Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozkodowaniem radia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z powodu uszkodzonego wyświetlacza radia nie mogę poprawnie wprowadzić kodu odblokowującego. W instrukcji obsługi radia jest napisane :

1.włączyć radio

2.za pomocą kółka przy kierownicy zmienić cyfrę kodu i zatwierdzić tym klawiszem na spodzie pilota

3.po wprowadzeniu wszystkich cyfr przytrzymać dolny klawisz z pilota przez dwie sekundy.

 

I tu pytanie - czy kierunek w którym kręce kółkiem na pilocie ma jakieś znaczenie ? Czy jeden klik kółka w lewo wyświetla cyfrę "1" czy "9" ? Byłbym bardzo zadowolony gdyby mi go ktoś określił bo nudzi mnie już jazda w ciszy.

 

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idzie w żaden sposób. Czasem usłyszę na końcu 'beep' ale nie wiem co to oznacza. Zastanawiam się czy jest sens ryzykować i wymieniać wyświetlacz bo może to usterka radia.

Chyba lepiej wymienić radio tylko czy fabryczny pilot z Megane będzie współpracował z jakimś standardowym radiem? I w jakim standardzie są fabryczne wtyki radia w phI ? Szkoda było by się pozbyć pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że meganka którą jeżdżę też ma uszkodzony wyświetlacz, ale z kodem nie mam problemu. Wyjściowe cyfry to 0000. Kręcisz kołkiem w dół tyle razy ile wynosi cyfra kodu. Aby przejść do następnej cyfry wciskasz jeden raz przycisk na dole. Jak wprowadzisz cały kod, przytrzymujesz przycisk na dole aż usłyszysz beep oznaczający poprawne wprowadzenie kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest szansa że i mi się uda ;-) Powiedz mi jeszcze w którym momencie mam zacząć wpisywać kod. Włączyć zapłon? Włączyć radio ? A może przed wprowadzeniem trzeba wcisnąć jakiś dodatkowy przycisk ? Dodam że radio działało poprawnie do momentu wyciągnięcia akumulatora (podczas wymiany bezpiecznika termicznego od nadmuchu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szansa jest <ok> Włącz radio i odczekaj kilka sekund (nie trzeba przyciskać żadnych przycisków). Powinny wyskoczyć wtedy zera, chyba że wpisywałeś wcześniej kod błędnie to trzeba trochę dłużej czekać na pojawienie się zer. Zapłonu nie trzeba włączać. A widzisz jakieś przebłyski na wyświetlaczu czy jest całkiem padnięty :( Bo po każdej błędnej próbie czas oczekiwania na wpisywanie wydłuża się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz jest padnięty całkiem więc nic tam nie znajdę.O wydłużaniu się czasu po każdej błędnej próbie wiem. Tak sobie myślę że może kółko przy kierownicy z racji swego wieku jest 'zbyt czułe' i przeskakuje o więcej niż jedną cyfrę? A może da się zmieniać cyfry przyciskiem z radia? Idę pokombinować. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby kółko przełączało o więcej niż jedną cyfrę, a na radiu nie ma możliwości wprowadzania cyfr. Najlepiej próbuj co jakiś czas wpisywać. Jak usłyszysz beep po wpisaniu całego kodu i przytrzymaniu przycisku na dole to powinna po chwili grać muzyka. A skąd masz pewność, że wyświetlacz nie działa <ok> Może tylko żarówki się przepaliły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Temat uważam za zamknięty - udało się wprowadzić kod. Wyświetlacz jest padnięty a dokładnie taśma w nim - wiem bo rozkręcałem.

 

Dzięki za porady ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!