Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi


marianeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem sobie niedawno megankę 1.9 dTi z 1999 roku i mam problem ze skrzynią biegów. Funkcjonuje ona dość specyficznie. Mianowicie nie można wrzucić jedynki dopóki auto się całkowicie nie zatrzyma. Chodzi mi np. o przygotowanie sobie biegu. Dojeżdżam do jakiegoś miejsca, o którym wiem że będę musiał się zatrzymać a następnie niewykluczone że dynamicznie ruszyć i już zatrzymując się chcę sobie przygotować jedynkę ale jest to nie możliwe. Zamiast biegu jest opór, który znika jak tylko auto się całkowicie zatrzyma. Wtedy normalnie wchodzi jedynka. Podobne problemy są przy redukcji np. z trójki na dwójkę. Nie ma możliwości zredukowania biegu na dwójkę dopóki prędkość auta nie spadnie poniżej 35 km/h. I zaznaczam, że nie mówię tutaj o jeżdżeniu na dwójce ale jedynie o przygotowaniu sobie biegu. Dojeżdżam na trójce do ronda z prędkością 50 km/h i chcę sobie już przygotować dwójkę, której będę potrzebował na rondzie. Niestety zamiast biegu jest opór. I aby zmienić bieg albo muszę przyhamować pomimo że sytuacja tego nie wymaga, albo zmuszony jestem zmieniać bieg już na samym rondzie, a to jest bardzo nie komfortowe. No i wracając do tej jedynki to przy prędkości 5-8 km/h (toczenie się np. przy oczekiwaniu na skręt w lewo) właściwie nie ma jakiego biegu użyć. Bo jedynki wrzucić nie mogę gdyż jest opór, a na dwójce przy tak małej prędkości auto już się telepie. Poza tym gdy jadę na dwójce i prędkość auta spada i zaczyna się zbliżać do 20 km/h to auto się zaczyna telepać, krztusić i muszę się ratować wciskaniem sprzęgła aby nie zgasło. To powoduje że jazda z prędkością poniżej 20 km/h (na dwójce) praktycznie cały czas musi odbywać się na półsprzęgle, a i to przy małych prędkościach auto się trzęsie. Miałem w życiu parę samochodów, ale z tak działającą skrzynią spotykam się po raz pierwszy. Działa bardzo nie komfortowo i powoduje, że nie można być jej pewnym. Właściwie to powinienem to pisać w czasie przeszłym, bo skrzynia poszła... Kilka dni temu, najzwyczajniej w świecie cofałem na parkingu, do tego momentu wszystko OK. Zatrzymałem się, wrzucam jedynkę, chcę ruszyć, auto gaśnie. Wygląda tak jakby weszła trójka. Zapalam, wrzucam jedynkę, popuszczam sprzęgło, auto gaśnie. Znów, jakby trójka. Znów zapalam, wrzucam jedynkę i znów to samo. Do tego za trzecim razem, zablokowała się (albo zrąbała) cała skrzynia biegów, bo nie wchodziły już żadne biegi. Gałka w położeniu jakby neutralnym (luz), ale po puszczeniu sprzęgła auto zachowuje się tak jakby było na wysokim biegu, bo przy próbie ruszenia gaśnie. Gałką nie da się ruszyć, wszędzie opór. Jedyny bieg, który wchodzi to wsteczny. Wrzucam wsteczny, zapalają się światła cofania i auto rusza... do przodu. He, włącza się jedynka... Czy ktoś wie co się mogło stać i przede wszystkim dlaczego ? Biegi od początku działały dziwnie (tak jak opisałem wyżej) i w sumie nie wiem na ile było to normalne a na ile zwiastowało koniec skrzyni. No i czy miał ktoś do czynienia z podobnym działaniem skrzyni jak to opisałem na początku ? Zupełnie nie mogę jej rozgryść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!