Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pochwalę się


majki252

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam to forum i powiem szczerze że w życiu francuza bym nie kupił. Na szczęście mam troszke inne podejście do auta. Kupiłem, zanim zacząłem czytać to forum i nie żałuje.

 

Jest taki tekst, nie chce nikogo oczywiście obrazić... ale jak się dba tak się ma.

 

Mam megane i ph ii 1.9 dti (98KM), z przebiegiem ponad 237 tyś. i co? i nic? auto delikatnie mówiąc zapier......, nic się nie dzieje, żadnych nawet najmniejszych problemów. Ale ... zbliża się 10tys km. rezerwuje termin w warsztacie, do wymiany idzie (już zamówione):

 

filtr paliwa

filtr powietrza

filtr oleju

olej (elf competition STI 10w40)

 

dodam że wychodzi mi tak mniej więcej raz na 3-4 miesiące.

 

teraz wymieniam jeszcze olej w skrzyni

elf tranself TRX 75w80, wg zaleceń, dlatego ze uszczelniacze w skrzyni są tak zrobione, że lubią się rozszczelniać gdy zalejemy jakiś z innym składem chemicznym. Nie wiem czy to dużo ale kosztuje ok 120zł za 3,5 litra. (Wymieniam to raz na 60-70tyś) więc to żaden koszt.

 

Przynajmniej dwa razy w tygodniu zaglądam pod maskę żeby sprawdzić czy nie pojawiło się nic nowego co mogłoby przykuć moją uwagę.

Przed jazdą po odpaleniu(rano) jakaś minuta ciszy i spokoju dla silnika. Bez świateł, dmuchawy, radia. Odpalanie w ciągu dnia już nie ma takiej potrzeby. Po dotarciu na miejsce min. 1 minuta ciszy i spokoju dla silnika(zależy jak jechałem czasami jest 5-7min). Dodam że nie oszczędzam gdy tylko osiągnie temp. to zaczyna czuć, że żyje. Zanim ją osiągnie staram się nie przekraczać 2tyś obr a w zasadzie 1800obr. wbrew pozorom auto nie jest mułem przy takiej jeździe. Jeśli np. zdarzy się że na trasie po mieście nie miałem okazji przekroczyć 2,5tys bo światła bo korki itd. to zawsze bliżej domu przekręcam na 2 do 4tys na 3 do 3,5tys i daję swobodnie wytracić prędkość. Wtedy właśnie wysyła w atmosferę nagar nagromadzony(nie dużo, ale zawsze coś) przez cały dzień "spokojnej" jazdy. Zauważyłem że jak tak zrobię i silnik wydmucha to co mu niepotrzebne to np. kolejny raz (po chwili) przekręcając auto do 4tys nie ma nic za mną, czyściutko zero kopcenia, czy coś tam(sprawdzone również na postoju), a odpał w przód taki jakby z procy wystrzelone. Mimo to od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli oleju. Stan cały czas się utrzymuje, dziwiło mnie szczególnie że przebieg już nie mały no i niby diesel co zawsze pije ok 1litra. (w starym oplu 1.7D dolewałem)

 

Raz na 2-3 tygodnie mniej więcej trasa. Prędkość pomiędzy 110 - 170km/h, turbina ma co robić całą drogę wierzcie mi (a to jest jakieś 250km w jedną stronę), prędkość utrzymuje bo to prawie cały czas droga expresowa i w zasadzie ponad 100km nigdy nie zdarzyło mi się redukować biegu z 5 chyba że wypadek albo roboty drogowe.

 

Tak mniej więcej wygląda eksplatacja mojego megane.

Spalanie ok. 5,3-5,7 (majki25 - autocentrum.pl).

Raz megane zmarła, zwarcie na zasilaniu pompy paliwa = wywalony sterownik.

Objaw - brak syczenia pod maską po przekręceniu kluczyka.

2dni pracy elektryka (od razu wiedział o co chodzi) = 300zł (ze sterownikiem i zabezpieczeniem kabli), kabel się przetopił.

 

Generalnie zawsze staram się zrobić i sprawdzić coś zanim się wywali. Ostatnio była pod kompem, zero błędów i innych wachnięć. Teraz poszukuje kolanka do Turbiny od IC bo zaczyna się tam coś dziać, i umawiam się na przegląd turbo, szczególnie mocowanie.

 

Macie może jakieś rady gdzie mogę sprawdzić pozostałe elementy silnika pod kątem, działania i zużycia. Przy najbliższym serwisie sprawdzą mi od razu łożysko belki bo gdy będzie za późno to dość droga impreza jest... ;/, Oczywiście nie mam żadnych symptomów zużycia, po prostu dmucham na zimne i powiem szczerze że warto ... wiele się oszczędza nerwów, czasu i pieniędzy.

 

Pozdrawiam wszystkich zadowolonych i niezadowolonych posiadaczy megane <czerwona>

 

p.s. jak czytam nie które wątki na forum i widzę, komunikat check injecton (czy coś tam), a potem się okazuje że filtr powierza (za 20-30zł) jest do wymiany bo już go nie przypomina no to nie dziwne że ciągle się auto psuje. Diesle są jak alergicy, czyste powietrze zdrowy silnik:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!