Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2 pytania odnośnie turbiny...


19Urban94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie 2 zapytania:

1. Jak sprawdzić czy wastegate działa.? - szukałem na forum, ale nie znalazłem... :-(

2. Jakie ciśnienie doładowania ma turbina w silniku 1.9dTi F9Q - 89KM... Chcemy z tatą założyć wskaźnik doładowania, ale nie wiadomo nam do ilu bar musi być na skali... ;-)

 

Z góry wielkie dzięki... <ok>

 

[ Dodano: 2010-01-29, 09:00 ]

Z tego co czytałem w manualce do silnika dTi ściągniętej z serwera forumowego FTP to w tym właśnie silniku 1.9dTi wartość doładowania wynosi : 0.93bara - czy tak jest w praktyce, czy to tylko teoria.? ;-)

 

[ Dodano: 2010-01-29, 18:29 ]

Nikt nie wie jak to działa? :-/

Z tego co wiem to wastegate (puszka ciśnieniowa) reguluje dopływ spalin do turbiny, a co za tym idzie jej obroty i ciśnienie doładowania... Ja podczas postoju i dodawania gazu nie zauważyłem aby dźwignia od WasteGate się choć trochę poruszyła, a z tego co wiemy z tatą to powinna wykonać minimalny ruch... Czy ktoś mógłby sprawdzić jak to wygląda u niego, bo gdzieś wyczytaliśmy, że często to koroduje i się blokuje, zatem w pełni nie reguluje ilości spalin dopływających do turbiny...

 

Druga sprawa to wskaźnik doładowania...

Chcemy założyć taki wskaźnik by kontrolować pracę turbiny... Teraz pytanko:

- czytaliśmy w necie i na jednym forum o tuningu silników tdi pisało, iż trzeba się wpiąć w rurę dolotową kolektora ssącego... W silniku 1.9 dTi F9Q można się wpiąć trójnikiem właśnie w rurkę od sterowania wastegate wychodzącą z obudowy EGR.? Ewentualnie jeżeli ktoś już montował taki wskaźnik w M1 to prosiłbym o jakieś wskazówki co do poprowadzenia wężyka i miejsca podłączenia go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę, że nikt nie chce pomóc w sprawie wastegate i nikomu nie chce się sprawdzić jak to jest u niego - szkoda bo myślałem , że można liczyć na kolegów z forum :-/

A może ktoś wie a nie chce po prostu się wypowiedzieć, bo uważa że jest to proste i wszyscy powinni wiedzieć jak to działa :roll: :roll: - czy na postoju dodając gazu dźwignia powinna się poruszać czy nie ;) ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie wiem czy temat jest nadal aktualny, ale i tak odpowiem :oops:

 

Mam Scenica 1998r, 1.9 dTi F9Q 734 (98 KM) i sprawa wygląda tak:

1. Wastegate u mnie nie działa na postoju (mam ciśnienie 0,6 bara), dopiero w trakcie jazdy, gdy ciśnienie zwiększa się do 1 bara zaczyna ruszać dźwignią i stabilizuje ciśnienie.

2. Nie wiem ile podaje Renault, ale u mnie j.w, czyli:

__a. na postoju 4500 tys. obrotów - 0,6 bar

__b. jazda 4000 tys. obrotów - 1,0 bar

 

Testy ciśnienia na turbinie i wastegate robiłem sam, bo w serwisie mieli miesiąc wakacji <piwko> . Pożyczyłem manometr do 2 barów, kupiłem 2x 2m węża gumowego i jeden podłączyłem do wyjścia z kolektora dolotowego (odłączyłem wężyk do wastegate) - na końcu węża był manometr, a drugi podłączyłem do wastegate - a na końcu węża ... pompkę samochodową :-P

 

W trakcie jazdy widziałem na manometrze ciśnienie i przy około 3000 tys. obrotów nacisnąłem pompkę - otwierając wastegate. Zbyt mocne pompowanie powodowało spadek ciśnienia na manometrze do 0 barów i auto masakrycznie słabło.

 

Mam nadzieję, że komuś się to przyda jak "domowym" sposobem sprawdzić ciśnienie turbiny. Zakup manometru (koniecznie glicerynowego, bo wskazówka nie dostanie drgawek) to koszt 30-50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!