Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Strzelanie gazu, przepalanie sondy lambda


Beny_ust

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, nie wiem czy dobrze robie wpisujac ten post tutaj lecz jestem swiezak na forum.

Mam taki problem, od maja 2009 do chwili obecnej tj marzec 2010 wymienilem 5 sond lambda czyli wychodzi srednio jedna na 2 miesiace, i teraz znowu mam ten sam problem te same objawy i tzreba sonde wymienic. Powodem bylo przepalanie sondy.

W salonie Renault i u mechanika powiedzieli mi ze przyczyna moze byc instalacja LPG, tzn emulator podaje złe napiecie na sonde i ja przepala, złe podpiecie instalacji LPG(to sa słowa mechanikow ja sie za bardzo nie znam) byłem u gazownika ale jak to w polsce bywa z autem jest wszystko ok i tak ma byc. Mnie rece odpadaja bo jezdze od mechanika do mechanika i jedcen zgania na drugiego.

Wiec prosze Was jezeliu moze wiecie co moze byc przyczyna przepalania sondy to prosze o odp.

Mam silnik 2.0 8v z instalacji gazowa 2 generacji, sterownik bingo.

 

[ Dodano: 2010-03-07, 21:27 ]

uzupelniajac moj post na LPG strzela tak jakby w rurze wydechowej i przerywanie podczas rozpedzania jest bardzo uzciazliwe poprostu szarpie autem, natomiast na Pb wystepuje tylko przerywnie lecz jest ono delikatniejsze mniej odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, może to być jednak wina LPG. Emulator nie podaje napięcia na sondę tylko na ECU, ale i tak pewnie gdzieś wina leży po stronie instalki. Osobiście przyjrzałbym się składowi mieszanki na LPG. Strzały i przepalanie sondy może wskazywać na zubożoną mieszankę, która nie dość że pali się dużo dłużej, to właśnie dopala się w wydechu.

Druga sprawa to luz zaworowy. Czy w tym silniku nie trzeba go przypadkiem korygować, czy jest tam już hydraulika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tam uczono, że strzały LPG są wynikiem tylko i wyłącznie niedomagania układu zapłonowego (wylatują sekcje). Zacząłbym od podmiany cewek i na początek dokładne sprawdzenie ustawienia zapłonu. Znajdź dobrego gaziarza przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tam uczono, że strzały LPG są wynikiem tylko i wyłącznie niedomagania układu zapłonowego
Dość wybiórcza wiedza. Podparte zawory lub uboga mieszanka daje ten sam efekt. Niemniej nie zaszkodzi sprawdzić i układ zapłonowy, tyle że on raczej nie wpływałby na sondę L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy myślisz , że z podpartym to auto jeździłoby nie tarakując? Opis zrozumiałem jednoznacznie (późny zapłon=strzal w wydechu i od tego sondy lecą).

Do tego pytanie mam uzupełniające do Beny-ego : czy zaraz po wymianie sondy na nową jest to samo czy w normie?

Sprawdź zapłon (względnie sprawdzenie ustawienia rozrządu czy nie przeskoczył o zą<czerwona> potem pisz co i jak. Czy aby lub się mylę 2,0 8V nie są przypadkiem bezkolizyjne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie sondy auto chodzi elegancko, ale przychodzi taki moment ze pyk i sie przepala, to jest roznie czasami tydzien a raz nawet 1.5 miesiaca, takze sam nie wiem o co tu chodzi.

objawy sa te same co przy złych kablach WN, lub zuzytych swiecach, lecz te elmenty mam nowe. Ostatnio mi mechanik powiedzial ze przepalila sie grzłka w sondzie nie wiem czy tro cos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tak robiłem teraz i własnie nie doszli co jest, nie w ASO ale u mechanika zwykłego wymieniali sondy ale powiedzieli ze juz mi 6 nie wymienia ze to wina ewidentna gazu tak jak w pierwszym poscie pisałem. gazownik powiedzial mi ze wszystko ok a jak mi sie cos nie podoba to zebym sobie sam poszukal ( gaz na gwarancji ) trakze błdene kolo od jednego do drugiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!