Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wartoa kupić renault scenic


matizer1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja raczej myślałem realnie o premacy (ale mi się nie podoba) a c-max lub corolla verso to moje marzenie ale chyba jeszcze poza zasiegiem cenowym. Zwłaszcza jestem napalony na forda. Może przy nastepnej zmianie, no chyba, że nic nie kupie i troche poczekam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...c-max ...jestem napalony na forda...

Wg mnie jest tam tragiczny brak miejsca z tyłu.Jest ok, jak się pozbędziesz środkowego fotela i fotelami "wjedziesz" do bagażnika.Niestety ubywa znacznie "litrów" z pojemności bagażnika.

Ja osobiście jestem pod wrażeniem DTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na temat zafiry i merivy.

 

Meriwa ładna ale mała, zafira Fajna ale dopiero II po 2005r poza tym ma dużo twardsze zawieszenie (scenik tutaj górą) no i tylna kanapa jak dla mnie jest troszkę do bani (scenik ma to lepiej zrobione). No i duży plus zafiry to dodatkowe dwa fotele w bagażniku czyli mamy 7 miejsc, dla dzieciaków idealnie, dla dorosłych już gorzej niestety. Scenik 7 miejsc oferuje dopiero w wersji grand a szkoda... zafira w standardzie. I jak już pisałem dla fanów mocy jest wersja OPC i tu szacunek ode mnie dla opla za taką wersję, niepozorne a potrafi zostawić na światłach i nietylko cwaniaczków w dresach, bezcenne zobaczyć wtedy ich miny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeździłem i testowałem różne auta klientów, które opisujecie Ople, Toyoty, Szmelcvwageny itp. W Zafirze trzeszcząca konsola i głośno w środku, a w wersji z dieslem trzeba słuchawki zakładać, w Turanie zawieszenie pada, siedzenia dodatkowe są kosztem bagażnika i to dla dzieci max. do 5lat, starsze po 15min zaczynają się kręcić bo im niewygodnie dla dorosłej osoby to już tortury, więc jeśli nie Scenik to tylko Marcedes ML.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zafirze trzeszcząca konsola i głośno w środku, a w wersji z dieslem trzeba słuchawki

 

To jeżdziliśmy chyba różnymi autami bo zafira napewno jest lepiej wciszona i mniej tam trzeszczy niż w "scenikach". A bardzo lubię swojego scenica... :)

 

I tak rodzą się nieprawdziwe mity na temat silnika dci: "jak napisał kolega wicher123

ja nie polecam DCI, nie tylko ja ale też znajomy któy pracuje w Renault, mechanik który mi serwisuje auta.... Te silniki fajne są do ok 200tyś km i koniec.Później ( jest to regułą) następują dziwne dość drogie awarie silnika"

Moim zdaniem bzdura każde auto po 200tyś ma prawo sie popsuć, pozatym znam 2 użytkowników renówek w niemczech z silnikami 1,9 dci są to auta służbowe i nie są oszczędzane jedno ma przejechane 340tyś i po za tym że zużywa troszkę oleju to nic (turbina orginał) drugi motorek ma 230 tyś i to samo.

A opowieści naszych mechaników z ASO należy traktować z przymrużeniem oka niewielu jest niestety specjalistów a szkoda bo oddając auto do aso wydaje sie nam że oddajemy je w dobre ręce.... :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenikach z dieslami też wszystko się trzęsie i zgrzyta. Wynika to ze specyficznych drgań generowanych przez silnik diesla. Moja siostra ma SII 1,9dci którym jeżdżę od czasu do czasu różnica miedzy moim 2,0 16V jest naprawdę spora oczywiście na niekorzyść dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenikach z dieslami też wszystko się trzęsie i zgrzyta.

 

Proszę nie porównuj kultury pracy diesla i benzyny bo to dwie różne sprawy, oczywiście że na niekorzyść diesla, ale te najnowsze silniki diesla to fiu, fiu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy turbo upowszechni się w małych silnikach bezynowych to pies z kulawą noga nawet nie spojrzy na diesla. Diesel wróci na swoje miejsce czyli do TIRów gdzie jedyne co się liczy to spalanie na trasie 10 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy turbo upowszechni się w małych silnikach bezynowych

 

To pojawią się takie same kłopoty z turbinami jak dieslach :) i wtedy będzie psioczenie kto takie pierdoły wymyślił.... . jak benzyna to tylko od 2.0 w górę :) bez "dodatków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że przy benzynie kultura pracy silnika i cisza pozostanie nadal taka sama, a wzrośnie moment, moc. Turbo przy Pb ma o wiele mniejsze obroty i dmucha 0,5 - 0,8 bara, a przy dieslach dwa razy więcej 1,5 bara i lepiej.

Dla przykładu podam, że silnik 1,8T 150KM tubro dmucha 0,6bara, a w 1,9tdi 150KM aż 1,5bara. Gdyby w 1,8T dmuchało 1,5bara silnik miałby ponad 200KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyn ma Legunę 2,0T z 2003r zagazowaną i zrobił już 170tys.km na LPG bez najmniejszych problemów. Znajomy pomyka Audi A4 1,8T z LPG. Oczywiście instalacja IV gen. wtrysk gazu, a jest już na rynku V generacja wtrysk gazu w postaci płynnej.

Temat główny schodzi nam na pobocze :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!