eilforte Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 ... jest podstawa udanego zakupu. Trochę nosiłem się z postawieniem tematu ale totalny rozgardiasz jaki przewertowałem przez 7 stron już obecnych tematów poniekąd mnie do tego zmusił. Mam tylko nadzieje ze nie narażę się adminowi a moja prośba zostanie poprawnie odczytana przez znawców samochodzików na R! Sytuacja wygląda następująco: nosze się z zakupem autka i mam do wyboru głównie dwa: volvo v50 2006r , 1,6 diesel (to jest pewna okazja ktora moze nie wypalic) i obiekt moich obecnych rozważań Megane II combi, pytanie gdzie tu problem? ano samochód ma służyć do tras Szkopy - Polsza głównie przez a4 wiec generalnie po dobrych drogach będzie śmigało jako ze przez tydzień stacjonować będzie w Vaterlandzie, dlatego moja gorąca prośba o wybór silnika który będzie najbardziej niezawodny, ekonomiczny i dynamiczny w miarę możliwości z roczników 2005/2006, i czy faktycznie jest to rocznik w który warto inwestować, oczywiście interesuje mnie combi i tylko diesel! czy mam wybierać PhI czy juz PhII? myślałem przez chwile o 100 konnym 1,6 albo 1,5 dci tak to chyba było (jakaś niemiecka stronka) i cena wydaje się być przystępna (okolice 5k ojro z 130k przebiegu), oczywiście przebieg autka względnie nie duży myślę ze jak na diesla na duże trasy to sensownie jest wybrać 100k-130k kilometrów? Tak wiec proszę drogich użytkowników o podrzucenie mi sensownego silnika i modelu oraz rocznika, z którego autko należy zakupić w celu uskuteczniania wyżej wymienionych czynności ;-) pozdrawiam eilforte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nik Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Myslę ze miarę możliwosci finansowych powienieneś kupic jak najmłodsze auto. Ja bym rozglądał siena Twoim miejscu za Megane II ph II z 2006 r. - czyli juz po lifcie. Silnik? No jak na długie trasy i głownie po autostradach to chyba najlepszym wyborem będzie 1.9 DCI (120 KM). silnik wystarczajaco mocny i elestyczny. Tylko siesel jak to diesel, mozę sprawiać kłopoty (ogólnie jestem zwolennikiem silników benzynowych). Wersja wyposażenia? Hmm nie wiem co tak naprawdę potrzebujesz więc trudno mi tu cokolwiek podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eilforte Napisano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 A czy ten 1.9 będzie bardziej ekonomiczny niż powiedzmy 1,6? wyposażenie to kwestia poboczna i na niej się nie będę skupiał. Chodzi mi głównie dobry silnik. Jeśli chodzi o diesla to dlaczego może sprawiać problemy R ma słabe diesle ? czy po prostu tak uważasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nik Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 eilforte, ale 1.6 115 KM to benzyna, a 1.9 to diesle wiec porówn ywanie ich spalania nie ma niejmniejszego sensu, bo na pewno diesel bedzie palił mniej. To nie Renault ma słabe diesle tylko ogólnie wspólczesne silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Cmmon rail i turbiną są niedopracowane i to niezależnie od marki. Są po prostu ponadprzecietnie awaryjne w porówaniu z silnikami benzynowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 31 Marca 2010 Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 eilforte, 1,6 w Volvo to ta sama jednostka co w Fordzie, Maździe i chyba Peugeotach. Brat ma ten silnik w Maździe 3 i sobie chwali, w trasie do 160-180 dzielnie sobie radzi ten silniczek. O spalanie mogę zapytać jeżeli jesteś zainteresowany. Brat miał też v50 ale z 2-litrowym dieslem i to był kawał klocka, nie wiem jak sobie poradzi z nim 1,6. Z moich obserwacji 1,9 Renówkowe dużo lepiej się zbiera niż te 1,6. Na autostrady wybrałbym 1,9 120KM. A jeśli chcesz trochę miejsca z tyłu, wybierz Megankę, bo V50 to raczej sportowe, 4-osobowe kombi i na kanapie nie jest tam za wesoło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eilforte Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 hmm a co w przypadku samej wytrzymałości jednostki 1,9 w R? bo z tego co słyszałem to volvo jest dość OK. Co do miejsca z tyłu.. to racja jechałem tym volvo i słabo jest na tylnich siedzeniach. I jeszcze dwie sprawy skoro dyskusja już nabiera rozpędu: -> ploty o zawieszeniu w R ? prawda ? jest awaryjne ? -> spalanie 1,6 diesla w V do 1,9 diesla w R ? ktoś przetestował na własnej skórze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.