Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post na forum więc najpierw chciałbym się przywitać! ;]

 

Co do sprawy: Przy otwieraniu drzwi z pilota (podczerwień) tylne lewe drzwi się nie otwierają i muszę otworzyć je samemu. Zamykają się natomiast normalnie. Co ciekawe gdy siedzę w samochodzie i zamykam drzwi z przycisku to wszystkie zamykają się i otwierają normalnie. Problem jest jedynie przy otwieraniu drzwi z kluczyka. Czy wiecie o co może chodzić i czy łatwo to zrobić samemu? Z góry dzięki. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo.. Na początku czasami mi nie zamykał drzwi ale otwierał zawsze. Potem znudziło mu się i otwierać dlatego teraz robię to kluczykiem (ręcznie).

Rozbierałem drzwi żeby dostać się do siłownika zamka centralnego. Chyba z godzinę wszystko odkręcałem po czym za cholerę nie mogłem wyciągnąć samego siłownika! :-x

 

Wkurzyłem się, skręciłem wszystko w całość (przy okazji zostało mi kilka wkrętów) i od tamtej pory może z raz na 10 zamknięć zamknie sam.

U mnie dzieje się to w drzwiach od kierowcy.

Może jak będę miał za dużo wolnego czasu to jeszcze raz się za to wezmę. Na razie mam to gdzieś. Mam nadzieję, że Cię nie zniechęciłem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz. Ja mam o tyle lepiej, że to tylne drzwi i nie jest to tak upierdliwe. Zastanawiałem się, czy warto byłoby rozkręcać drzwi. Gdyby to była jakaś banalna sprawa to mozna byloby sie pobawic, ale jak mowisz ze nie mogles dobrac sie za bardzo do mechnizmu to narazie sie za to nie biore. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Pewnnie siłownik zaczyna nawalać, albo coś blokuje. Ja mam to samo z tylnymi, lewymi. Znajomy mi powiedział, że naprawi (wymieni) siłownik za jakieś 60 zł, czyli niezbyt dużo..ale z drugiej strony po co, i tak u mnie to mało kto wsiada z tamtej strony. Więc jak na razie sobie darowałem, może kiedyś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja miałem identyczny problem. Jednak rozwiązał się przy okazji spawania wydechu kiedy to odłączony został akumulator, auto się zresetowało i od tamtej pory zamki śmigają bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja też mam podobny problem w mojej megi IphI z tylnymi prawymi drzwiami. z kluczyka czy otwieram czy zamykam to te drzwi nie reagują. moge je otworzyć tylko ręcznie z środka auta. zastanawiam się czy to kwestia siłownika czy jakiś inny grubszy temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xSMITHx, to już chyba standard z tylnymi prawymi drzwiami ,bo w kilkunastu megankach się z tym spotkalem ,wyciągnij siłownik i na początek go przeczyść ,a kostkę dochodzącą do siłownika sprawdź miernikiem ,czy wogóle dochodzi tam prąd . Jakąkolwiek pracę siłownika słychać ? Możliwe,że padł całkiem,albo poprostu ma za ciężko by otworzyć auto ,musiałbyś się do siłownika dostać ,innaczej można gdybać ,miałem też przypadek że urwała się końcówka siłownika,która łączyła się z zaczepem zamka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolega ze Świdwina miał urwaną końcówkę, ale najczęściej te (zielone) siłowniki stukają lekko nie wykonując przesuwu. Rozebrałem taki siłownik uszkodzony silniczek- brak siły chociaż obwód elektryczny sprawny. Na początku przerzuciłem siłownik z tylnych drzwi do kierowcy, potem padł mi w prawych przednich. W serwisie chcieli 380 zł za sztukę. Kupiłem inne siłowniki za 10 zł (dziesięć zł) trzy lata temu i założyłem. Mają pręt(suwadło), wkęty i kątowniczek do zamocowania. Trzeba tylko tę plastikową osłonę rozciąć by ten dłuższy nowy siłownik wszedł. Wkręcić w tę osłonę wkręt usztywniający-dobrze usztywnić. Wszystko. Tak wymieniłem trzy siłowniki. Dwa przód i jeden w tylnych drzwiach- dobre chęci i nie ma problemu oraz myślenia czy zamknęły się, czy rano otworzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@swited: próbuję wymienić siłownik w przednich drzwiach od strony kierowcy i napotkałem problem z osłoną, o której wspomniałeś. Jest tam wokół siłownika kawał białego plastiku, który skutecznie utrudnia jakiekolwiek manipulacje z siłownikiem. Orientujesz się, czy można tą osłonę wyjąć? Dostęp jest tak ciężki, że trudno było mi też namierzyć jakąś śrubkę, którą osłona mogłaby być przykręcona. Ty wymieniałeś siłownik bez wyjmowania tej osłony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przepraszam, dawno nie byłem na stronie. Odp. Jak wyżej - trzeba wyjąć cały zamek. Odkręca się sruby nie ośrodka, a od strony zewnętrznej, tej widocznej po otwarciu drzwi. Powyżej napisałem, "trzeba plastikową osłonę rozciąć" to co Ty piszesz "kawł białego plastiku". Nie wiem czy, po takim czasie to pomoże Tobie, ale jak to masz za sobą, wpisz jak z tym sobie poradziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chodzi o problem z siłownikiem to masz 2 opcje:

 

I - rozebrać siłownik i go przeczyścić (obudowa jest klejona, także potem najlepiej ją skleić jakimś klejem)

II - kupić uniwersalny siłownik centralnego zamka i go zamontować. Ja miałem problem z siłownikami w przednich drzwiach. Uniwersalny siłownik kosztuje jakieś 10zł. Montaż w przednich drzwiach nie wymaga dużo przeróbek. Musiałem tylko odciąć dolną część osłony zamka (ponieważ siłownik jest dużo większy niż ten oryginalny). Natomiast cała reszta pasuje prawie że idealnie. Wymianę siłowników przeprowadziłem ok. rok temu i do tej pory nie miałem z nimi żadnego problemu. Jeśli chodzi o tylne drzwi to nie wiem czy uniwersalny siłowni wejdzie tam bez większych przeróbek, bo jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam miałem tan sam prioblem z nieotwierającymi się tylnymi lewymi dzwiami wiec rozebrałem dzwi i psikłem wd-40 tam gdzie ten siłownik, poruszałem recznie guziczkiem w góre i dół i teraz działa bez zarzutów.pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!