tbk Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam forumowiczów. Jestem nowy i zainteresowałem się tym forum, bo noszę się z zamiarem zakupu Renalut Megane kombi z silnikiem diesla. Interesuje mnie coś nowego - nie strasze niż 2007 r. Na Otomoto znalazłem dwa interesujące mnie samochody i widząc ile możecie "wyczytać" ze zdjęć zamieszczonych w ogłoszeniach jest pod wrażeniem i proszę o ew. pomoc w ocenie. 1. Megane 2007 Ten samochód sprzedaje się już bardzo długo. Widziałem go jeszcze w sierpniu zeszłego roku, ale wtedy miał zaporową cenę ponad 40k i nikt go nie chciał, później cena spadła do 39700, a teraz jest 33700. To, że auto tak dużo stoi jest zdecydowanym minusem. Samochód jest sprowadzony z Francji (więc pewnie może być trochę poobcierany), na pewno był uderzony z przodu, podobno lekko, poduszki nie wystrzeliły, ale na zdjęciu widać źle sposowany zderzak od strony kierowcy (zderzak był zdejmowany). Sprzedawcy z tego komisu są na tyle pewni, że uderzenie było lekkie, że mówią, że spokojnie można brać samochód na sprawdzenie do ASO i nic złego nie wyjdzie. Samochód prawdopodobnie nie ma książki serwisowej (ale znam przypadki, że w sprowadzonych autach książki serisowe są fikcyjne, zresztą mój obecny samochód też nie ma książki serisowej i jeżdząc od 3 lat na nic nie narzekam). Być może zobaczycie coś jeszcze. Pomimo wszystkich minusów (a jest ich sporo) podoba mi się ten samochó, bo: fajna kolorystyka wnętrza (raczej rzadko spotykana) i dość bogate wyposażenie. Tak sobie myslę, że może autko, pomimo uderzenia faktycznie jest w dobrym stanie - początkowa cena była bardzo wysoka (ze względu na dobry stan), a teraz mocno poszła w dól, bo ktoś chce go już bardzo sprzedać. 2. Megane 2008 Ten jest niby pewny, ale trochę gorsza wersja wyposażenia i silnik mniejszej mocy. Przy okazji chciałbym się spytać czy przed zakupem warto pojechać do ASO, żeby podpiąć auto pod komputer (tym bardziej w przypadku braku książki serisowej, a w megane jest dużo elektroniki), czy też lepiej pojechać do zwykłej stacji diagnostycznej i zrobić przegląd - tam też jakby co wiele rzeczy wyjdzie. Pomiar grubości lakieru mnie nie interesuje - mogę to zrobić we własnym zakresie, zresztą przód i tak jest z plastiku, więc nic się nie zmierzy. Pozdrawiam, Bartek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scar Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 1. jeżeli ma faktycznie coś około 100KM to jest wypicowany model przed 2006 - zmienili mu wszystkie zewnętrzne detale na 2007 :shock: ? to był do 100% samochodu rozgnieciony. 2. zwykła stacja diagnostyczna "nic" nie znajdzie, istotnego dla całości widoku. Gwarancji nań jest jeszcze trochę może rok+, dowiedz się o powód sprzedaży, i tak usłyszysz klasyczne farmazony, drąż w opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tbk Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 To 100KM w przypadku tej pierwszej Megane to chyba zwykły błąd w opisie i powinno być 105. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kataryniarz Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Pierwsza sztuka (mam prawie identyczną ): - powinna mieć srebrne relingi, mogła dachować - wymieniony mieszek i gałka zmiany biegów (są z innej wersji), pewnie ma większy przebieg - silnik powinien mieć 105KM - w książce powinien być wbity pierwszy przegląd Druga sztuka: - brak napisu Renault na tylnej klapie, mogło być coś robione - przedni zderzak za bardzo zciśnięty z maską - powinna być po pierwszym przeglądzie - auto chyba z leasingu patrząc na blachy, przebieg wątpliwy Podsumowując... koniecznie dokładnie sprawdzić w ASO, tam Ci powiedzą więcej niż na zwykłej stacji. Pierwsza budzi dużo wątpliwości, jednak zawsze można w ASO zweryfikować. Druga uboga wersja, słaby silnik. Za taką kasę szukałbym krajowej, lepiej wyposażonej sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pers Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 kataryniarz, ja też powinienem mieć srebrne relingi a mam czarne, a auto nigdy nie miało wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kataryniarz Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 pers Ty masz ph1, w ph2 powinny być srebrne (oczywiście różne "kombinacje" w naszym kraju odchodzą, mogły być tylko podmienione) i napisałem "mogła", co nie znaczy musiała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tbk Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Kataryniarzu dziękuję za rzeczową oceną. Fatycznie tego mieszka w 1 nie zauważyłem (powinien mieć jasną obwódkę i embelmat) - samochód raczej na pewno ma większy przebieg bo nie ma książki serwisowej. Ale z tymi relingami to jest różnie niektóre ph2 mają srebrne a niektóre nie (patrzyłem na modele po 2006 r.) i nie ma tutaj prawidłowości w porównaniu np. z kolorystyką wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kataryniarz Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Na srebrne relingi wskazują srebrne klamki, ale jak już pisałem różnie to może być - dołożone później, podmienione itp. Wskazuje to tylko konieczność bliższego przyjrzenia się górze auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.