Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja radia w Scenic I


Rekomendowane odpowiedzi

Ja wykorzystując orginalną ramkę montażową od CB donitowałem 2 "wąsy" i podłożyłem (lekko zaginając) pod obudowę drążka zmiany biegów od str.pasażera(mam pełną widoczność wyświetlacza i dostęp do przycisków i potencjometrów i nie przeszkadza ew. pasażerowi. Antena Florida z tyłu na dachu str.lewa a kabel wchodzi do bagażnika i pod siedzeniami i dywanikiem razem z kablem zasilającym z gniazda tylnego- do radia praktycznie niewidoczne.Na czas dłuższego postoju - nie w garażu zdejmuję radio z wsówek i chowam pod prawe siedzenie a antenę odklejam i do bagażnika.Tak już 2 lata.Polecam. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia mogę zrobić ale jak je zamieścić muszę poszukać na forum.Już mam (instr.dodawania zdjęć)

 

[ Dodano: 2011-03-14, 11:36 ]

Dołączam zdjęcia montażu CB w/g własnej koncepcji 2009r(bałagan po zimie)

 

cb2ljl.jpg

cb3gpg.jpg

cb4sfs.jpg

cb5gog.jpg

 

Pousuwałem fotki z załączników, dublujące te w poście. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja również się pochwalę zamontowanym radyjem : )

Na początek mój zestaw;

 

Radio:

President Harry III

 

Antena(y)

President Missouri

lub

Sirio ml 145

 

 

Ja radyjo zamontowałem podobnie jak kolega Mitex

 

Urządzenie jest zamontowane na statywie oryginalnym który jest przy wiercony do tunelu środkowego od strony pasażera. Nie przeszkadza nikomu podczas jazdy potencjometry są dostępne z łatwością a i widok panela jest bardzo dobry. No i największa zaleta tego modelu radio to pomarańczowe podświetlenie które w nocy pięknie się komponuje z podświetleniem deski rozdzielczej. Kabel od anteny idzie pod fotelem kierowcy koło pasa bezpieczeństwa idzie do góry i antena jest na środku dachu. Zasilanie z zapalniczki akurat końcówka jest tak mała ze chowa się cała w zapalniczce.

 

Pozdrawiam Dadu.

post-30535-1300701731_thumb.jpg

post-1-1300701731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja trochę inaczej to rozwiązałem.Onwa MK2 Gruba.Delikatny mod polegający na wyciągnięciu na zewnątrz -na ten mały panelik potencjometrów vol i sq oraz wyłacznika .Wrzucona pod siedzenie pasażera na szufladę przymocowana na rzepie technicznym.Grucha luzem miedzy siedzeniami . Panelik przykręcony do tunelu.Antena 70 cm sunker na magnesie-podłaczona ,leży w bagażniku w "nieprzyjaznej okolicy" -w przyszłości chyba zdecyduję się na tajfuna albo triflexa w dziurkę po ori + ew amplifier bo wkurza mnie ciągłe wyciąganie anteny z bagażnika.Zalety -nic nie widać ,na gruchę można rzucić jakąś szmatkę na tunel do przecierania szyb i nikt nic nie wypatrzy.Wady -brak możliwości zmiany kanałów(no chyba że wsadze głowę pod siedzenie -ale u mnie CB to antymisiek + traffic info więc zmiana kanałów jest mi zbędna .

post-31692-1302204044_thumb.jpg

post-1-1302204044_thumb.jpg

post-1-1302204045_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny pomysł z tym radiem pod siedzeniem, ale jak dla mnie to brakuje wyświetlacza i możliwości zmiany kanałów, bardzo często się zdarza że proszą kierowcy na inny kanał i co wtedy...?

: )

 

Ale patencik z tym małym panelem koło ręcznego jest świetny. Ciekaw jestem tylko jak z odbiorem a raczej słyszalnością w aucie ? nie jest za cicho z racji ze wyszystko jest pod siedzeniem??

 

Pozdrawiam Darek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychac dobrze.To że radio leży pod siedzeniem aż tak bardzo go nie tłumi.Dla wymagających mozna chyba do każdego radia (przynajmniej do tych 3 co ja mam-są w nich wyjścia) podłaczyć zewnętrzny głośnik i zawiesić koło słupka /ucha kierowcy.

Co do zmiany kanałów -jakbyś miał radio ze zmianą kanałów w gruszcze -to by chodziło jeszcze zmienianie kanałów.No ale który kanał masz -to już byś musiał albo na czuja (2 pstrykniecia w góre/2 pstryknięcia w dół itp)-albo wsadzać głowe pod siedzenie.

Myslałem o wyciągnięciu całego front panelu z CB -ktoś na forum paska tak zrobił.Na kablu LPT od drukary-ale taki kabel ma szeroką wtykę więc i tak nie przeciągniesz go przez małe otwory-a lutować w aucie mi się nie chciało(potem przy ew zmianie auta musisz wszystko rozlutować żeby wyciągnąć kabel).Więc wybrałem RJ +kabel skrętkę bo to miałem pod ręką akurat.RJ-kę przepchniesz gdzieś między plastikami i kablami w karoserii bez problemu.

Przy czym CB nie traci nic ze swojej funkcjonalności wymiennej miedzy innymi autami.

Tzn. odłaczasz złacze RJ i zasilanie oraz antenę i zabierasz radio do innego auta (ten panelik jest wpięty równolegle) a jakbyś miał zwalony panel-to już lipa-chyba że razem z panelem, kablem itd -ogólnie kupa roboty by z tym była.

Można wyciągnąć pewnie równolegle sam wyświetlacz -ale z powodów jak pisałem wyżej -dla mnie to jest zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli słychać dobrze to trzeba być zadowolonym i jeździć :-D ja mam ogólnie gruszkę właśnie z możliwością zmiany kanałów, bardzo przydatna funkcja. A i głośnik zamontować to też nie jest problem!

Jednego czego żałuję że w szczeniakach nie ma miejsca żeby zamontować radioodtwarzacze na 2 Din`y, wtedy moze był bym tam upchnąć i CB i radio samochodowe. Wcześniej jeździłem Fordem Escortem i tam po rozmontowaniu półeczki zamontowałem radio CD i Radio CB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam swoje cb TTI 880 zamontowałem pod siedzeniem kierowcy.Przymocowane są za pomocą opasek plastikowych zaciskowych do ramy fotela. Głośnik zew. zamocowałem na wkrętach do plastiku przy dźwigni otwierania maski silnika a przewód poprowadziłem kanałem z innymi przewodami przy progu. przewód antenowy idzie kanałem z innymi przewodami napięcia które ida do świateł z tyłu auta i na końcu jest magnes który wyciągam z bagażnika na dach w razie konieczności. Gruszka leży na tunelu obok ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i kogoś natchnę. Podłokietnik zakupiony na aledrogo. Dorobiłem uchylny stojak i sru między siedzenia. Miejsce wygodne do obsługi i mało widoczne. Głośnik dodatkowy nad lewą szyba pozwala na maksymalne wyciszenie radyjka i nie przeszkadza pasażerom, ale można korzystać też z głośniczka standardowego ponieważ w podłokietniku jest wycięty otwór i też słychać dobrze. pozdrawiam.

post-12391-0-27340100-1312448344_thumb.jpg

post-12391-0-12902300-1312448360_thumb.jpg

post-12391-0-39177800-1312448378_thumb.jpg

post-12391-0-10257900-1312448394_thumb.jpg

post-12391-0-93745000-1312448407_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!