Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozkodowaniem radia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z powodu uszkodzonego wyświetlacza radia nie mogę poprawnie wprowadzić kodu odblokowującego. W instrukcji obsługi radia jest napisane :

1.włączyć radio

2.za pomocą kółka przy kierownicy zmienić cyfrę kodu i zatwierdzić tym klawiszem na spodzie pilota

3.po wprowadzeniu wszystkich cyfr przytrzymać dolny klawisz z pilota przez dwie sekundy.

 

I tu pytanie - czy kierunek w którym kręce kółkiem na pilocie ma jakieś znaczenie ? Czy jeden klik kółka w lewo wyświetla cyfrę "1" czy "9" ? Byłbym bardzo zadowolony gdyby mi go ktoś określił bo nudzi mnie już jazda w ciszy.

 

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idzie w żaden sposób. Czasem usłyszę na końcu 'beep' ale nie wiem co to oznacza. Zastanawiam się czy jest sens ryzykować i wymieniać wyświetlacz bo może to usterka radia.

Chyba lepiej wymienić radio tylko czy fabryczny pilot z Megane będzie współpracował z jakimś standardowym radiem? I w jakim standardzie są fabryczne wtyki radia w phI ? Szkoda było by się pozbyć pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że meganka którą jeżdżę też ma uszkodzony wyświetlacz, ale z kodem nie mam problemu. Wyjściowe cyfry to 0000. Kręcisz kołkiem w dół tyle razy ile wynosi cyfra kodu. Aby przejść do następnej cyfry wciskasz jeden raz przycisk na dole. Jak wprowadzisz cały kod, przytrzymujesz przycisk na dole aż usłyszysz beep oznaczający poprawne wprowadzenie kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest szansa że i mi się uda ;-) Powiedz mi jeszcze w którym momencie mam zacząć wpisywać kod. Włączyć zapłon? Włączyć radio ? A może przed wprowadzeniem trzeba wcisnąć jakiś dodatkowy przycisk ? Dodam że radio działało poprawnie do momentu wyciągnięcia akumulatora (podczas wymiany bezpiecznika termicznego od nadmuchu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szansa jest <ok> Włącz radio i odczekaj kilka sekund (nie trzeba przyciskać żadnych przycisków). Powinny wyskoczyć wtedy zera, chyba że wpisywałeś wcześniej kod błędnie to trzeba trochę dłużej czekać na pojawienie się zer. Zapłonu nie trzeba włączać. A widzisz jakieś przebłyski na wyświetlaczu czy jest całkiem padnięty :( Bo po każdej błędnej próbie czas oczekiwania na wpisywanie wydłuża się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz jest padnięty całkiem więc nic tam nie znajdę.O wydłużaniu się czasu po każdej błędnej próbie wiem. Tak sobie myślę że może kółko przy kierownicy z racji swego wieku jest 'zbyt czułe' i przeskakuje o więcej niż jedną cyfrę? A może da się zmieniać cyfry przyciskiem z radia? Idę pokombinować. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby kółko przełączało o więcej niż jedną cyfrę, a na radiu nie ma możliwości wprowadzania cyfr. Najlepiej próbuj co jakiś czas wpisywać. Jak usłyszysz beep po wpisaniu całego kodu i przytrzymaniu przycisku na dole to powinna po chwili grać muzyka. A skąd masz pewność, że wyświetlacz nie działa <ok> Może tylko żarówki się przepaliły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Temat uważam za zamknięty - udało się wprowadzić kod. Wyświetlacz jest padnięty a dokładnie taśma w nim - wiem bo rozkręcałem.

 

Dzięki za porady ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!