Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie dogrzewanie silnika - układ chłodzenia ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam jedno pytanko,

W ogóle sorki ze na ogólnym - ale łączą się 2 sprawy w jednym problemie.

 

Wg. moich obserwacji przy nagrzanym silniku wskaźnik (w różnych samochodach) temperatury zazwyczaj był w 50% zakresu.

 

W moim Sceniku temperatura jest podczas jazdy na poziomie ok. 1/3 zakresu, czyli jakby silnik się nie dogrzewał.

Taka sama temp. utrzymuje się czy przejadę 10 km czy 110 km i czy jest 10 C czy 35 C.

Oczywiście przy parkowaniu po przejechaniu dłuższego odcinka - włącza się wentylator.

 

Wiem że mam wycieki płynu chłodniczego z bodajże termostatu (takie plastikowe ustrojstwo do którego wchodzą wszystkie rury od chłodzenia) - rozszczelnił się jeden z elementów zgrzewanych (mam zamiar to wymienić w najbliższym czasie)

 

Mam wrażenie że zaczął mi tez mój scenic coś za dużo palić - i z mojego rozumowania może być to przyczyną.

Dla uzupełnienia; Scenic 1999 rok, silnik 2.00 benzynka bez LPG

 

Proszę o wszelakie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mam wycieki płynu chłodniczego z bodajże termostatu (takie plastikowe ustrojstwo do którego wchodzą wszystkie rury od chłodzenia) - rozszczelnił się jeden z elementów zgrzewanych (mam zamiar to wymienić w najbliższym czasie)
wymień termostat jeszcze

 

temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski a wentylator powinien włączać się przed 4 kreską

 

użyj opcji "szukaj" bo temat był wielokrotnie poruszany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień termostat jeszcze

 

Nawet muszę to zrobić

 

 

temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski a wentylator powinien włączać się przed 4 kreską

 

W takim razie wszytko jest OK.

 

THX za info :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się podepnę, żeby niepotrzebnie nowego wątku nie zakladać.

 

Na początku mialem w czasie jazdy wskaźnik temperatury w polowie skali (chyba, bo to krótko trwalo); gdzieś w polowie między 3 a 4 kreską wlączal się wiatrak.

 

Potem zauważylem, że zacząl mi wskazywać niezmiennie nieco ponad 2 kreskę - postanowilem przeczyścić styki czujnika temperatury; zrobilem to i nic się nie zmienilo. W takim razie wymienilem termostat.

 

I teraz się zastanawiam, czy wszystko jest w porządku.

W czasie jazdy wskaźnik dochodzi idealnie do środka (3 kreska), potem pewnie termostat się otwiera, bo momentalnie spada do 2.5, a potem caly czas (nawet w mieście i przy cieplej pogodzie) waha się powoli między 2.5 a 3, przeważnie stojąc gdzieś na 2.8, bardzo rzadko dochodząc do samego środka.

 

Wiatrak z kolei wlącza się jakby wcześniej - nieco nad 3 kreską.

 

Czy aby czujnik mi zbyt niskiej temperatury nie pokazuje? Czy coś moglem zrobić źle, wyciągając go, przecierając styki i wkladając z powrotem? Jeśli tak, to czy jakoś mogę to poprawić?

 

I jeszcze coś - wydaje mi się, że przy wlączonej klimatyzacji pokazuje mi jakieś 0.2 kreski mniej, niż przy wylączonej - nie jestem jeszcze pewien, dopiero rano zwrócilem uwagę, ale tak mi się wydaje :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!