Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty po odpaleniu


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Panowie co może być przyczyną zbyt niskich obrotów po odpaleniu zimnego auta.Na zimnym po odpaleniu obroty są około 500, za jakąś chwile wzrastają i w tym czasie trochę falują.Miałem wcześniej czyszczonego krokowca bo obroty falowały i na jakiś czas pomogło ale po przejechaniu około 1000 km problem wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury cieczy sprawdź. Masz dwa czujniki, górny i dolny, sprawdź biały bo on daje sygnał do komputera.

http://img205.imageshack.us/i/tempur.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest możliwość sprawdzenia tego czujnika poza pomiarem omomierzem.Jak powinno zachowywać się auto po jego rozłączeniu tzn. po wyjęciu kostki z czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powinno zachowywać się auto po jego rozłączeniu tzn. po wyjęciu kostki z czujnika.

Obroty ustawią się od razu na 750obr/min. Zupełnie tak jakby ssania nie było.

Innych sposobów oprócz omomierza nie znam, no chyba że podmiana na inny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury cieczy ten biały i wyszło mi że jest sprawny.W temperaturze otoczenia, około 0*C pokazywał ponad 10 000 ohm, po małym podgrzaniu powietrzem z farelki jego opór spadał do około 3000-3500 ohm.Przy okazji wymontowałem także silnik krokowy, rurę między przepustnicą a filtrem powietrza.Wszystko elegancko przedmuchałem sprężonym powietrzem, krokowca umyłem w WD40, odłączyłem na ponad pół godziny akumulator żeby zresetować kompa i nadal lipa.Silnik dalej odpala tak jakby wcale nie działało ssanie.Jak pochodzi kilkanascie minyt to wszystko jest O.K.Jakieś dalsze podpowiedzi.Czy jest jeszcze coś co odpowiada za sterowanie ssaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed momentem po auto.Posprawdzałem bezpieczniki i są O.K.Autko odpaliło za 4-5 razem strasznie szarpiąc , względem podnoszenia się temperatury jego praca się stabilizowała.Zauważyłem jeszcze że po przejechaniu około kilometra (temperatura podniosła się tylko niewiela) gdy zgasiłem samochód i ponownie odpaliłem (odpalił od razu) obroty były prawie 1000 i za moment spadły na 750.Tak jakby ssanie działało.ALe dlaczego jak zimny to głupieje, ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg, sprawdź jeszcze wężyk od czujnika MAP. Co do czujnika temperatury (tego białego) to odłącz go całkowicie i wtedy zobacz jak sie fura zachowuje - powinna odpalić i od razu trzymać 750obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomczek, a byłeś u jakiegoś mechaniora, ja dzisiaj podjechałem i powiedział że jutro mogę podjechać to podłączy pod komputer i będzie sprawdzał.Podłączenie 70 PLN.Chyba trzeba bedzie sie udać bo sam już raczej nic nie wymyślę.Dzisija rano jak odpalałem to znowu padaczka, ale jak odpalałem po pracy to odpalił dobrze i zauwarzyłem że jak jadę i wrzucę na luz to obroty zostają na 1500 i powoli spadają, po wyhamowaniu auta spadają do 750.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrg, tak się składa że mój kuzyn ma warsztat i sprawdził mi samochód między innymi podpinając go do kompa. Nic tam nie znalazł takiego co mogłoby mieć wpływ na takie zachowanie. U mnie sytuacja obecnie wygląda tak, że rano odpalam go kilkakrotnie (a jeszcze tydzień temu odpalał od dechy) i muszę trzymać nogę na gazie dopóki silnik się nie zagrzeje (zachowuje się tak jakby nie było ssania) - oczywiście to wszystko na benzynie. Jak silnik zagrzeje się to wtedy przełączam na gaz. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło przy obrotach powyżej 1500 to bankowo mam że zgaśnie. Muszę więc zjechać obrotami do około 1200 by móc "bezpiecznie" wcisnąć sprzęgło. Normalnie brak słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem dzisiaj na warsztat, jak będe coś wiedział to dam znać.Mechanior powiedział że da się zrobić i bedzie O.K, zobaczymy.

 

[ Dodano: 2010-03-09, 16:06 ]

Panowie po diagnostyce okazało się ze jest to jednak czujnik temperatury cieczy, tsk twierdzi mechanik.Za naprawę zawołał 180 PLN tj. podłączenie pod kompa 60 PLN, czujnik nowy 70 PL, robota 50 PLN.Trochę dużo szczegulnie za tą wymiane ale tak myśle ze chyba mu zostawie auto bo tak sobie pomyślalem że jeśli to nie czujnik to będe miał podstawy to ewentualnej reklamacji, a jak sam wymienie to nie bardzo.Co robić ewentualnie jak to wszystko porobi skasuje a dalej bedzie żle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomczek, jak na razie jest O.K, autko zapala aż miło.Dzisiaj rano u mnie było -7*C, auto stało nie palone od wczoraj od 16 i żadnych problemów.Na diagnostyce komputer pokazywał +119*C na czujniku temperatury cieczy przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!