Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi szarpie i wariuje obrotomierz.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem w jakim dziale to umiescic. Wiec moze tu...

Otoz moja megi ma od jakiegos czasu nowa usterke.

A zaczelo sie tak.

 

Pewnego dnia po przekreceniu kluczyka przekaznik od pompy paliwa pykal bardzo szybko i nie chciala zasteowac pompy. Przekaznik byl sprawny wiec na pierwszy strzal poszlo sprawdzenie ukladu zalaczajacego przekaznik. Szybko stwierdzono ze zabraklo masy na przekazniku. Na chwile podlacozno mase do przekaznika prosto z akumulatora i auto ozylo. Wiecej razy taka drastyczna akcja sie juz nie zdazyla.

Za to pojawil sie kolejny problem.

 

Podczas przyspieszania lub nawet rownej jazdy nagle silnik szarpie tak jakby na moment nie bylo iskry. Wowczas wskazowka obrotomierza gwaltownie skacze w dol. Trwa to momencik jakies 0,5s. To z objawow teraz troszke opisu.

Zauwazylem, ze nie dzieje sie to na zimnym silniku. Dzieje sie to zarowno na benzynie i na gazie. Czasami szarpie mocniej i bardziej szaleje wskazowka a czasami slabiej. Bywa tak ze przez pol dnia jest ok a sa takie dni ze szarpie bardzo czasto w zasadzie co chwile. Najsilniej i najczesciej dzieje sie tak w zakresie obrotow 2000-3000. Nie zapala sie kontrolka usterki wtrysku.

Samochod byl na kompie i bledow nie stwierdzono.

 

W aucie w ostatnim czasie zostalo wymienione:

- kable WN Bugicord

- swiece dwa kompelty Equem i NGK

- filtry pow. i paliwa

- czujnik temp. zasysanego powietrza

- nowy reduktor do LPG ale to napewno bez znaczenia :-D

 

We wlasnym zakresie posprawdzalem cewki i parametry opornosci sa w normie.

Sprawdzilem czujnik polozenia walu znaczy sie jego opornosc wynosi 252om wiec chyba ok.

Sonda l dziala.

Sprawdzilem i przeczyscilem zlacza masy aukumlator-karoseria i masy silnik-karoseria.

Alternator prawidlowo laduje akumulator.

 

Poza tym szarpaniem auto chodzi OK. Mocy raczej jej nie brakuje smiga tylko co jakis czas szarpie doprowadzajac mnie tym do bialej goraczki.

 

Nie wiem co moze byc przyczyna takiego zachowania.

Czy gdzies ginie masa na chwile i stad takie objawy czy moze cewka daje dupy...

 

Podpowiedzcie cos.

W krakowskim CBC nie chca sie nawet za to wziasc.

W AutoReno Zabawa jeszcze nie bylem jak nic nie wymyslimy to pojade. Przez telefon wyczulem ze nie bardzo lubia takie usterki :)

 

Ratujcie bo plan byl zamiany megi na lagune ale zeby go ziscic to megi musi jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj sie dokładnie z tym wątkiem:

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=162...asc&start=0

są tam rózne wersje i różne rozwiązania podobnego jak twoj problemu, ale w pierwszej kolejności sprawdz czy aby na pewno masz założony właściwy model świec dla twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzis nowy objaw.

Zapalam silnik ruszam po przejechaniu 50m przy zmianie biegu nage seria szarpniec.

Silnik zgasl i zaczela migac kontrolka bledu wtrysku.

Migac! Widzialem juz ja nie raz jak swieci sygnalizujac rozne bledy co to mojameganka miala, ale zeby migala to nigdy jej nie widzialem.

Auto nie chcialo odpalic.

Odczekalem minute i odpalilem.

 

:-D

 

Kable, swiece napewno nei sa przyczyna. Bo tak jak pisalem, sa noweczki i wlasciwe. Poza tym nie byly by przyczyna takich jaj.

 

[ Dodano: 2007-07-12, 01:05 ]

:!::!::!:

PROBLEM ROZWIAZANY

 

Przyczyna wszystki bolaczek mojego auta opisanych powyzej byla bardzo prozaiczna sprawa acz.. ciezka do zdiagnozowania. Słaba masa na ECU. Masa na komputer jest podawana z bloku silnika. Ponizej punktu mocowania masy pomiedzy buda auta a silnikiem w okolicy 1 wtryskiwacza znajduje sie punkt z ktorego wychodzi masa dwoma kablami. jeden idzie na ECu drugi na skrzynke UCH. W moim aucie kable te przy oczku mocujacym tak zasniedzialy, ze calosc sie rozsypywala i momentami ta masa znikala. Oczyszczenie, zarobienie nowej koncowki i zalutowanie jej roziwazalo wszystkie problemy. Mechanicy chcieli mi wymieniac pol silnika a to byla taka blachostka. :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!