Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przełącznik kierunkowskazów odbija przedwcze


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam Scenica II z 2003 roku

mam problem z kierunkowskazami

przed zakrętem włączam kierunkowskaz i kiedy zaczynam skrecac kierunek wyłącza się

 

czy orientuje sie ktos czy da sie to naprawić?

 

widziałem całe zestawy na allegro ale nigdy niewiadomo czy nie bedzie podobnej usterki bo to jest sprzet używany

 

z gory dziekuje za pomoc

 

pzdr

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

runnner, mam to samo. Żeby to naprawić należy wymienić dwa moduły w kierownicy odpowiedzialne za to. Cena obu to koszt w granicach 1000zl !!! (oczywiście ASO).

 

Mnie to częściowo naprawił elektryk z ASO za 60zl. Operacja polegałą na demontażu poduchy, odsłnięciu zwijacza i użyciu papieru ściernego.

Przeszukaj kolego forum a powinieneś znaleźć wątek w którym to opisałem wraz ze zdjęciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

scenic1600, poszukaj na tym forum, powinienem gdzies zamiescic post z fotką gdzie co mi szlifował ten elektryk. Najgorsze to zdjęcie poduchy i dostanie się do tego - trzeba wiedziec jak. Ja widziałem jak ale nie jestem w stanie powtórzyć dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Częściowo udało mi się coś zrobić

tzn. w tym momencie kierunkowskazy już nie odbijają wcale <ok> trzeba je ręcznie wracać

Podpiłowałem trochę plastiki w elemencie sterującym - może po pewnym czasie to się wyrobi i będzie ok

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

iksnawias, przeszukaj forum w mojej wypowiedzi powinna być fotka w której zaznaczyłem strzałkami co należy podpiłować aby poprawić funkcjonowanie kierunkowskazów. Nadmieniam jedynie że to metoda pozwalająca przeżyć do roku czasu a potem należy po prostu wymienić przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum jak i samochodu Scenic II z 2003r. Ja również mam problem ze zbyt wcześnie wybijającymi kierunkowskazami.

 

Kipi, prawdopodobnie mówisz o tym poście:

 

>> http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-wybijan...zow-vt12243.htm

 

Post jest jednak sprzed 1,5 roku a z tonu wypowiedzi wynika, że nie jesteś pewny czy to zaznaczone elementy są przyczyną i to je należy podszlifować. Czy z perspektywy czasu, możesz powiedzieć, że to na 100% te elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektronik, tak to ten element, ale jak pisałem pozwala przeżyć jakiś czas - docelowo należy jednak ywmienić cały zespół przełączników. Za dużo zabawy z demontażem, delikatnym podszlifowaniem i testowaniem. Kiepskie rozwiązanie przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Przepraszam, że odkopuje stary temat, ale właśnie kupiłem Scenica i ma opisywany problem.

Pytanie mam, czy do Scenic II Ph 1 można włożyć panel przełączników z Ph 2, jak domniemam w Ph 2 problem już nie występował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zamontowałem z nowszego, właściwie to wystarczy zmienić dolny kręg z samego zwijacza, możliwe że i manetkę ale już teraz nie pamiętam. W wolnej chwili znajdę zdjęcia co wystarczy podmienić. Ja załatwiłem sobie cały zwijacz z urwaną taśmą, co dokładnie podmieniłem to już nie pamiętam. Jak dorwiesz taki zestaw to zawsze taniej niż cały dobry kupować.

Przy okazji to bym wyjął taśmę, wyczyścił ją, wyprostował, nasmarował białym smarem i zamontował ponownie. Taśmy najczęściej się urywają z brudu (stary smar lub inne śmieci) który blokuje prawidłowy ruch taśmy w zwijaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem, wadliwy jest dolny krąg zwijacza, jego wymiana na wersję z nowszego modelu, rozwiązuje sprawę :)

Do tematu muszę podejść kompleksowo i aby spryskać przednią szybę muszę mocno pociągnąć do siebie, czyli pewnie problem ze stykami.

Jak byś znalazł foty i się upewnił co trzeba wymienić był bym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić można cały zwijacz z manetkami jak trafisz tanio (między 50 a 100zł można trafić kompletny nie pod tempomat) ale można poszukać z uwaloną taśmą za grosze to może się bardziej opłaci takie rozwiązanie. Najważniejszy jest ten dolny krążek pod taśmą który ma dwa lub cztery (z SCII PHI) wypustki które odbijają włączony kierunek/przestawiony bolec od manetki jak wracasz kierownicą do pozycji na wprost. Nie pamiętam czy zmieniłem jeszcze manetkę od kierunków/świateł i sprężynki z pewnym plastikiem, muszę w wolnej chwili zajrzeć do garażu i sprawdzić co mi zostało (datowanie roku produkcji na plastikach). Czy wadliwy ciężko powiedzieć, przecież chyba jakoś to wcześniej działało. Ja od kupna miałem z tym problem, głównie przy skręcie w lewo nie odbijał...

 

Zdjęcia nowszego.

post-54541-0-92622100-1454710978_thumb.jpg

post-54541-0-95700100-1454710985_thumb.jpg

 

Nie jestem pewien na 100% ale chyba różnica między zwijaczem pod tempomatu a bez różni się głównie taśmą 7/5pin i dodatkowym pokrętłem. Znajomemu kiedyś zamontowali jakiś całościowy zwijacz bez możliwości rozpięcia na poszczególne manetki więc trzeba też na to zważać.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!