Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie dogrzewanie silnika - układ chłodzenia ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam jedno pytanko,

W ogóle sorki ze na ogólnym - ale łączą się 2 sprawy w jednym problemie.

 

Wg. moich obserwacji przy nagrzanym silniku wskaźnik (w różnych samochodach) temperatury zazwyczaj był w 50% zakresu.

 

W moim Sceniku temperatura jest podczas jazdy na poziomie ok. 1/3 zakresu, czyli jakby silnik się nie dogrzewał.

Taka sama temp. utrzymuje się czy przejadę 10 km czy 110 km i czy jest 10 C czy 35 C.

Oczywiście przy parkowaniu po przejechaniu dłuższego odcinka - włącza się wentylator.

 

Wiem że mam wycieki płynu chłodniczego z bodajże termostatu (takie plastikowe ustrojstwo do którego wchodzą wszystkie rury od chłodzenia) - rozszczelnił się jeden z elementów zgrzewanych (mam zamiar to wymienić w najbliższym czasie)

 

Mam wrażenie że zaczął mi tez mój scenic coś za dużo palić - i z mojego rozumowania może być to przyczyną.

Dla uzupełnienia; Scenic 1999 rok, silnik 2.00 benzynka bez LPG

 

Proszę o wszelakie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mam wycieki płynu chłodniczego z bodajże termostatu (takie plastikowe ustrojstwo do którego wchodzą wszystkie rury od chłodzenia) - rozszczelnił się jeden z elementów zgrzewanych (mam zamiar to wymienić w najbliższym czasie)
wymień termostat jeszcze

 

temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski a wentylator powinien włączać się przed 4 kreską

 

użyj opcji "szukaj" bo temat był wielokrotnie poruszany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień termostat jeszcze

 

Nawet muszę to zrobić

 

 

temperatura powinna oscylować wokół 3 kreski a wentylator powinien włączać się przed 4 kreską

 

W takim razie wszytko jest OK.

 

THX za info :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się podepnę, żeby niepotrzebnie nowego wątku nie zakladać.

 

Na początku mialem w czasie jazdy wskaźnik temperatury w polowie skali (chyba, bo to krótko trwalo); gdzieś w polowie między 3 a 4 kreską wlączal się wiatrak.

 

Potem zauważylem, że zacząl mi wskazywać niezmiennie nieco ponad 2 kreskę - postanowilem przeczyścić styki czujnika temperatury; zrobilem to i nic się nie zmienilo. W takim razie wymienilem termostat.

 

I teraz się zastanawiam, czy wszystko jest w porządku.

W czasie jazdy wskaźnik dochodzi idealnie do środka (3 kreska), potem pewnie termostat się otwiera, bo momentalnie spada do 2.5, a potem caly czas (nawet w mieście i przy cieplej pogodzie) waha się powoli między 2.5 a 3, przeważnie stojąc gdzieś na 2.8, bardzo rzadko dochodząc do samego środka.

 

Wiatrak z kolei wlącza się jakby wcześniej - nieco nad 3 kreską.

 

Czy aby czujnik mi zbyt niskiej temperatury nie pokazuje? Czy coś moglem zrobić źle, wyciągając go, przecierając styki i wkladając z powrotem? Jeśli tak, to czy jakoś mogę to poprawić?

 

I jeszcze coś - wydaje mi się, że przy wlączonej klimatyzacji pokazuje mi jakieś 0.2 kreski mniej, niż przy wylączonej - nie jestem jeszcze pewien, dopiero rano zwrócilem uwagę, ale tak mi się wydaje :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!