Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dedykowane podłokietniki do Scenica i Megane


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam pytanko - czy ktoś próbował zamontować podłokietnik do meganki 2000 - z tego co widzę w opisach róznych tuningowych wytwórców - w meganie jest za mało miejsca pomiędzy sankami foteli ( mniej niż 150 mm).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze montaz jest od gory (male dziureczki?). Zapytaj sie go wysokosc, zebys mial na tej samej wysokosci podlokietnik i to oparcie na drzwiach, ja mam minimalnie nizej podlokietnik i moze to przeszkadzac :) A tak extra, ile za to sobie zycza??

Wyglada duzo lepiej niz to uniwersalne "cos" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkopię trochę....

 

Właśnie zamontowałem podłokietnik z firmy Caspol do swojego Scenica. Koszt 275 zł ( podłokietnik, flockowanie, wysyłka). I oto wnioski:

 

1. Wykonanie podłokietnika - bardzo przyjemne. Szara skórka na górze jest miękka i przyjemna w dotyku, pasuje kolorystycznie do wnętrza, flokowany dół powoduje, że nie ma wrażenia tandetnego plastiku.

2. Praktyczność i funkcjonalność - dobra. Przykręca się do obudowy tunelu wkrętami do blachy. Po dokręceniu jest stabilny i nie rusza się przy normalnym użytkowaniu. Podłokietnik można postawić do pionu, co ułatwia zapinanie pasów, zaciąganie ręcznego itp. Regulować fotel ( wysokość, lędźwie, pochylenie ) można spokojnie, nie nastręcza problemów. Otwierane wieko ze skrytką na drobiazgi-dobry patent.

3. Ergonomia - tu zaczynają się schody. Podłokietnik po przykręceniu okazuje się znacznie za wysoki dla kogoś kto ma fotel niżej niż najwyższe położenie. A nawet jeśli ma najwyżej, to wcale nie musi być mu wygodnie, bo różnica w wysokości podłokietnika do lewarka zmiany biegów jest za duża. Po przymiarkach stwierdziłem, że podłokietnik powinien być niżej o 5 cm. Na szczęście składa on się z dwóch części i przy odrobinie zdolności manualnych można obciąć podstawę. Ja robiłem to elektrycznym mini fleksem, ale można też brzeszczotem, choć będzie ciężko. Efekt - jest dokładnie tak jak chciałem. Oczywiście każdy może sobie skrócić mniej lub więcej w zależności od indywidualnych preferencji i ustawienia fotela.

 

PS. Wszyscy, którzy twierdzą, że podłokietnik w samochodzie to zbytek lub tylko na długie trasy, nie mieli najwidoczniej nigdy z nim do czynienia , lub ich sposób prowadzenia ( siedzenia ) jest nienaturalny lub "szkolny" (obie rączki za 10 druga i ręka na lewarku na dwie sekundy w celu zmiany biegu :( ). Ja jeżdżę z jedną ręką non stop na lewarku i dużo po mieście, więc podłokietnik dla mnie jest super wygodnym narzędziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerry, mam ten sam styl jazdy co ty, podlokietnik na poczatku mi przeszkadzal ale potem okazalo sie, ze nie mge bez niego zyc, tez mam go troszke za wysoko ale albo sie przyzwyczailem albo po prostu tak ma byc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Leman666, rzecz gustu, jak to mówią Twój cyrk- Twoje małpy. Mnie dotkniecie takiego flokowanego plastiku przyprawia i dreszcze i gęsią skórkę. Co innego welur na fotelach, chociaż to podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz flock, ja własnie taki mam i uważam, że wygląda zdecydowanie lepiej. Brat zamówił bez flocka i nie był zadowolony porównując go z moim, Uzywam go juz od 3-4 lat. Fakt ze lekko kiwa się na boki razem z tunelem środkowym, że flok się przeciera od mocowania pasa przy przesuwaniu fotela ale nie zamieniłbym go na żaden inny (no chyba że na jakiś oryginalny) Niedawno odpadło mi wieko od tego podłokietnika ale to juz kwestia delikatności :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Udało mi się zamontować podłokietnik (uniwersalny z allegro) w megance, która nie posiada tunelu środkowego. Potrzebny był płaskownik aluminiowy o szerokości 30mm i długości metra, grubość chyba około 3-4mm (wziąłem w OBI najgrubszy jakie mieli - cena około 13zł).

Płaskownik pociąłem na kawałki po 265mm i zagiąłem końcówki po 50mm, na zagiętej końcówce 20mm od końca płaskownika, wywierciłem otwory fi6. Po drugiej stronie otwory pasujące do mocowania jakie jest w podłokietniku.

Prowadnice foteli w megi mają na końcu otwór o nieznanym mi przeznaczeniu i do nich przykręciłem śrubą (fi 6) wycięte ramiona, przydaje się śruba z otworem krzyżakowym u góry, bo nie ma już miejsca na klucz.

Tak przykręcony podłokietnik nie przeszkadza w przesuwaniu foteli i pozwala na bezproblemową regulację oparcia fotela.

Więcej widać na zdjęciach, a podłokietnik to typowa uniwersalka z allegro. Na samych tylnych mocowaniach jest u mnie na tyle stabilny, że można bez obawy się o niego opierać i się nie wygina. Prowadnice foteli mają więcej otworów bliżej środka, więc można się pokusić o dodatkowe mocowanie.

Może komuś przyda się ten opis do zamontowania podłokietnika u siebie.

e823bd5663cb25a2m.jpg 46ae36a88b4ac76em.jpg 621837cd90775df0m.jpg 8a1c129b801c6d2bm.jpg 35e24e985af14f65m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!