Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki H7 w M3


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wczoraj wymieniałem już pierwszą żarówkę H7 w M3

Wrażenia z wymiany raczej minorowe, bo :

 

-żarówka pracowała wyjątkowo krótko :cry: ( auto ma 3 tygodnie) ,

 

-żeby ją wymienić trzeba odkręcić reflektor, do tego służy specjalne narzędzie , prawie jednorazowe , bo przy próbie odkręcania śrub przy reflektorze , jeden z uchwytów się lekko zużył, tak mocno był przykręcony reflektor w fabryce. Dodatkowo to "narzędzie" było tak mocno wciśnięte w szczelinkę, skąd należy je wyjąć, że przydało by się następne "narzędzie" do wyjmowania tego "narzędzia" . Myślę , że projektanci zamiast wytężać umysły w biurze projektowym , jak bardziej skomplikować życie kierowcy , powinni stosować rozwiązania sprawdzone i bliskie doskonałości , a mianowicie , powinien być w skrzynce narzędziowej zwykły klucz TORX , którym by można odkręcić reflektor.

 

Ogólne cała operacja zajmuje poniżej 15 minut, następnym razem będzie na pewno szybciej, bo będę do tego używać normalnych narzędzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam torxy <ok> zestaw w skrzynce którą woziłem zawsze w aucie, i którą zabiorę do Megi jak już ją odbiorę.

 

Jeśli chodzi o cały schemat itd itp. Należy się cieszyć że w ogóle jest dostęp. Nie raz już widziałem pewne testy w gazetach w których wręcz nie możliwe jest wymienienie żarówki samemu - konieczna jest wycieczka do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja !! tez juz wymienialem i szczerze mowiac dzieki teku, ze ladnie sie odkraca i wysuwa dostep jest swietny. Czego nie moge powiedziec o poprzednim samochodzie - toyota avensis... tam po wymianie zarowki mialem cale brudne i podrapane rece...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciszę sie ze ktoś juz wymienial zarowkę w M3 i opisał tu swoje przezycia :). Ciesze sie dlatego iż nie mialem jeszcze podstaw do wymiany. Odbierajac samochod z salonu poprosilem o otwarcie maski obejrzalem sobie co tam sie kryje i moją uwagę zwrócily klosze lamp. Powiedzialem od niechcenia ze na wymiane zarówek troche ciasno a sprzedawca na to ze wymiana zarowek tylko w serwisie. Zdziwilem sie troche tym zwlaszcza ze w instrukcji bylo opisane jak to samemu wykonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie nie ma problemów z wymianą - jest to stosunkowo proste, pod warunkiem że ma się własne klucze. Ja spróbowałem tymi jednorazówkami przy lampach i .... fakt jedną stronę odkręciłem drugiej nie udało mi się (a spaliły się jedna po drugiej).

Żarówki przestały mi działać we Francji (na wycieczce). W związku z tym że mi się spieszyło, a mandaty są tam drogie, wymieniłem to we francuskim serwisie. O dziwo robocizna kosztowała tylko 10 Euro.

 

pozdr

ssp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, żarówki w serwisie troche kosztowały po 11 Euro (niestety takie ceny we Francji, i to nie tylko w serwisie, nawet w normalnych sklepach) - może są tańsze, ale nie miałem czasu szukać, ale robocizna tylko 10 Euro. Sam się zdziwiłem - ale co tam - oto fakturka.

 

Co do gwarancji to nie wiem, jaka tam jest polityka we Francji. Nawet książeczki gwarancyjnej nie wyciągnąłem.

 

pozdr

ssp

post-14704-1266436081_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzisiaj już wymieniłem druga żarówkę H7, jakoś szybko padają te oryginalne , wkładane w fabryce .

Ale mam tez doświadczenie, do odkręcania reflektora, aby go wyjąc , jest potrzebny wkrętak TORX nr 30 , czyli T30, polecam, lepszy niż oryginalny, jednorazowy klucz.

 

Żenujące jest, że w serwisie Renault trzeba płacić za wymianę żarówki w aucie na gwarancji ( uwaga do postu powyżej) ,czy zakładane przez Renault żarówki są bez gwarancji?

Kupując w sklepie markowe żarówki ( np. Philips) dostaję na nie roczną gwarancję , sprawdziłem , gwarancja działa wymieniają spaloną.

A w nowym aucie , na gwarancji , żarówka jest bez gwarancji, to nadaje się do Rzecznika Praw Konsumentów.

Pamiętam , że jeżdżąc kiedyś Fordem , gdy na przeglądzie gwarancyjnym w ASO , znaleźli w aucie spaloną żarówkę, to wymieniali ją na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Żenujące jest, że w serwisie Renault trzeba płacić za wymianę żarówki w aucie na gwarancji

Gwarancja nie obejmuje części eksploatacyjnych (takich jak np. klocki hamulcowe). Żarówka też jest "materiałem eksploatacyjnym". Wymaganie wymiany żarówki w ramach gwarancji jest równie absurdalne co wymaganie napełnienia baku paliwem w ramach gwarancji (bo przecież jak odbieraliśmy auto to paliwo tam było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym uspokoić wszystkich - istotnie wymiana żarówek w aucie nie jest skomplikowana. Moim zdaniem producent ułatwił sprawę a nie skomplikował. Tylko jedna uwaga: będąc przezornym i przeczytawszy najpierw forum, zaopatrzyłem się w klucz T30 (aczkolwiek śruby można odkręcić również normalnym kluczem francuskim) i po odkręceniu śrub okazało się, że jednak reflektora wysunąć sie nie da, poniważ... uprzednio nie wyciągnąłem owego magicznego przyrządu do odkręcania tychże śrub. Jak sie okazało, przyrząd ów jest jednocześnie elementem blokującym zapobiegającym wysubięciu się reflektora z prowadnic. A więc: najpierw wyciągamy przyrząd, później odkręcamy śruby a następnie wysuwamy reflektor. Wszystkie kolejne czynności są juz standardowe. Należy odpiąć dwie sprężyny przytrzymujące dekielek, wysunąć kostkę elektr. a następnie odpiąć sprężynę dociskającą żarówkę. Finito.

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!