Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie studia??


maciek127

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nadszedł czas że za 3miesiące Matura i potem trzeba gdzieś pójść na studia.

No i mam problem.

Wiem że chce pójść na Politechnikę Lubelską na budownictwo, lub mechanikę. Ale muszę wybrać jeszcze inne dwie uczelnie i na nich kierunki. Tylko nie wiem jakie. Na maturze będę zdawać Matmę P i R, Polski P, Angielski P i Geografie P.

Moimi zainteresowaniami są: motoryzacja, budownictwo i wszystko związane z telefonią komórkową. Z polskiego jestem słaby. Chciałbym pójść tam gdzie gdzie się nie będę nudził (znaczy studiował rzeczy mi totalnie obojętne) No i chciałbym studiować w Lublinie.

 

Proszę o jakieś propozycje.

Pozdrawiam

PS Informatyka odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie znajdziesz studiów, gdzie WSZYSTKO będzie dla Ciebie ciekawe.

Może zastanów się, co chcesz robić w przyszłości i na tej podstawie podejmij decyzje? Zastanów się, co byś mógł robić jak skończysz to, co jak tamto itd.

Btw. naprawdę nie spodziewałem się, że ktoś zapyta o coś takiego na forum megane !<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat budownictwa się nie boje, tata kończył AGH z wyróżnieniem więc z chemii i fizyki mam kogo prosić o pomoc 8-), wiem wszystkiego nie połączę choć myślałem o mechatronice ale chce się wysypiać w nocy <ok>, Dążę że by dostać się na POLIBUDA ale muszę wybrać inne kierunki na innych studiach, oczywiście państwowych, jak bym się nie dostał tam gdzie chce. Nawet się zastanawiałem nad ekonomią lub mechaniką w Uniwersytecie Przyrodniczym. Albo w ostateczności nad Marketing i zarządzanie byle mieć tego magistra w ostateczności.

Ale po studiach technicznych widzę swoją przyszłość, Będę tworzył wam drogi i mosty , lub budował wam silniki do Renówek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem o mechatronice ale chce się wysypiać w nocy

Studia niezłe, jak masz możliwość w Lublinie studiowania na tym kierunku to najpierw dowiedz się od studiujących jak tam jest. Jak chcesz jakieś informacje nt mechatroniki w Warszawie to pisz na pw, mogę Ci trochę opowiedzieć bo sam w to wdepnąłem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynając ponownie studia na chwilę obecną wybrał najtańsze i najprostsze ...(mówię o zaocznych) Chyba, że szczególnie czymś jesteś zainteresowany i chciałbyś się kształcić i rozwijać w tym kierunku. Ale tu już musisz sam pomyśleć co Cie tak naprawdę interesuje. Takie jest moje zdanie i opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mechatronika - najgorszy kierunek na wydziale mechanicznym PG, no może jeden z dwóch najgorszych... Jeżeli ogarniasz matme, fizyke, nie straszne Ci uczenie się wykresów na pamięć itd. to nie jest to zły kierunek ;D Sam też w nim siedzę ;p

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie nie idź na marketing i zarządzanie. są to studia o niczym i do niczego nie przydatne. marketingowców jest pełno a w większości firm to oni są wywalani w przypadku kryzysu i nie trzeba tego studiować. wystarczą jakieś studia podyplomowe. wiem bo sam studiuję Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze na UG i miałem oba te przedmioty. i będę miał ich więcej niestety, szkoda czasu na studiowanie tylko tego.

 

zdecydowanie idź na Politechnikę. zastanów się tylko czy nie lepiej zdawać angielski rozszerzony nie jest dużo trudniejszy a zdecydowanie korzystniejszy przelicznik. ogólnie nie ma sensu na siłę szukać kierunków "rezerwowych" na innych uczelniach. skoro chcesz iść na Polibudę to idź na nią. bez sensu wydawać pieniądze na rekrutację na kierunki które nie chcesz iść <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu wydawać pieniądze na rekrutację na kierunki które nie chcesz iść

Nie zgodzę się, jak chce studiować to musi złożyć papiery w kilku miejscach, żeby nie zostać na lodzie jak (odpukać) nie dostanie się na swoją wymarzoną uczelnię. Dostać się może gdziekolwiek, a później kombinować z przepisaniem się.

 

gdzie mogę pracować po mechatronice? Jakie zawody mogę uprawiać?

Nie wiadomo bo nikt jeszcze tego kierunku nie skończył <ok>

A na poważnie, to trudno odpowiedzieć bo dużo zależy od specjalizacji. Możesz robić sterowniki do różnych urządzeń, konstruować roboty różnego rodzaju (np. przemysłowe) i wiele innych rzeczy. Ja jestem na komputerowym wspomaganiu w mechatronice i uczę się projektować w 3D, obsługi maszyn CNC, trochę zarządzania jakością, przeglądami - bardzo szerokie pojęcia i sam nie wiem co będę później robił.

Idź na uczelnię techniczną bo inżynierów brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź na uczelnię techniczną bo inżynierów brakuje.
dokładnie.

 

żeby nie zostać na lodzie jak (odpukać) nie dostanie się na swoją wymarzoną uczelnię.
na wymarzoną uczelnię (jak rozumiem Politechnika) dostanie się na pewno na jakiś kierunek przecież na politechnikach jest na większości mało chętnych i potem faktycznie może się przenosić. mi chodziło że nie ma sensu składać na inne uczelnie skoro chce być inżynierem. wyżej wymieniał coś takiego jak Uniwersytet Przyrodniczy. stamtąd to się raczej bezproblemowo nie przeniesie na Politechnikę. poza tym żeby zwiększyć jego szanse zaproponowałem zdawanie rozszerzonego angielskiego. bo nie wiem jak w Lublinie. ale w Gdańsku na większości kierunków to się bardzo opłaca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w wtorek na dniach otwartych polibuda w lublinie i nie ukrywam że tam chce iść a najbardziej na kierunek budownictwo.

 

Mam pytanie czy jest trudniej dostać się na zaoczne czy dzienne studia, w zasadzie chciałbym też w między czasie popracować i studiować,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudniej dostać się na zaoczne czy dzienne studia

 

Sądzę, że w trudniej na dzienne. W Łodzi na polibudzie zwykle jak ktoś się nie dostał na dzienne to uderzał na zaoczne. Tak samo gdy ktoś np. nie daje rady na dziennych to ucieka na zaoczne, bo co tu ukrywać jest dużo łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaoczne jest łatwiej z prostego powodu: dostaniesz się bo będziesz płacił kasę, proste.

U mnie jest możliwość przeniesienia się z zaocznych na dzienne jak masz dobre wyniki.

 

Tak samo gdy ktoś np. nie daje rady na dziennych to ucieka na zaoczne, bo co tu ukrywać jest dużo łatwiej.

Dokładnie tak, a papier niczym się nie różni.

Każda uczelnia ma swoje ustalenia i regulamin, zanim wdepniesz w g. i będzie za późno, dokładnie go przeczytaj bo niektóre szczegóły potrafią dużo namieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!