Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ogrzewaniem w Megane 1.4e RN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem Megi jak w temacie, no i po ok. miesiącu w kabinie zrobiło się zimno. Ciepło promieniuje z nawiewów tylko wtedy, gdy dmuchawa jest wyłączona i nie jadę zbyt szybko. Gdy przekręcę pokrętło temperatury całkiem w lewo robi się zimno, gdy przekręcę w prawo robi się ciepło. Wystarczy jednak, że włączę dmuchawę, wówczas po kilkunastu sekundach powietrze staje się zimne.

 

Przeczytawszy parę tematów związanych z problemem, zmieniłem termostat. Niestety to nie pomogło więc zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy.

 

Kupiłem nagrzewnicę firmy Hart i pojechałem z nią do mechanika. Po wymianie mechanik powiedział, że najwyraźniej nagrzewnica jest do bani, bo w zasadzie nic się nie zmieniło.

 

Po przejechaniu ok. 20 km odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i tylko odrobinę powietrza uszło. Gdy czynność powtórzyłem po kilku minutach pracy silnika, nic już nie zasyczało pod korkiem.

 

Z ciekawości postanowiłem przepłukać starą nagrzewnicę Valeo. Okazało się, że była całkiem drożna. Owszem wyleciało z niej trochę osadu, ale nie tamował on przepływu kranówy. Co więcej, przepłukiwałem ją ciepłą wodą z wodociągu (potem kretem <czerwona> ) i ciężko było ją utrzymać - na całej powierzchni była gorąca.

 

Co jeszcze mogło paść, że mam tak zimno w autku?

 

Sprawa jest dla mnie o tyle pilna, że niedawno urodził mi się syn i chcemy się wybrać na święta do babci. Niestety, jak będzie zimno w autku, to nigdzie nie pojedziemy :mrgreen:

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszkodzona klapka mieszalnika powietrza albo linka sterującą tą klapką. Czy pokrętło zimno/ciepło chodzi z wyraźnym oporem ?

Sprawdź też czy jak kręcisz tym pokrętłem to w skrajnych położeniach powinno być słychać takie stukanie. Jeżeli nie ma trzeba się dostać do panelu regulacji i posprawdzać linki sterujące.

Poza tym poczytaj na forum jak się odpowietrza układ chłodzenia. Od tego trzeba by zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest odpowietrzony. Jak wspomniałem wcześniej, poczytałem co nieco forum.

Pokrętło zdaje się działać prawidłowo, na krańcowych położeniach słychać stuknięcie.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pokrętłem temp. to chyba namieszałeś, bo u mnie jest na odwrót. W lewo leci zimne, w prawo ciepłe.

Powiedz jeszcze masz klimatyzację? Obieg wewnętrzny?

Pytam bo są różnice konstrukcyjne.

Sprawdź gdzie dmucha jak włączysz dmuchawę. Pokręć tym drugim pokrętłem od kierunku nawiewu. Sprawdź czy dmucha z odpowiednich kratek zgodnie z kierunkiem nawiewu.

Z lewej strony konsoli centralnej, na prawo od pedałów, masz taką plastikową maskownicę. Jak dobrze pamiętam jest przykręcona jedną śrubką. Odkręć ją i zobacz czy przy gorącym silniku nagrzewnica jest gorąca. Jeżeli tak jest to oznaczało by że problem leży w mieszalniku powietrza; jest zamknięty lub zablokowany w jakiejś dziwnej pozycji, lub powietrze po mieszalniku nie trafia tam gdzie nie trzeba.

Polecam ten temat.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-how-to-w...ana+nagrzewnicy

A szczególnie ten plik, masz tam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

http://megane.com.pl/download.htm?id=4424

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pokrętłem temp. to chyba namieszałeś, bo u mnie jest na odwrót. W lewo leci zimne, w prawo ciepłe.

Przeczytaj mój pierwszy post jeszcze raz <czerwona>

Powiedz jeszcze masz klimatyzację? Obieg wewnętrzny?

Pytam bo są różnice konstrukcyjne.

Sprawdź gdzie dmucha jak włączysz dmuchawę. Pokręć tym drugim pokrętłem od kierunku nawiewu. Sprawdź czy dmucha z odpowiednich kratek zgodnie z kierunkiem nawiewu.

W samochodzie nie ma klimatyzacji, jest recyrkulacja powietrza.

Wszędzie dmucha jak należy.

Z lewej strony konsoli centralnej, na prawo od pedałów, masz taką plastikową maskownicę. Jak dobrze pamiętam jest przykręcona jedną śrubką. Odkręć ją i zobacz czy przy gorącym silniku nagrzewnica jest gorąca. Jeżeli tak jest to oznaczało by że problem leży w mieszalniku powietrza; jest zamknięty lub zablokowany w jakiejś dziwnej pozycji, lub powietrze po mieszalniku nie trafia tam gdzie nie trzeba.

Bardzo dobry pomysł. Zerknę w najbliższej wolnej chwili. Dzięki!

Polecam ten temat.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-how-to-w...ana+nagrzewnicy

A szczególnie ten plik, masz tam zdjęcia jak to wszystko wygląda.

http://megane.com.pl/download.htm?id=4424

Wszystko to już przerabiałem, dlatego też zdecydowałem się na wymianę nagrzewnicy u mechanika :mrgreen:

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nareszcie, po miesiącu jazdy w zimnym aucie, mogę powiedzieć, że sprawa została rozwiązana.

Według serwisu nie sprawdziła się nagrzewnica Hart którą im dałem na wymianę. Wymiana na nagrzewnicę Valeo zamknęła sprawę.

 

Z kolei według sklepu, w którym kupiłem nagrzewnicę Hart, problemem był nieoczyszczony układ chłodzenia, który zatkał nową nagrzewnicę. Faktycznie, gdy ją przepłukałem po wyjęciu z auta wyleciało z niej mnóstwo śmieci. Czy to samo stałoby się z nagrzewnicą Valeo, gdyby to ona została zamontowana pierwsza?

 

Wydaje mi się, że gdyby przed wymianą nagrzewnicy solidnie wyczyścić układ chłodzenia, problem mógłby się nie pojawić, jednakże są to tylko moje domysły.

 

W chwili obecnej tak czy inaczej planuję kolejną wizytę w Auto-Reno i płukanie całego układu chłodzenia.

Wszystkim, którzy mają problem z ogrzewaniem i planują wymienić nagrzewnicę radzę przed wymianą zlecić takie płukanie. Koszt stosunkowo niewielki a może pomóc zwłaszcza, że piszemy o ponad 10cio letnich samochodach.

 

Liber: Może spróbuj odpiąć węże od nagrzewnicy i przepłucz ją wodą pod ciśnieniem? Przyznaję, że teraz sam bym tak zrobił.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!