malinus Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam Mam problem. Ostatnio gdy otworzyłem maske silnika zauważyłem dosyć spory nalot oleju zmieszanego z brudem w okolicach fitra oleju. Również gdy odstawie samochód na podjazd, po kilku godzinach widać pod nim jedną lub dwie krople oleju. Mechanik twierdzi, że do wymiany jest uszczelka głowicy, ale czytając wypowiedzi na forum, nie jestem pewien, czy mam mu w 100% wierzyć. Ubywa mi również płyn chłodniczy. Jak sprawdzić, czy to na pewno jest wina walniętej uszczelki? Wstawiam foto felernej sprawy. :roll: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrre Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 na oko ciężko cokolwiek powiedzieć, ponieważ może lecieć spod pokrywy zaworów (co by było najtańsze) Jednak wszystko można zobaczyć przy rozbiórce. Wstaw do mechanika, odkręci kilka osłon i wszystko się okaże. Ponieważ masz taki sam silnik jak ja powiem Ci jak to u mnie było. Miałem ten sam wyciek co u Ciebie. Lało się po głowicy a pod autem wisiały krople oleju. Jeździłem tak chyba z rok zostawiając wszędzie plamy oleju. W końcu postanowiłem zrobić z tym porządek. Pojechałem do mechanika. Diagnoza - Uszczelka. A teraz pewnie to co najbardziej Cię interesuje: Koszty.. Ponieważ podczas robienia uszczelki zwalany jest pasek rozrządu to zdecydowałem się na całościowy remont a mianowicie: Kompletny rozrząd z pompą wody Uszczelka pod głowicą Goetz Olej, filtr Nowy płyn chłodniczy Uszczelniacz wału, Uszczelniacz wałka rozrządy uszczelniacze zaworów uszczelka po kolektor, Uszczelka pod dekiel zaworów Planowanie głowicy Szlifowanie niektórych gniazd zaworów Komplet nowych śrub mocujących głowicę Za wszystko z robocizną zapłaciłem 1100zł I jeśli robić uszczelkę to tylko z wymianą uszczelniaczy i całego rozrządu bo potem może być druga robota po 10 kkm A teraz jak na razie mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malinus Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Dzięki za wyczerpującą wypowiedź U mnie wygląda to następująco: Kompletny rozrząd z pompą wody - byl wymieniany 30tys km temu. planuje wymienic pasek i samą rolke Uszczelka pod głowicą - kupiona ale firmy ERLING Olej, filtr - kupione Nowy płyn chłodniczy - kupione Uszczelniacz wału - akurat o tej uszczelce mechanik mi nie wspominał, ale skoro lepiej wymienić, to również ją kupie Uszczelniacz wałka rozrządu - erling uszczelniacze zaworów - mechanik mówił, że uszczelek zaworów nie bedzie ruszał skoro z tym nie ma problemów. uszczelka po kolektor - erling Uszczelka pod dekiel zaworów - erling Planowanie głowicy - stówka Szlifowanie niektórych gniazd zaworów - niby nie trzeba... ;/ Komplet nowych śrub mocujących głowicę - erling Robocizna - 300 zł.. nie wiem czy to dużo, czy mało. Mam nadzieje, że tysiąc wystarczy Chciałem jeszcze wymienic pasek wieloklinowy (od alternatora). Jednak pod klapą widze dwa paski. Od czego jest ten drugi? pracuje w Inter Carsie, także z częściami nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzej27r Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 usczeliki goetze i elring są akurat właściwe,gorzej jakbyście kupili jakiś no name za 40 zł,co do rozrządu,oczywiście rolka i pasek styknie .Za planowanie głowicy,troszkę dużo chcą,no ale co region to inne ceny .Jeden pasek jest od alternatora ,drugi od napędu pompy wspomagania ,sprężarki klimatyzacji,przy kupnie paska lepiej zobaczyć ile rowków ma ,bo co rocznik to różnie bywało ,sam kiedyś miałem problem z doborem .Do alternatora pasek 3 PK 715 tu temat z tymi paskami : http://megane.com.pl/megane-i-phi-wymiana-...sek+alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrre Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 moja meganka ma już nabite 160 tyś więc teraz po takim wydatku trzeba będzie nią pojeździć przynajmniej do tych 220 kkm 8-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malinus Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 [CIACH] A jak pracuje Ci silnik? Mój przypomina dzwiek diesla.. nie wiem, czy to normalne...? [nie cytujemy całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy regulamin się kłania] -Robak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzej27r Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 jeśli zawory nie wyregulowane silnik będzie klekotał,choć w megane to typowe...ponadto trzeba sprawdzić czy na wszystkich cylindrach jest iskra,bo może silnik chodzi akurat tylko na 3 cylindry :roll: mój chodzi tak : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malinus Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 O kurcze.. tylko, żebym nie musial pakować więcej pieniędzy w to auto niż przewiduje . Jak odpale i chodzi sobie na wolnych obrotach to ewidentnie slychac jak klekocze, ale silnik chodzi równo, elegancko;/ Myślalem, że może to przez tą felerną uszczelke.. Na rozgrzanym silniku klekot zamienia sie w stuki w górnej częsci silnika ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaziu59 Napisano 22 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Co z tymi stukami ? ustąpiło czy było coś jeszcze do roboty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.