Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6e wymiana uszczelki pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem. Ostatnio gdy otworzyłem maske silnika zauważyłem dosyć spory nalot oleju zmieszanego z brudem w okolicach fitra oleju. Również gdy odstawie samochód na podjazd, po kilku godzinach widać pod nim jedną lub dwie krople oleju. Mechanik twierdzi, że do wymiany jest uszczelka głowicy, ale czytając wypowiedzi na forum, nie jestem pewien, czy mam mu w 100% wierzyć. Ubywa mi również płyn chłodniczy. Jak sprawdzić, czy to na pewno jest wina walniętej uszczelki?

 

Wstawiam foto felernej sprawy. :roll:

 

olejts.jpg

 

Pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko ciężko cokolwiek powiedzieć, ponieważ może lecieć spod pokrywy zaworów (co by było najtańsze) Jednak wszystko można zobaczyć przy rozbiórce. Wstaw do mechanika, odkręci kilka osłon i wszystko się okaże.

Ponieważ masz taki sam silnik jak ja powiem Ci jak to u mnie było. Miałem ten sam wyciek co u Ciebie. Lało się po głowicy a pod autem wisiały krople oleju. Jeździłem tak chyba z rok zostawiając wszędzie plamy oleju. W końcu postanowiłem zrobić z tym porządek. Pojechałem do mechanika. Diagnoza - Uszczelka.

 

A teraz pewnie to co najbardziej Cię interesuje: Koszty..

 

Ponieważ podczas robienia uszczelki zwalany jest pasek rozrządu to zdecydowałem się na całościowy remont a mianowicie:

 

Kompletny rozrząd z pompą wody

Uszczelka pod głowicą Goetz

Olej, filtr

Nowy płyn chłodniczy

Uszczelniacz wału,

Uszczelniacz wałka rozrządy

uszczelniacze zaworów

uszczelka po kolektor,

Uszczelka pod dekiel zaworów

Planowanie głowicy

Szlifowanie niektórych gniazd zaworów

Komplet nowych śrub mocujących głowicę

 

Za wszystko z robocizną zapłaciłem 1100zł

I jeśli robić uszczelkę to tylko z wymianą uszczelniaczy i całego rozrządu bo potem może być druga robota po 10 kkm

A teraz jak na razie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź <ok>

 

U mnie wygląda to następująco:

 

Kompletny rozrząd z pompą wody - byl wymieniany 30tys km temu. planuje wymienic pasek i samą rolke

Uszczelka pod głowicą - kupiona ale firmy ERLING

Olej, filtr - kupione

Nowy płyn chłodniczy - kupione

Uszczelniacz wału - akurat o tej uszczelce mechanik mi nie wspominał, ale skoro lepiej wymienić, to również ją kupie

Uszczelniacz wałka rozrządu - erling

uszczelniacze zaworów - mechanik mówił, że uszczelek zaworów nie bedzie ruszał skoro z tym nie ma problemów.

uszczelka po kolektor - erling

Uszczelka pod dekiel zaworów - erling

Planowanie głowicy - stówka

Szlifowanie niektórych gniazd zaworów - niby nie trzeba... ;/

Komplet nowych śrub mocujących głowicę - erling

 

Robocizna - 300 zł.. nie wiem czy to dużo, czy mało. Mam nadzieje, że tysiąc wystarczy :-)

Chciałem jeszcze wymienic pasek wieloklinowy (od alternatora). Jednak pod klapą widze dwa paski. Od czego jest ten drugi?

 

pracuje w Inter Carsie, także z częściami nie ma problemu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usczeliki goetze i elring są akurat właściwe,gorzej jakbyście kupili jakiś no name za 40 zł,co do rozrządu,oczywiście rolka i pasek styknie .Za planowanie głowicy,troszkę dużo chcą,no ale co region to inne ceny .Jeden pasek jest od alternatora ,drugi od napędu pompy wspomagania ,sprężarki klimatyzacji,przy kupnie paska lepiej zobaczyć ile rowków ma ,bo co rocznik to różnie bywało ,sam kiedyś miałem problem z doborem .Do alternatora pasek 3 PK 715

tu temat z tymi paskami : http://megane.com.pl/megane-i-phi-wymiana-...sek+alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zawory nie wyregulowane silnik będzie klekotał,choć w megane to typowe...ponadto trzeba sprawdzić czy na wszystkich cylindrach jest iskra,bo może silnik chodzi akurat tylko na 3 cylindry :roll:

mój chodzi tak :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze.. tylko, żebym nie musial pakować więcej pieniędzy w to auto niż przewiduje <ok>. Jak odpale i chodzi sobie na wolnych obrotach to ewidentnie slychac jak klekocze, ale silnik chodzi równo, elegancko;/ Myślalem, że może to przez tą felerną uszczelke.. Na rozgrzanym silniku klekot zamienia sie w stuki w górnej częsci silnika ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!