Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik działa nierównomiernie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Zwracam się do szanownych forumowiczów z prośbą o radę, związaną z "nierówną pracą silnika" w samochodzie Renault Megane Coupe.

Auto z rocznika 1998. Silnik 1.6e 8V model K7M. Sterownik SIEMENS Fenix 5.

Ponadto auto wyposażone jest w instalację gazową produkcji KME (sterownik AKME/Diego, reduktor SILVER).

 

Opis problemu.

Silnik ma momenty kiedy pracuje dobrze, jak równie ż momenty kiedy pracuje, tylko na 2 cylindrach (cewka która zasila skrajne cylindry nie daje iskry).

W związku z tym, że brak był tej iskry, wymieniłem cewkę. Niestety problem nie znikł.

Kable WN w zasadzie są nowe. Ich dotknięcie jak do tej pory nie powodowało jakiegoś dyskomfortu...

Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie szukać usterki?

 

Ponadto chcę powiedzieć, że... kilka tygodni temu miałem podobny kłopot, auto nagle jakby straciło moc. Podjechałem na CPN i dolałem paliwa (mimo iż było niemało ponad ćwiartkę baku). Po dotankowaniu 10l auto jeżdziło przez dłuższy czas normalnie. Wtedy pomyślałem, że byćmoże była w baku jakaś gorszej jakości benzyna. Niestety po jakimś czasie problem powrócił i mimo, że jest pełny bak... autko nie jeździ jak powinno.

 

Ciekawostka...

Gdy uda mu się przełączyć na gaz - jeździ normalnie. Z tym, że zdarza się mu coraz częściej "przełączać z powrotem" na benzynę... właśnie wtedy gdy pracują tylko dwa cylindry.

 

Dodatkowe objawy - być może niezwiązane...

Lewy tylny kierunkowskaz świeci się gdy wciskany jest pedał hamulca.

Stop potrafi mrugać razem z lewym kierunkowskazem (stop w lampie lewej tylnej).

Lewy tylny kierunkowskaz nie mruga gdy wciśnięty jest pedał hamulca.

Na desce w miejscu informacji o lewym kierunkowskazie w chwili naciskania stopu świeci się strzałka...

Przy zamykaniu centralnego zamka widać, że lewy kierunkowskaz tylny świeci słabiej niż pozostałe.

 

Gdy mierzona była kostka od tylnej lampy - wszystko grało - w odpowiednim miejscu pojawiało się napięcie... i pojawiało się tylko tam gdzie miało być... Jak wciskany był stop, to tylko tam gdzie stop, jak kierunek to tam gdzie kierunek, jak stop+kierunek to tam gdzie są rtyki od stopu i kierunku. Listwa od lampy była trochę zaśniedziała, więc pomyślałem że to jej wina... że gdzieś w lampie coś się zwiera... niestety... listwa została wymieniona (na ładną na której nie widać żadnego syfu) jednak problem stop/kierunkowskaz nie znikł.

 

Gdzie mogę szukać zwarcia? Braku styku?

 

Ponadto...

W ostatnim czasie silniczek od przedniej szyby (strona pasażera) padł - ostatni czas to mniej więcej taki kiedy zaczęły się na dobre te problemy z silnikiem.

 

Jest gdzieś punkt wspólny dla tych 3 instalacji? Co zrobić by auto było w pełni sprawne?

 

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Dołączam pozdrowienia.

 

[ Dodano: 2010-05-03, 14:30 ]

Dokonałem pewnych sprawdzeń. Poniżej wyniki.

 

0) Zacząłem od sprawdzenia połączeń "komputerek-cewki". Styki odchodzące od złącza komputerka nr 28 i 29 dzwonią jak należy ze stykami "-" cewki 1 i 2.

 

1) Przed włączeniem zapłonu na każdym ze styków złączki dopinanej do cewki 1 i cewki 2 napięcie jest równe zero (pomiar między stykiem złącza, a kadłubem silnika).

 

2) Po przekręceniu kluczyka w stacyjce:

a) na stykach, dochodzących do cewki w miejsca oznaczone na cewce "+" pojawia się napięcie ok 12,5V (napięcie to jest minimalnie wyższe na cewce 1 niż na cewce 2). Na "-" wynik pomiaru wynosi zero.

:) W przypadku wykonania pomiaru przy jednocześnie odłączonych obu złączach cewek pomiar wygląda następująco: na zewnętrznych "+" napięcie wynosi 12,5V, natomiast na "środkowych +" napięcie spada od 12,5V do zera (tak jakby rozładowywał się w czasie pomiaru kondensator - czy to ten który podłączony jest do cewki 1, a zamontowany w pobliżu cewki 2?). Na "-" wynik pomiaru wynosi zero.

 

3) Pomiar rezystancji cewki 1:

a) między stykami wysokiego napięcia 9,8 kOHM

:) między "- i +" (zewnętrzne styki niskiego napięcia cewki): 1,1 Ohm

c) między "- i +" (środkowy styk niskiego napięcia cewki): 0,5 Ohm

d) między "+ i +": 1,2 OHM

 

4) Pomiar rezystancji cewki 2:

a) między stykami wysokiego napięcia 10,5 kOHM

:) między "- i +" (zewnętrzne styki niskiego napięcia cewki): 1 Ohm

c) między "- i +" (środkowy styk niskiego napięcia cewki): 0,4 Ohm

d) między "+ i +": 0,9 OHM

 

Auto nie pracuje na cylindrach skrajnych - czyli usterka prowadzi nas do cewki 1.

Odpiąłem złącze niskiego napięcia cewki 1. Przed odpaleniem silnika styk "-" wskazywał wartość ZERO.

Po odpaleniu auta na styku tym utrzymywało się napięcie 0,56V. Czy to oznacza, że komputerek swoje zadanie wykonuje poprawnie? (sterowanie cewką 1).

Za cewką brak jest iskry. Cewka była wymieniona (na sprawną używkę). Kabel WN trzymany jest w ręce i nie czuć żadnych przebić.

 

Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!