Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z alternatorem i nie tylko..


Recommended Posts

Witam, jestem tu nowy, czytalem podobne tematy, ale nie znalazlem takiego, który by rozwial moje wątpliwości, więc proszę o pomoc i przepraszam, jeżeli nie znalazlem identycznego tematu.

 

tak więc od początku,

jestem "szczęśliwym" posiadaczem reni 1,6 w benzynie z 96r(5 drzwiowa) od 2 miesięcy, ale przez ten czas mam problemy z elektryką, najpierw padlo podświetlenie deski rozdzielczej oraz wskaźnik paliwa, odkrylem, że poprzedni wlaściciel tam mocno kombinowal, bo kable byly przymocowane za pomocą taśmy klejącej, więc nie próbując komplikować tego dalej oddalem auto do elektryka, zrobili na cacy.

tydzień później zgaslo mi auto na mieście podczas jazdy, odkrylem, że to pompa paliwowa nie podawala paliwa, co się okazalo wystarczylo wymienić bezpieczniki te, które znajdują się pod maską w tej skrzynce po prawej stronie i to pomoglo, lecz następnego dnia po tej "naprawie" zaczęla mi się palić kontrolka od nieladowania akumulatora i faktycznie mimo tego, że pasek na alternatorze się kręcil, to napięcia jako takiego nie bylo.

więc alternator przeszedl "remont" w postaci wymiany lożyska, szczotek i diody oczywiście też. po zamontowaniu w samochodzie i odpaleniu - dziala, laduje. ale gdy odpalilem go jeszcze raz i wlączylem światla, żeby zacząć jazde, nagle zapalila mi sie kontrolka poduszki i oczywiście kontrolka od nieladowania.

 

tak więc moje pytanie, po dlugim marudzeniu, czy to dalej wina alternatora, czy moge mieć jakieś zwarcie w elektryce i gdzie go szukać? czy może to coś innego.

blagam, pomocy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kontrolki poduszki to posprawdzaj styki na kostkach pod siedzeniami ,a z alternatorem to lepiej do porządnego fachowca ,sam przymierzam się do wymiany altka bo kuleje .Zmierz na klemach jakie jest napięcie ładowania gdy powłączasz odbiorniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem z altkiem, objawy były takie, że odpalał elegancko, ale po włączeniu odbiorników zaczynało "brakować mu prądu", wycieraczki pracowały w "slow motion", itp lub też jednego dnia działał dobrze, a drugiego już nie. przyczyną okazał się problem z masą na alternatorze (mechanik wymieniając wcześniej pasek alternatora pomylił śruby i ruszył tą od masy, potem coś nie stykało i był problem z właściwym ładowaniem)

U mnie prąd ładowania wahał się od 11,2 do 15,8 V w zależności od obrotów i obciążenia instalacji elektrycznej.

polecam podjechać do dobrego elektryka, a załatwi sprawę w kilkanaście minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!