Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pochwalę się


majki252

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam to forum i powiem szczerze że w życiu francuza bym nie kupił. Na szczęście mam troszke inne podejście do auta. Kupiłem, zanim zacząłem czytać to forum i nie żałuje.

 

Jest taki tekst, nie chce nikogo oczywiście obrazić... ale jak się dba tak się ma.

 

Mam megane i ph ii 1.9 dti (98KM), z przebiegiem ponad 237 tyś. i co? i nic? auto delikatnie mówiąc zapier......, nic się nie dzieje, żadnych nawet najmniejszych problemów. Ale ... zbliża się 10tys km. rezerwuje termin w warsztacie, do wymiany idzie (już zamówione):

 

filtr paliwa

filtr powietrza

filtr oleju

olej (elf competition STI 10w40)

 

dodam że wychodzi mi tak mniej więcej raz na 3-4 miesiące.

 

teraz wymieniam jeszcze olej w skrzyni

elf tranself TRX 75w80, wg zaleceń, dlatego ze uszczelniacze w skrzyni są tak zrobione, że lubią się rozszczelniać gdy zalejemy jakiś z innym składem chemicznym. Nie wiem czy to dużo ale kosztuje ok 120zł za 3,5 litra. (Wymieniam to raz na 60-70tyś) więc to żaden koszt.

 

Przynajmniej dwa razy w tygodniu zaglądam pod maskę żeby sprawdzić czy nie pojawiło się nic nowego co mogłoby przykuć moją uwagę.

Przed jazdą po odpaleniu(rano) jakaś minuta ciszy i spokoju dla silnika. Bez świateł, dmuchawy, radia. Odpalanie w ciągu dnia już nie ma takiej potrzeby. Po dotarciu na miejsce min. 1 minuta ciszy i spokoju dla silnika(zależy jak jechałem czasami jest 5-7min). Dodam że nie oszczędzam gdy tylko osiągnie temp. to zaczyna czuć, że żyje. Zanim ją osiągnie staram się nie przekraczać 2tyś obr a w zasadzie 1800obr. wbrew pozorom auto nie jest mułem przy takiej jeździe. Jeśli np. zdarzy się że na trasie po mieście nie miałem okazji przekroczyć 2,5tys bo światła bo korki itd. to zawsze bliżej domu przekręcam na 2 do 4tys na 3 do 3,5tys i daję swobodnie wytracić prędkość. Wtedy właśnie wysyła w atmosferę nagar nagromadzony(nie dużo, ale zawsze coś) przez cały dzień "spokojnej" jazdy. Zauważyłem że jak tak zrobię i silnik wydmucha to co mu niepotrzebne to np. kolejny raz (po chwili) przekręcając auto do 4tys nie ma nic za mną, czyściutko zero kopcenia, czy coś tam(sprawdzone również na postoju), a odpał w przód taki jakby z procy wystrzelone. Mimo to od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli oleju. Stan cały czas się utrzymuje, dziwiło mnie szczególnie że przebieg już nie mały no i niby diesel co zawsze pije ok 1litra. (w starym oplu 1.7D dolewałem)

 

Raz na 2-3 tygodnie mniej więcej trasa. Prędkość pomiędzy 110 - 170km/h, turbina ma co robić całą drogę wierzcie mi (a to jest jakieś 250km w jedną stronę), prędkość utrzymuje bo to prawie cały czas droga expresowa i w zasadzie ponad 100km nigdy nie zdarzyło mi się redukować biegu z 5 chyba że wypadek albo roboty drogowe.

 

Tak mniej więcej wygląda eksplatacja mojego megane.

Spalanie ok. 5,3-5,7 (majki25 - autocentrum.pl).

Raz megane zmarła, zwarcie na zasilaniu pompy paliwa = wywalony sterownik.

Objaw - brak syczenia pod maską po przekręceniu kluczyka.

2dni pracy elektryka (od razu wiedział o co chodzi) = 300zł (ze sterownikiem i zabezpieczeniem kabli), kabel się przetopił.

 

Generalnie zawsze staram się zrobić i sprawdzić coś zanim się wywali. Ostatnio była pod kompem, zero błędów i innych wachnięć. Teraz poszukuje kolanka do Turbiny od IC bo zaczyna się tam coś dziać, i umawiam się na przegląd turbo, szczególnie mocowanie.

 

Macie może jakieś rady gdzie mogę sprawdzić pozostałe elementy silnika pod kątem, działania i zużycia. Przy najbliższym serwisie sprawdzą mi od razu łożysko belki bo gdy będzie za późno to dość droga impreza jest... ;/, Oczywiście nie mam żadnych symptomów zużycia, po prostu dmucham na zimne i powiem szczerze że warto ... wiele się oszczędza nerwów, czasu i pieniędzy.

 

Pozdrawiam wszystkich zadowolonych i niezadowolonych posiadaczy megane <czerwona>

 

p.s. jak czytam nie które wątki na forum i widzę, komunikat check injecton (czy coś tam), a potem się okazuje że filtr powierza (za 20-30zł) jest do wymiany bo już go nie przypomina no to nie dziwne że ciągle się auto psuje. Diesle są jak alergicy, czyste powietrze zdrowy silnik:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!