Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

astra 2 vs. golf 4


Rekomendowane odpowiedzi

grabek246, słusznie zauważyłeś, jednak zobacz o jakie INNE, tematy chodzi: http://megane.com.pl/zakup-inne-informacje-ogolne-vf63.htm

chyba źle dział zinterpretowałeś. Poza tym, chyba nie spodziewasz się obiektywnych odpowiedzi o wymienionych autach wśród miłośników Renaulta.

Temat nadal pozostawiam otwarty, by nie było, że pisanie jest zabronione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że ja zastanawiałem się nad Astrą II/Golf IV/Megane II. <ok>

Astra II - Bardzo dobrze się prowadzi ale jest to stara konstrukcja jak świat. :lol: Wyglądem nie powala jest już opatrzona i silniki bez rewelacji szczególnie diesle bo benzynowe są ok. W środku archaiczna deska jak i niezbyt ciekawe wyposażenie.

Golf IV - Stałem ostatnio 10 minut na rynku w Szamotułach wieczorem i patrzyłem się na przejeżdżające samochody. Dopatrzyłem się 5 golfów IV i prawie tyle samo III! :-D Jeździ tego tatałajstwa od cholery i ciut ciut. ;) Jedynie co mnie do nich skłaniało to silniki TDI a tak to niezbyt ciekawy wygląd (Ty kupujesz golfa IV a za chwile wychodzi VII ;) ), więc czujesz sie jakbyś jeździł gratem. Zero oryginalności no ale w końcu Volkswagen znaczy dla ludu, wiec cudów nie można się spodziewać.

Megane II - Przekonała mnie do siebie wyglądem i licznikiem. ;) Zobacz sobie na te 3 samochody z boku w wersji 3d i oceń, który jest najładniejszy. Megi od początku produkcji była krytykowana za wygląd ale to właśnie czyni ją fajnym autkiem i oryginalnym. Jak pojawiam się w Szamotułach i ktoś widzi tą Megankę wie kto nią jedzie. ;) Przekonało mnie również wyposażenie, które wiem, że jak się zepsuje to zapłacę $$$ i strace nerwów ale uwielbiam bajery. ;) No i dla mnie najlepszy licznik z tych 3 aut właśnie ma Megana. Urzekły mnie wskazówki obrotomierza i prędkościomierza. ;-) Hands Free cieszy mnie za każdym razem gdy wsiadam do auta. ;)

 

Stawiam na oryginalność dlatego też moim pierwszym autem było Suzuki a nie jakiś Golf III lub Astra I i nie interesują mnie koszty utrzymania itp. bo dla mnie liczy się wygląd i to sprawia, że na drodze czuje się świetnie bo nie jestem jednym z wielu. ;-)

Kolega namawiał mnie na kupno e46 ale widziałem co z takimi autkami zrobiła tegoroczna zima. ;) Pomijam też fakt, że kolega jest przynajmniej raz w miesiącu trzepany przez policję (czarna e46 na lanserskich felgach) ;)

 

Jeżeli masz zamiar szpanować przed kolegami i laskami bierz Golfa bo to "książę dyskotek", niekwestionowanym królem jest BMW. ;) Natomiast jeżeli interesuje Cię w miarę tania eksploatacja to postawiłbym na Astrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci Dorth, ze teraz to mam mentlik w glowie. skusze sie chyba jednak na golfa IV w TDI. jak dla mnie duzo lepiej sie prowadzi niz moja megi. golf jest sztywniejszy i jak dla mnie wygodniejszy.

powiem wam ze mam bardzo pozytywne wrazenia po kursie takim sprzetem.

gojgien, wybaczy myslalem ze te inne to sa inne marki. jeeli uwaasz ze zrobilem to specjalnie to zamknij temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wybrał Forda Focusa ciekawa linia, niezłe właściwości jezdne silniki przypominają mi te w renault jeśli chodzi o moc, dieslem też da się jeździć, mój tata wybrał Megane a nie Focusa bo miała LPG i Hak a to mu było w tedy potrzebne. Kolega ma Diesla w Mondeo III 2.0 TDCi 115 KM - sobie chwali

BMW odradzam bo ma zdradne tylne zawieszenie, Astry nigdy w życiu bym nie kupił(bo cała rodzina ma), a na Golfa rzygam i w ogóle na VW, pod blokiem stoją Golfy od IV-VI i 5 Passatów różnego rodzaju.

 

[ Dodano: 2010-04-04, 19:42 ]

polecam ci SEATA Leona w TDI zapłacisz mniej i nie będziesz miał pospolitego samochodu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przed kupnem meg zastanawiałem się nad seatem cordoba lub leon, lub peugotem 307, albo astra.

 

Ale w końcu padło na meg za silnik, wyposażenie, wygląd i bezpieczeństwo.

 

A reszta stawki nie bo:

 

Seaty słabe wyposażenia, kradną częściej niż renault oczywiście dużym plusem sztywniejsze zawieszenie i leszy układ kierowniczy, o silniku się nie wypowiadam bo podróżowałem tylko benzynami. A i fajny króciutki lewar biegów.

 

Astra - nazywam to niemiecką tandetą (bez urazy dla posiadaczy) jeździ się nią dobrze, dynamicznie i sprawnie, zawieszenie i kierowanie daje rade, jednak środek nie zmieniany od 10 lat to troszkę boli <ok>

Według mnie pozycja za kierownicą pozostawia wiele do życzenia - po przejechaniu 800 km bez przystanku nie mogłem wyleźć zza kółka, a już nie takie trasy pokonywałem bez zatrzymywania :lol: Wyposażenie jak w seatach

 

Megi nie będę oceniał - powiem tylko tyle że jak dla mnie troszkę za "miętka" i mało precyzyjna w prowadzeniu ale to w końcu rodzinne GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grabek246 wszystko zależy do czego potrzebujesz auta. <ok> Ja potrzebuje do przyjmenego przemieszczania sie i pragnę mieć trochę komfortu bo dotąd jeździłem Swiftem 94r. (zero komfortu) oraz Kangoo, który też komfortem nie grzeszy bo to wół roboczy. :lol: Golf IV jest lepszy od Astry II jednak jego opinia (dresiarstwo z III przesiada się do IV tak samo jak z bmw e36 na e46), ilość tego na drogach i popularność wśród amatorów cudzej właśności nie przemawia za nim. :-D Seat jest ciekawą alternatywą ale też niestety nie należy do najmłodszych konstrukcji a ja postanowiłem, że przesiądę się do czegos nowoczesnego i oryginalnego.

Czytałem opinie, że renówki kradną b. rzadko ze względu na kłopotliwą dla złodziei zabawę z kartami. ;) Na ile to jest prawdą to nie wiem. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając w swoich zasobach sprzedażowych zarówno Astrę II jak i Golfa IV wybrałbym inny samochód...

 

Golf IV - szkoda gadać, niski (nigdzie tym podjechać nie można), głośny w środku, plastiki do dupy, silnik TDI może i fobre i każdy mechanik naprawi ale auta mają już po 10 lat i nie są super... Zaczynają lecieć turbiny, przepływomierze itp. Miałem takie 115 KM na pompowtryskiwaczach i trafił się wariat co to kupił...

 

Astra II - może lepiej nie będę pisał... oprócz tego że rdzewiał i wkółko przed sprzedażą coś się psuło to.... aaa zabrakło by miejsca na opisanie... Astrze stanowczo NIE !!!

 

Co do kradzieży to akurat z Astrą nie wiem ale Golfa IV z silnikiem TDI złodzie kradnie w ciągu 5 sec od otwarcia... Nie ma łatwiejszego auta dla złodzieja dlatego kupując takie auto trzeba pomyślęc o AC napewno !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann, to chyba oczywiste ze jak zostawisz otwarty samochod to Ci go gwizdna, a jak bedziesz mial szczescie to sie tylkoradia pozycza

 

 

dzieki wam za wszystkie odp. bylem wczoraj wymienic klocki u znajomego mehcanika. powiedzialem o tym co chce kupic zamiast megany imnie troszke zjechal. podobno golfy 4 i astry to cos najgorszego co moglo byc wyprodukowane. natomiast polecil mi megi 2 ale ze nie mam tyle kasy to zostaje ona poza moim zasiegiem. dlatego polecil mui zakup audi a4 b5 tdi 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!