Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty po odpaleniu


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Panowie co może być przyczyną zbyt niskich obrotów po odpaleniu zimnego auta.Na zimnym po odpaleniu obroty są około 500, za jakąś chwile wzrastają i w tym czasie trochę falują.Miałem wcześniej czyszczonego krokowca bo obroty falowały i na jakiś czas pomogło ale po przejechaniu około 1000 km problem wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy sprawdź. Masz dwa czujniki, górny i dolny, sprawdź biały bo on daje sygnał do komputera.

http://img205.imageshack.us/i/tempur.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest możliwość sprawdzenia tego czujnika poza pomiarem omomierzem.Jak powinno zachowywać się auto po jego rozłączeniu tzn. po wyjęciu kostki z czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powinno zachowywać się auto po jego rozłączeniu tzn. po wyjęciu kostki z czujnika.

Obroty ustawią się od razu na 750obr/min. Zupełnie tak jakby ssania nie było.

Innych sposobów oprócz omomierza nie znam, no chyba że podmiana na inny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury cieczy ten biały i wyszło mi że jest sprawny.W temperaturze otoczenia, około 0*C pokazywał ponad 10 000 ohm, po małym podgrzaniu powietrzem z farelki jego opór spadał do około 3000-3500 ohm.Przy okazji wymontowałem także silnik krokowy, rurę między przepustnicą a filtrem powietrza.Wszystko elegancko przedmuchałem sprężonym powietrzem, krokowca umyłem w WD40, odłączyłem na ponad pół godziny akumulator żeby zresetować kompa i nadal lipa.Silnik dalej odpala tak jakby wcale nie działało ssanie.Jak pochodzi kilkanascie minyt to wszystko jest O.K.Jakieś dalsze podpowiedzi.Czy jest jeszcze coś co odpowiada za sterowanie ssaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed momentem po auto.Posprawdzałem bezpieczniki i są O.K.Autko odpaliło za 4-5 razem strasznie szarpiąc , względem podnoszenia się temperatury jego praca się stabilizowała.Zauważyłem jeszcze że po przejechaniu około kilometra (temperatura podniosła się tylko niewiela) gdy zgasiłem samochód i ponownie odpaliłem (odpalił od razu) obroty były prawie 1000 i za moment spadły na 750.Tak jakby ssanie działało.ALe dlaczego jak zimny to głupieje, ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg, sprawdź jeszcze wężyk od czujnika MAP. Co do czujnika temperatury (tego białego) to odłącz go całkowicie i wtedy zobacz jak sie fura zachowuje - powinna odpalić i od razu trzymać 750obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomczek, a byłeś u jakiegoś mechaniora, ja dzisiaj podjechałem i powiedział że jutro mogę podjechać to podłączy pod komputer i będzie sprawdzał.Podłączenie 70 PLN.Chyba trzeba bedzie sie udać bo sam już raczej nic nie wymyślę.Dzisija rano jak odpalałem to znowu padaczka, ale jak odpalałem po pracy to odpalił dobrze i zauwarzyłem że jak jadę i wrzucę na luz to obroty zostają na 1500 i powoli spadają, po wyhamowaniu auta spadają do 750.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg, tak się składa że mój kuzyn ma warsztat i sprawdził mi samochód między innymi podpinając go do kompa. Nic tam nie znalazł takiego co mogłoby mieć wpływ na takie zachowanie. U mnie sytuacja obecnie wygląda tak, że rano odpalam go kilkakrotnie (a jeszcze tydzień temu odpalał od dechy) i muszę trzymać nogę na gazie dopóki silnik się nie zagrzeje (zachowuje się tak jakby nie było ssania) - oczywiście to wszystko na benzynie. Jak silnik zagrzeje się to wtedy przełączam na gaz. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło przy obrotach powyżej 1500 to bankowo mam że zgaśnie. Muszę więc zjechać obrotami do około 1200 by móc "bezpiecznie" wcisnąć sprzęgło. Normalnie brak słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem dzisiaj na warsztat, jak będe coś wiedział to dam znać.Mechanior powiedział że da się zrobić i bedzie O.K, zobaczymy.

 

[ Dodano: 2010-03-09, 16:06 ]

Panowie po diagnostyce okazało się ze jest to jednak czujnik temperatury cieczy, tsk twierdzi mechanik.Za naprawę zawołał 180 PLN tj. podłączenie pod kompa 60 PLN, czujnik nowy 70 PL, robota 50 PLN.Trochę dużo szczegulnie za tą wymiane ale tak myśle ze chyba mu zostawie auto bo tak sobie pomyślalem że jeśli to nie czujnik to będe miał podstawy to ewentualnej reklamacji, a jak sam wymienie to nie bardzo.Co robić ewentualnie jak to wszystko porobi skasuje a dalej bedzie żle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomczek, jak na razie jest O.K, autko zapala aż miło.Dzisiaj rano u mnie było -7*C, auto stało nie palone od wczoraj od 16 i żadnych problemów.Na diagnostyce komputer pokazywał +119*C na czujniku temperatury cieczy przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!