Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Źle zmieniane biegi??


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie zmiany biegów na wyższy. Auto w mieście pali mi koło 10l co wydaje mi się dużym spalaniem. W godzinach szczytu raczej nie jeżdżę, więc rzadko stoję w korkach.

Biegi zmieniam przy 2000 obrotów i tak się właśnie zastanawiam czy nie za szybko, bo auto spada potem na niewiele ponad 1000 przy zmianie biegu i dusi się mówiąc potocznie.

Rzadko patrzę jednak na obrotomierz i gdy tylko silnik zaczyna głośniej pracować włączam bieg wyższy, a przy 2500 trochę głośniej już pracuje <ok>

Czy to może być przyczyną większego spalania? Jakieś rady?

Renault Megane 96' , 1,6e RT , 90KM.

Z góry dzięki :-) Może jakaś z Waszych rad pomoże mi zaoszczędzić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od sprawdzenia, wyczyszczenia i ewentualnego zakupu nowych filtrów powietrza i paliwa. Następnie sprawdzenie powietrza w oponach. Autko benzynowe lubi wyższe obroty i myślę, że zmieniaj tak przy 2,5 tys. bieg i powinno być ok. Ja mam podobny silnik w Suzuki Swift (1.6 96KM) i w Poznaniu przy spokojnej jeździe pali mi około 8l a jak dostaje po garach to 10. <ok> Na trasie przy jeździe jak emeryt zszedłem do 6l. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuj cokolwiek z eco-drivingu, ja dojeżdżam do świateł na 3ce / 4ce (zależy ile mam do świateł). Zauważyłem, że przy około 1500 obr/min i poniżej już to nie ma sensu ale do tych obrotów toczenie na biegu jest za "darmo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, W każdych silnikach jazda ponizej 1,5tys sprawia, że samochód pobiera paliwko jakby był na luzie. <ok> Ta operacja ma sens jedynie do 1,5tys obortów i zmiana biegu na niższy. W starych autach z gaźnikiem opłacało się jechać na luzie bo wtedy nie brało paliwa. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorth wiem o tym co piszesz, po prostu ująłem to w taki trywialny sposób. Ale dzięki za doprecyzowanie <ok>. Ten temat był już na forum omawiany szeroko zarówno dla benzyn jak i dla diesli. LINK

 

Mi po mieście pali do 8.0 l/km (średnie mam 6.75) ale ja właśnie stosuję się dość często do kilku z zasad eco-drivingu - nie twierdzę, że jestem w tym dobry. Np. po płaskim jeżdżę na 5ce po mieście lub z lekkich górek.

Oczywiście co 15 tyś. km wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwo leję najtańsze teraz na stacjach samoobsługowych. Spalanie wzrosło mi po tankowaniu na Lukoilu, paliwo dawało ewidentnie mniej kopa autku i musiałem je mocniej kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Mam megi 1.6 16V. Zmieniam biegi średnio przy ok 4500 obrotów. Dość często ciągnę do odcięcia zapłonu. Megi spala mi 11 litrów gazu na 100 km w mieście. Wynik super moim zdaniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączam się pod temat. Zmieniając biegi, nie zwracam uwagi na obroty. Wydaje mi się, że samochód trzeba wyczuć w jakim momencie zmieniać bieg na wyższy, żeby jazda była płynna. Mój pali 9 - 10 l gazu na 100km i trochę benzyny, kiedy go uruchamiam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!