Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty - benzyna


freedek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam taki problem. Otóż falują mi obroty na jałowym na benzynie. Obroty nie rosną tylko spadają i silnik przygasa. Na LPG obroty stabilizują się i falują prawie że niezauważalnie. Po przygazowaniu silnik przez chwilkę dławi się. Wydaje odgłos jak ruszający traktor :) Jak wejdzie na wysokie obroty to jest ok jednak spadają dość wolno. Czasami silnik gaśnie zaraz po odpaleniu i trzeba palić z lekkim gazem. Jak zapali to już sam nie gaśnie. Raz nawet dymił przez chwilę lekko niebieskim dymem. W czasie jazdy po gwałtownym odjęciu gazu lub wysprzęgleniu ostro szarpnie. Bez LPG tak nie było. Dodam, że samochód normalnie przyspiesza. Nie gaśnie. Nie ma problemów z jazdą na niskich obrotach. Jak się zagrzeje to jest trochę lepiej ale i tak trzęsie budą jak falują obroty. Silniczek krokowy czyszczony, świece zmienione (po wykręceniu są czarne z lekkim nagarem). Mam jeszcze takie pytanko. Czy komputer z instalki może mieć jakiś wpływ na benzynę?? Przed założeniem gazu silnik trzymał obroty idealnie.

 

Silnik: 1.6 8V 90 KM + gaz sekwencja prawie nowa :!:

 

Szukajka była w użyciu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam taka sytuacje:

Samochód zaczął gasnąć na biegu jałowym(nie zawsze) i nie chciał odpalić dopiero jak gdyby po ostygnięciu (ok 2-3 H min) odpalał... podjechałem do kolegi mechanika ten rozłączył czujnik położenia wału i kostkę WD40 potraktował i wszystko było ok po 2 tyg znów to samo. Dodam ze wcześniej wyczyściłem krokowca. Obroty skaczą często żeby go utrzymać "przy życiu" muszę na sprzęgle dodawać gazu w korkach żeby nie zgasł. Dziś zakupiłem nowy czułnik położenia wału zamontowałem i znów jest to samo !!!! Szlak mnie trafia bo w następny weekend mam wyjazd 2000 km od domu ponad i nie wiem co robić...

aha dodam jeszcze że występuje dziwna sprawa tj syczy powietrze jakby tu przy kolektorze u góry..

Auto ma LPG i benzynę ale i na tym i na tym tak samo się zachowuje jeszcze jak wyłączę gaz to potrafi zgasnąć na benzynie nie jest w stanie utrzymać obrotów....

pomocy !!!!

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha dodam jeszcze że występuje dziwna sprawa tj syczy powietrze jakby tu przy kolektorze u góry..

 

To chyba wszystko jasne, masz nieszczelność w układzie dolotowym przez co silniczek krokowy nie nadąża za zmianami ciśnienia i silnikiem telepie albo gaśnie. Najpierw uszczelnij co trzeba i dopiero można kombinować dalej jeśli to nie pomoże. Po uszczelnieniu można jeszcze wyregulować przepustnicę śrubką pod mocowaniem linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko szczerze mówiąc nie wiem w którym miejscu występuje dokładnie ta nieszczelność..

 

[ Dodano: 2010-05-17, 10:16 ]

odpialem cala rure co idzie od kolektora do filtra sprawdzałem ogladałem i nie widze nigdzie pęknięcia wiec to nie tutaj ale ewidentnie słychać szum powietrza przy włączonym silniku i dalej auto po przegazowaniu gubi obroty :/ a czasem moze nawet zgasnąć... czujnik położenia wału kupiłem nowy i wyczyściłem krokowca i dalej dupa :/

 

[ Dodano: 2010-05-17, 12:16 ]

zaraz wykrecam przepustnice dodam jeszcze że gdy auto chodzi na gazie (SEKWENCJA) i wylacze GAZ (tj przelacze na benzyne) wtedy auto GASNIE chyba ze trzyma sie go na wys obrotach ..... chcialem jechac na kompa ale niestety nie ma nikt u mnie programu do megane tylko ople wolksvageny ect niemieckie barachlo :/ i mam jeszcze pytanie:

 

czy jesli to nie bedzie zadna usterka elektroniki tylko manual np cewka to czy pokaze to wogole na kompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!