Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi szarpie i wariuje obrotomierz.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem w jakim dziale to umiescic. Wiec moze tu...

Otoz moja megi ma od jakiegos czasu nowa usterke.

A zaczelo sie tak.

 

Pewnego dnia po przekreceniu kluczyka przekaznik od pompy paliwa pykal bardzo szybko i nie chciala zasteowac pompy. Przekaznik byl sprawny wiec na pierwszy strzal poszlo sprawdzenie ukladu zalaczajacego przekaznik. Szybko stwierdzono ze zabraklo masy na przekazniku. Na chwile podlacozno mase do przekaznika prosto z akumulatora i auto ozylo. Wiecej razy taka drastyczna akcja sie juz nie zdazyla.

Za to pojawil sie kolejny problem.

 

Podczas przyspieszania lub nawet rownej jazdy nagle silnik szarpie tak jakby na moment nie bylo iskry. Wowczas wskazowka obrotomierza gwaltownie skacze w dol. Trwa to momencik jakies 0,5s. To z objawow teraz troszke opisu.

Zauwazylem, ze nie dzieje sie to na zimnym silniku. Dzieje sie to zarowno na benzynie i na gazie. Czasami szarpie mocniej i bardziej szaleje wskazowka a czasami slabiej. Bywa tak ze przez pol dnia jest ok a sa takie dni ze szarpie bardzo czasto w zasadzie co chwile. Najsilniej i najczesciej dzieje sie tak w zakresie obrotow 2000-3000. Nie zapala sie kontrolka usterki wtrysku.

Samochod byl na kompie i bledow nie stwierdzono.

 

W aucie w ostatnim czasie zostalo wymienione:

- kable WN Bugicord

- swiece dwa kompelty Equem i NGK

- filtry pow. i paliwa

- czujnik temp. zasysanego powietrza

- nowy reduktor do LPG ale to napewno bez znaczenia :-D

 

We wlasnym zakresie posprawdzalem cewki i parametry opornosci sa w normie.

Sprawdzilem czujnik polozenia walu znaczy sie jego opornosc wynosi 252om wiec chyba ok.

Sonda l dziala.

Sprawdzilem i przeczyscilem zlacza masy aukumlator-karoseria i masy silnik-karoseria.

Alternator prawidlowo laduje akumulator.

 

Poza tym szarpaniem auto chodzi OK. Mocy raczej jej nie brakuje smiga tylko co jakis czas szarpie doprowadzajac mnie tym do bialej goraczki.

 

Nie wiem co moze byc przyczyna takiego zachowania.

Czy gdzies ginie masa na chwile i stad takie objawy czy moze cewka daje dupy...

 

Podpowiedzcie cos.

W krakowskim CBC nie chca sie nawet za to wziasc.

W AutoReno Zabawa jeszcze nie bylem jak nic nie wymyslimy to pojade. Przez telefon wyczulem ze nie bardzo lubia takie usterki :)

 

Ratujcie bo plan byl zamiany megi na lagune ale zeby go ziscic to megi musi jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj sie dokładnie z tym wątkiem:

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=162...asc&start=0

są tam rózne wersje i różne rozwiązania podobnego jak twoj problemu, ale w pierwszej kolejności sprawdz czy aby na pewno masz założony właściwy model świec dla twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzis nowy objaw.

Zapalam silnik ruszam po przejechaniu 50m przy zmianie biegu nage seria szarpniec.

Silnik zgasl i zaczela migac kontrolka bledu wtrysku.

Migac! Widzialem juz ja nie raz jak swieci sygnalizujac rozne bledy co to mojameganka miala, ale zeby migala to nigdy jej nie widzialem.

Auto nie chcialo odpalic.

Odczekalem minute i odpalilem.

 

:-D

 

Kable, swiece napewno nei sa przyczyna. Bo tak jak pisalem, sa noweczki i wlasciwe. Poza tym nie byly by przyczyna takich jaj.

 

[ Dodano: 2007-07-12, 01:05 ]

:!::!::!:

PROBLEM ROZWIAZANY

 

Przyczyna wszystki bolaczek mojego auta opisanych powyzej byla bardzo prozaiczna sprawa acz.. ciezka do zdiagnozowania. Słaba masa na ECU. Masa na komputer jest podawana z bloku silnika. Ponizej punktu mocowania masy pomiedzy buda auta a silnikiem w okolicy 1 wtryskiwacza znajduje sie punkt z ktorego wychodzi masa dwoma kablami. jeden idzie na ECu drugi na skrzynke UCH. W moim aucie kable te przy oczku mocujacym tak zasniedzialy, ze calosc sie rozsypywala i momentami ta masa znikala. Oczyszczenie, zarobienie nowej koncowki i zalutowanie jej roziwazalo wszystkie problemy. Mechanicy chcieli mi wymieniac pol silnika a to byla taka blachostka. :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!