Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K7M 1.6, 8V Jazda na walniętej uszczelce pod


Rekomendowane odpowiedzi

macie na myśli pokrywę zaworów? Rok temu miałem regulowane zawory w dobrym warsztacie i oczywiście wtedy wymieniany była uszczelka. Poza tym pod pokrywą zaworów jest sucho. Dopiero od głowicy zaczyna się pocić. Tyle że nie wierze, żeby można było jeździć rok czasu z walniętą uszczelką pod głowicą bez ubytku mocy.

Dodam że jeżdżę jak emeryt :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że jeżdżę jak emeryt

Nie pasuje to trochę do wieku, ale trzeba mieć odwagę aby w tym wieku nie kryć się z tym.

nie wierze, żeby można było jeździć rok czasu z walniętą uszczelką pod głowicą bez ubytku mocy

No tu niestety moja meganka jest potwierdzeniem, że można tak jeździć nawet parę lat. Jak jest niewielki przedmuch, to ubytek mocy jest niewielki i może być niezauważony. U mnie podejrzewam, że przedmuch jest gdzieś od conajmniej pięciu lat i najśmieszniejsze jest to samochód jest serwisowany w ASO i tu twierdzą, że wszystko jest w porządku. U mnie jedynym objawem są twarde przewody w układzie chłodzenia, a to wg ASO i innych fachmanów jest normalne w zamkniętym układzie chłodzenia z tym się do pewnego stopnia zgadzam, ale.....

W szczelnym układzie chłodniczym nie powinno być stałego dopływy gazu (gazu - przy lpg, powietrza lub spalin), a u mnie to występuje i tego normalnie nie widać.

Widać to dopiero po zrobieniu eksperymentu opisanego tu link,

i polecam pozostałe moje posty w tym temacie.

U kolegi w opisanej sytuacji rzeczywiście może być wyciek spod głowicy, ale może być i gdzieś indziej, a pęd powietrza w czasie jazdy rozdmu[ciach]e olej po całym bloku - miałem taką sytuację w polonezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie wyglądało podobnie w E7J i uszkodzona była uszczelka pod głowicą (wtedy było 140kkm na liczniku), po ściągnięciu kolektora dokładnie było widać, że olej leci spod głowicy, swoją drogą mechanik wymienił uszczelkę bez planowania głowicy, a silnik po naprawie bez problemu przejechał jeszcze ponad 130kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam identyczny wyciek co andrre dokładnie te same miejsce i podobnej wielkości ślady oleju po parkowaniu samochodu przez noc w garażu.Płyn w zbiorniczku czysty choć ubywa mi go w dość szybkim tempie <ok> co do koloru splin wyglądają raczej normlanie i nie są białe .Fakt mam dziwny objaw podczas gwałtownego dodania gazu na drugim trzecim biegu (szarpnięcia) i zastanawia mnie czy te dwie rzeczy nie są w jakiś sposób powiązane.Teraz pytanie czy to faktycznie objaw uszczelki pod głowicą ?.Jeśli mozna mi coś poradzić bo chiałbym miec przynajmniej 75% pewności co do tego żeby nie wydac niepotrzebnie 600-800 zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było żadnych objawów prócz widocznego wycieku oleju i szarpania na jałowym biegu na rozgrzanym silniku. Po ściągnięciu uszczelki mechanik stwierdził tylko pęknięcie od kanału olejowego, na zdjęciu zaznaczyłem miejsce uszkodzenia, silnik E7J. Nie wiem czy w K7M w tym miejscu uszkadzała się uszczelka, ale wygląda podobnie.

post-17771-1265668220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wróciłem od dwóch mechaników i każdy twierdzi ze to nie uszczelka.Nic nie sprawdzali tylko obejżeli ten wyciek i powiedzieli zeby umyć silnik a jeśli nie ubywa mi oleju to nie mam się czym martwić.NIe wiem czy nie spróbować jeszcze poszukać i popytać u innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem niszczesliwym posiadaczem reno Megan Scenic o pojemnosci 1.6 V8 z 97roku. Mam problem zwiazany z wyciekiem oleju do plynu chlodniczego.

a zaczeło sie od drobnego wycieku z pod glowicy, wymienilem uszczelke i sruby,i problem sie powtarza mam tego juz dosc :evil: wiec prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłeś uszczelkę i nadal się dostaje? Widocznie źle zrobiona lub lipna uszczelka. Ja czekam aż zrobi się ciepło żeby umyć silnik i dopiero ocenić skąd leci. Chyba, że jutro odkręcę tą obudowę rozrządu i zobaczę czy to nie przy uszczelniaczu wałka - tak jka kolega wyżej pisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze pytanko.Czy warto wymienić uszczelke skoro nie znika mi płyn chłodzacy i nie miesza sie z olejem.Autko ma przejechane 168 tys. a wymiana troszke kosztuje.Tak jak pisałem wycieki mam podobne do tych na zdjeciach ale oleju mi nie ubywa póki co.Dzieki za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a np. po to że silnik zalany jest cały olejem (włączając w to podłogę), gdzie nie staniesz na dłużej pojawia się plama oleju (Ci co mają kostkę brukową wiedzą w czym problem), już nie wspomnę o najważniejszej kwestii - przegląd. Diagnosta jak zobaczył wiszące krople oleju pod autem raczej nie podbije Ci przeglądu.

No i ciągłe kontrolowanie stanu oleju, dolewki.... Czy to nie są wystarczające dowody na to aby wydać te 500zł i mieć spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!