Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Witam jestem od roku posiadaczem renault megane 1.4 eco mam problem z ogrzewaniem w samochodzie.

sprawdałem już wszystko,węże są ciepłe ten dolny gorący, wymieniłem termostat, odpowietrzyłem, sprawdzałem klapke czy się otwiera jest ok.

Cipłe powietrze leci tylko wtedy gdy nie jest załączony wentylator ale tylko przez jakiś czas tak do ok 15 minut.

Nie wiem co mam jeszcze napisać proszę o podpowiedz lub odpowiedż co może być nie tak :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zamulona" nagrzewnica. Spróbuj ją przepłukać pod ciśnieniem poprzez dochodzące do niej przewody gumowe. Wymaga to zlania płynu chłodzącego. Jak nie pomoże, pozostaje ją wymontować i wyczyścić czymś żrącym (np. kret do rur) lub wymienić na nową.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje duża możliwość stopienia tych przewodów gumowych. Ja bym nie ryzykował, ale Ty zrobisz jak uważasz.

Ja u siebie miałem tak zamuloną nagrzewnicę, że po rozebraniu jej musiałem kanały przepychać drutem. Dopiero po takim udrożnieniu użyłem kreta. Nagrzewnica po tej operacji działa dobrze już 2 lata i nic nie wskazuje na to, że się zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dostanie się do nagrzewnicy to ciężka rzecz z tego co patrzyłem w książce, chyba że znasz łatwiejszy sposób.

A jeśli zmienie przewody gumowe ( bo mowa o tych co są pod klapą dochodzące do nagrzewnicy ?) na inne na ten czas robienia sztuczki z kretem jest jakieś ryzyko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aż taka ciężka. Ze swojego doświadczenia wiem, że wystarczy odkręcić dwie śruby trzymające rozdzielacz powietrza (ten w kabinie, w którym jest osadzona nagrzewnica). Śruby te znajdują się w podszybiu, trzymają one to co jest podłączone do tego rozdzielacza (w zależności od wersji będzie to dmuchawa lub tunel powietrzny). Po odkręceniu tych śrub (z tego co pamiętam mają długość ok. 5cm i są na klucz 10), rozdzielacz można przekrzywić w bok tak, aby rurki nagrzewnicy wyszły z grodzi. Wtedy można ją już spokojnie wyjąć. Największym problemem jest dostać się do tych śrub, a właściwie to jednej z nich. Trzeba zdjąć podszybie (i wycieraczki).

bo mowa o tych co są pod klapą dochodzące do nagrzewnicy

Tak, o te przewody chodzi. Możesz je podmienić na czas operacji.

z kretem jest jakieś ryzyko

Z kretem zawsze jest ryzyko, ponieważ jest to środek żrący. Aby to odniosło jakiś skutek, musisz do rurki wsypać trochę kreta, zalać to gorącą wodą i szybko ją zatknąć (druga rurka nie może być zatkana!). Najlepiej jest sypać do dolnej rurki i sypać tak, aby jak najwięcej kreta wpadło do nagrzewnicy (suche przewody ułatwią to znacznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki Kreciq w końcu miałem troche czasu i dostałem się do nagrzewnicy wyćiągnołem ją i odmóliłem kretem bawiłem się cały dzień ok 20 razy wsypywałe kreta odczekałem 15-20 min i wylewałem płukałem pod ciśnieniem wodą aż syf wyleci grzały tylko 3 rureczki teraz grzeją prawie wszystkie, miałem dosyć tej zabawy i postanowiłem poskręcać wszystko. Tylko teraz mam problem z zegarem cyfrowym przy przekręceniu stacyjki zawsze pokazywało poziom oleju ooooo_ a potam stan kilometrów, teraz wskakuje tylko stan kilometrów a poziomu oleju nie ma co mogło się stać? pozostał mi tylko bagnet :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!