Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] montaż tylnych elektrycznych szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli zakupilismy już elektryczne podnośniki szyb z wiązkami elektrycznymi ,włącznik elektrycznych szyb i trochę przewodu 2-3mm długości ok 7 metrów ,możemy przystapić do zamontowania wszystkiego .W tym celu należy najpierw wyjąć manualne podnośniki z drzwi .

-zdemontować tapicerkę z drzwi ;odkręcamy klamkę -1 torx ,wyjmujemy ,odkręcamy uchwyt z boczku ,oraz dwie śruby z dolnej kieszeni ,ciągniemy korbkę na zewnątrz-jest na zatrzasku,więc trzeba mocno szarpnąć,następnie delikatnie podważamy tapicerkę i ciągniemy do siebie ,jest ona przyklejona plastyczną masą uszczelniającą i przytwierdzona na zatrzaski,za pierwszym razem trochę ciężko schodzi.

thumb_hosting_zdjec_1455136761__meganka_drzwi1.jpg

gdy już mamy ściągniętą tapicerkę ,wyjmujemy manualne podnośniki,aby nam się szyba nie zsuneła podpieramu ją listewką.Aby wymontować podnośniki należy ,odkręcić wszystkie śruby (klucz 10mm)od podnośnika :2 przy szybie ,2 mocujące prowadnice do drzwi i jedną trzymającą oś korbki .Na miejsce starego podnośnika mocujemy elektryczny i skręcamy w miejscach oznaczonych na zdjęciu

thumb_hosting_zdjec_1455136782__meganka_drzwi2.jpg thumb_hosting_zdjec_1455136823__meganka_drzwi_nr3.jpg thumb_hosting_zdjec_1455136839__meganka_drzwi4.jpg

podpinamy wiązkę elektryczną do podnośnika i siłownika centralnego zamka i przeciągamy przez drzwi (uprzednio demontując starą ). Aby wypiąć kostkę ze słupka należy czarny element ze zdjęcia podnieść delikatnie do góry i wyciągnąć wtyczkę .

thumb_hosting_zdjec_1455136868__meganka_drzwi5.jpg

Po podpięciu nowej wiązki ,możemy na krótko sprawdzić siłownik podłączając masę i plus do kostki silniczka podnośnika ,jeśli wszystko działa zakładamy tapicerkę na drzwi .

w kolejnym kroku przeprowadzamy po dwa przewody ze słupka do tunelu środkowego.Aby zdjąc tapicerkę ze słupka należy zdjąć kapsel z mocowania pasa ,i wykręcić śrubę mocującą pas do karoserii na słupku,następnie pociągnąć górną cześć plastikowej obudowy słupka do góry ,by dostać się do śrubki mocującej dolną część tapiceki .

thumb_hosting_zdjec_1455137378__meganka_drzwi1ajpg.jpg thumb_hosting_zdjec_1455136890__meganka_drzwi6.jpg

Gdy odkręcimy już tą śrubkę możemy odgiąć dolną obudowę słupka i podpiąć dwa przewody do wtyczki w słupku

thumb_hosting_zdjec_1455136903__meganka_drzwi7.jpg

Następnie przewody ciągniemy przy progu aż do półki tunela środkowego .

thumb_hosting_zdjec_1455136926__meganka_drzwi8.jpg

Tą samą operację robimy dla drugiej strony .Gdy już mamy wyprowadzone po dwa przewody od podnośników ,można się zrelaksować browarkiem bo to była najgorsza część roboty . brawa

bierzemy schemat do ręki :thumb_hosting_zdjec_1455136940__meganka_drzwi9.jpg

i widzimy, że pozostaje nam zamontować włączniki elektrycznych szyb wraz z kostkami w miejsce popielniczki

thumb_hosting_zdjec_1455136961__meganka_drzwi10.jpg thumb_hosting_zdjec_1455136984__meganka_drzwi11.jpg

przewody od kostek przedłużamy sobie na taką długość by spokojnie starczyły nam do półki za lewarkiem zmiany biegów,i ciągniemy je pod tunelem środkowym ,gdzie wszystko wedle schematu połączymy w całość .

thumb_hosting_zdjec_1455137000__meganka_drzwi12.jpg

thumb_hosting_zdjec_1455137012__meganka_drzwi13.jpg thumb_hosting_zdjec_1455137027__meganka_drzwi14.jpg

thumb_hosting_zdjec_1455137047__meganka_drzwi15.jpg

Teraz pozostaje nam poprowadzić zasilanie i końcowy montaż .Zasilanie można poprowadzić bezpośrednio z akumulatora ,albo ze stacyjki,wtedy szyby bedą działać po przekręceniu kluczyka .By podpiąć się pod stacyjkę lokalizujemy gruby żółty przewód wychodzący ze stacyjki

thumb_hosting_zdjec_1455137059__meganka_drzwi16.jpg

wpinamy się i przeciągamy go do tunelu środkowego ,podświetlenie przycisków i masę można wziąć z wtyczki podpiętej pod zapalniczkę viva .Teraz mamy już wszystkie potrzebne przewody .Bierzemy kostki i łączymy wszystko w całość zgodnie ze schematem .Przewód wyprowadzony ze stacyjki/lub z akumulatora,jak kto woli rozdzielamy na dwa obwody i zakładamy bezpieczniki ,mogą być takie :thumb_hosting_zdjec_1455137076__meganka_drzwi17.jpgjeśli wszystko podłączone jest zgodnie ze schematem,cieszymy się elektrycznymi szybkami ,pozostanie nam jedynie zaślepić otwory po korbkach,albo zakupić tapicerkę bez tych otworków 8-)

 

podziękowania dla kolegi sir_GONZO i DARENza techniczną pomoc :-)

szyby_megane.pdf

Edytowane przez aston76
Zdjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

tamte z tyłu mam dla pasażerów,tak są zrobione w oryginale,ja dodatkowo zakupiłem panel od scenica ,można by umieścić włączniki w tapicerce drzwi,ale kombinować trzeba .,myślałem na początku by zakupić kieszenie takie jak z przodu i przeszczepić, na tył,ale nie chciało mi się już bawić z tym .

zdjęcie panela,po delikatnym przycięciu pasuje do megi ,mój był z angola ,dlatego pewnie musiałem przyciąć plastik

thumb_hosting_zdjec_1455137841__74594fe012bd2d80.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!