Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik działa nierównomiernie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Zwracam się do szanownych forumowiczów z prośbą o radę, związaną z "nierówną pracą silnika" w samochodzie Renault Megane Coupe.

Auto z rocznika 1998. Silnik 1.6e 8V model K7M. Sterownik SIEMENS Fenix 5.

Ponadto auto wyposażone jest w instalację gazową produkcji KME (sterownik AKME/Diego, reduktor SILVER).

 

Opis problemu.

Silnik ma momenty kiedy pracuje dobrze, jak równie ż momenty kiedy pracuje, tylko na 2 cylindrach (cewka która zasila skrajne cylindry nie daje iskry).

W związku z tym, że brak był tej iskry, wymieniłem cewkę. Niestety problem nie znikł.

Kable WN w zasadzie są nowe. Ich dotknięcie jak do tej pory nie powodowało jakiegoś dyskomfortu...

Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie szukać usterki?

 

Ponadto chcę powiedzieć, że... kilka tygodni temu miałem podobny kłopot, auto nagle jakby straciło moc. Podjechałem na CPN i dolałem paliwa (mimo iż było niemało ponad ćwiartkę baku). Po dotankowaniu 10l auto jeżdziło przez dłuższy czas normalnie. Wtedy pomyślałem, że byćmoże była w baku jakaś gorszej jakości benzyna. Niestety po jakimś czasie problem powrócił i mimo, że jest pełny bak... autko nie jeździ jak powinno.

 

Ciekawostka...

Gdy uda mu się przełączyć na gaz - jeździ normalnie. Z tym, że zdarza się mu coraz częściej "przełączać z powrotem" na benzynę... właśnie wtedy gdy pracują tylko dwa cylindry.

 

Dodatkowe objawy - być może niezwiązane...

Lewy tylny kierunkowskaz świeci się gdy wciskany jest pedał hamulca.

Stop potrafi mrugać razem z lewym kierunkowskazem (stop w lampie lewej tylnej).

Lewy tylny kierunkowskaz nie mruga gdy wciśnięty jest pedał hamulca.

Na desce w miejscu informacji o lewym kierunkowskazie w chwili naciskania stopu świeci się strzałka...

Przy zamykaniu centralnego zamka widać, że lewy kierunkowskaz tylny świeci słabiej niż pozostałe.

 

Gdy mierzona była kostka od tylnej lampy - wszystko grało - w odpowiednim miejscu pojawiało się napięcie... i pojawiało się tylko tam gdzie miało być... Jak wciskany był stop, to tylko tam gdzie stop, jak kierunek to tam gdzie kierunek, jak stop+kierunek to tam gdzie są rtyki od stopu i kierunku. Listwa od lampy była trochę zaśniedziała, więc pomyślałem że to jej wina... że gdzieś w lampie coś się zwiera... niestety... listwa została wymieniona (na ładną na której nie widać żadnego syfu) jednak problem stop/kierunkowskaz nie znikł.

 

Gdzie mogę szukać zwarcia? Braku styku?

 

Ponadto...

W ostatnim czasie silniczek od przedniej szyby (strona pasażera) padł - ostatni czas to mniej więcej taki kiedy zaczęły się na dobre te problemy z silnikiem.

 

Jest gdzieś punkt wspólny dla tych 3 instalacji? Co zrobić by auto było w pełni sprawne?

 

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Dołączam pozdrowienia.

 

[ Dodano: 2010-05-03, 14:30 ]

Dokonałem pewnych sprawdzeń. Poniżej wyniki.

 

0) Zacząłem od sprawdzenia połączeń "komputerek-cewki". Styki odchodzące od złącza komputerka nr 28 i 29 dzwonią jak należy ze stykami "-" cewki 1 i 2.

 

1) Przed włączeniem zapłonu na każdym ze styków złączki dopinanej do cewki 1 i cewki 2 napięcie jest równe zero (pomiar między stykiem złącza, a kadłubem silnika).

 

2) Po przekręceniu kluczyka w stacyjce:

a) na stykach, dochodzących do cewki w miejsca oznaczone na cewce "+" pojawia się napięcie ok 12,5V (napięcie to jest minimalnie wyższe na cewce 1 niż na cewce 2). Na "-" wynik pomiaru wynosi zero.

:) W przypadku wykonania pomiaru przy jednocześnie odłączonych obu złączach cewek pomiar wygląda następująco: na zewnętrznych "+" napięcie wynosi 12,5V, natomiast na "środkowych +" napięcie spada od 12,5V do zera (tak jakby rozładowywał się w czasie pomiaru kondensator - czy to ten który podłączony jest do cewki 1, a zamontowany w pobliżu cewki 2?). Na "-" wynik pomiaru wynosi zero.

 

3) Pomiar rezystancji cewki 1:

a) między stykami wysokiego napięcia 9,8 kOHM

:) między "- i +" (zewnętrzne styki niskiego napięcia cewki): 1,1 Ohm

c) między "- i +" (środkowy styk niskiego napięcia cewki): 0,5 Ohm

d) między "+ i +": 1,2 OHM

 

4) Pomiar rezystancji cewki 2:

a) między stykami wysokiego napięcia 10,5 kOHM

:) między "- i +" (zewnętrzne styki niskiego napięcia cewki): 1 Ohm

c) między "- i +" (środkowy styk niskiego napięcia cewki): 0,4 Ohm

d) między "+ i +": 0,9 OHM

 

Auto nie pracuje na cylindrach skrajnych - czyli usterka prowadzi nas do cewki 1.

Odpiąłem złącze niskiego napięcia cewki 1. Przed odpaleniem silnika styk "-" wskazywał wartość ZERO.

Po odpaleniu auta na styku tym utrzymywało się napięcie 0,56V. Czy to oznacza, że komputerek swoje zadanie wykonuje poprawnie? (sterowanie cewką 1).

Za cewką brak jest iskry. Cewka była wymieniona (na sprawną używkę). Kabel WN trzymany jest w ręce i nie czuć żadnych przebić.

 

Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!