Majki18 Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Mam pytanie odnośnie zmiany biegów na wyższy. Auto w mieście pali mi koło 10l co wydaje mi się dużym spalaniem. W godzinach szczytu raczej nie jeżdżę, więc rzadko stoję w korkach. Biegi zmieniam przy 2000 obrotów i tak się właśnie zastanawiam czy nie za szybko, bo auto spada potem na niewiele ponad 1000 przy zmianie biegu i dusi się mówiąc potocznie. Rzadko patrzę jednak na obrotomierz i gdy tylko silnik zaczyna głośniej pracować włączam bieg wyższy, a przy 2500 trochę głośniej już pracuje Czy to może być przyczyną większego spalania? Jakieś rady? Renault Megane 96' , 1,6e RT , 90KM. Z góry dzięki Może jakaś z Waszych rad pomoże mi zaoszczędzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorth Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Zacząłbym od sprawdzenia, wyczyszczenia i ewentualnego zakupu nowych filtrów powietrza i paliwa. Następnie sprawdzenie powietrza w oponach. Autko benzynowe lubi wyższe obroty i myślę, że zmieniaj tak przy 2,5 tys. bieg i powinno być ok. Ja mam podobny silnik w Suzuki Swift (1.6 96KM) i w Poznaniu przy spokojnej jeździe pali mi około 8l a jak dostaje po garach to 10. Na trasie przy jeździe jak emeryt zszedłem do 6l. 8-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macv6 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jak miałem Meganke to biegi zmieniałem przy 2,5-3tys obr/min. Takie zamulanie może przynieść więcej złego niż dobrego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
19Urban94 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Najlepiej przedmuchać od czasu do czasu przepustnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoundWave Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jak pisze Macv6 zmieniaj biegi przy 2.5 - 3 wtedy spalanie spadnie. Na 2 tys. to ja mam prędkość przelotową na każdym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majki18 Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Wielkie dzięki za pomoc Miasto to jednak miasto.. Skoro mam tak robić to na mieście zgodnie z przepisami sobie nie pojeżdże więcej niż na 3ecim biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoundWave Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Stosuj cokolwiek z eco-drivingu, ja dojeżdżam do świateł na 3ce / 4ce (zależy ile mam do świateł). Zauważyłem, że przy około 1500 obr/min i poniżej już to nie ma sensu ale do tych obrotów toczenie na biegu jest za "darmo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majki18 Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Z tego co widzę Twoja też 90KM czyli jak zmieniałem przy 2000 to zbyt bardzo ją mulilem i być może to jest istotna przyczyna takiego spalania.. A tak z ciekawosci. Ile Ci łyka po mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorth Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 SoundWave, W każdych silnikach jazda ponizej 1,5tys sprawia, że samochód pobiera paliwko jakby był na luzie. Ta operacja ma sens jedynie do 1,5tys obortów i zmiana biegu na niższy. W starych autach z gaźnikiem opłacało się jechać na luzie bo wtedy nie brało paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoundWave Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Dorth wiem o tym co piszesz, po prostu ująłem to w taki trywialny sposób. Ale dzięki za doprecyzowanie . Ten temat był już na forum omawiany szeroko zarówno dla benzyn jak i dla diesli. LINK Mi po mieście pali do 8.0 l/km (średnie mam 6.75) ale ja właśnie stosuję się dość często do kilku z zasad eco-drivingu - nie twierdzę, że jestem w tym dobry. Np. po płaskim jeżdżę na 5ce po mieście lub z lekkich górek. Oczywiście co 15 tyś. km wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwo leję najtańsze teraz na stacjach samoobsługowych. Spalanie wzrosło mi po tankowaniu na Lukoilu, paliwo dawało ewidentnie mniej kopa autku i musiałem je mocniej kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biskup Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Witam, Mam megi 1.6 16V. Zmieniam biegi średnio przy ok 4500 obrotów. Dość często ciągnę do odcięcia zapłonu. Megi spala mi 11 litrów gazu na 100 km w mieście. Wynik super moim zdaniem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baciuś Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 mi spala przy ostrej jeździe (obroty 3- 4,5, tys.) w mieście 9,5-10 litrów gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markar74 Napisano 6 Września 2010 Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Witam. Podłączam się pod temat. Zmieniając biegi, nie zwracam uwagi na obroty. Wydaje mi się, że samochód trzeba wyczuć w jakim momencie zmieniać bieg na wyższy, żeby jazda była płynna. Mój pali 9 - 10 l gazu na 100km i trochę benzyny, kiedy go uruchamiam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.