Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie ?

 

Czy wadliwy czujnik położenia wału korbowego orpucz trudności w odpaleniu ma jakiś wpływ na silnik: brak mocy , słabe wkręcanie się w obroty czy coś podobnego co coze zmienić moc w silnku i jego osiągi ???????????????????

Nie piszemy z caps lockiem - Krzychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na zbyciu do silnika K4M700 (1,6 /16V)

VEMO 46-72-0015

Kupiłem ale okazało się, że to jednak nie to jest uwalone.

W związku z powyższym chętnie odzyskałbym pieniądze

Pudełko

7ff30f452d0398c5.jpg

 

A tak wygląda czujnik - ten jest mój stary ale oczywiście do sprzedania jest nowy

0bb8b1dd27b8dae9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy do jakiego silnika, akurat ten kosztował 100 zł, ale są i za 200 zł :shock:

Cena zależy od silnika bodaj 60 zł kosztuje do K7M (o ile nie pomyliłem silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mam 1.6 16v megane clasic rok 2001 .

Z góry dziękuje za propozycje odsprzedania czujnika , mam dobre dojście do części chodziło mi tylko o informacje pytania które zadałem.

 

ps. nie wiem czy mam silnik K4M700 czy inny bo nie wiem gdzie to sprawdzić ale to tak na marginesie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze na tabliczce z numerem silnika, a tabliczka znajduje się na bloku pod kolektorem i listwą zasilania paliwem.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak

K4M 7xxxx

DBxxxxxx

 

Wiersz pierwszy to typ silnika

wiersz poniżej to nr seryjny

 

Sprawdź sobie typ silnika, bo nie ma gwarancji, że w międzyczasie Renault nie zmienił czujnika, mogli np zmienić sposób mocowania.

Ja stawiam, że masz K4M7xx i Twój czujnik powinien wyglądać tak samo jak na zdjęciu powyżej.

 

Jednak jakby co propozycja nadal jest aktualna. :-D

 

 

Czujnik znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, z prawej strony, trzeba jednak odsunąć przewody układu chłodzenia i będzie doskonale widoczny.

Przykręcony jest dwoma śrubkami na klucz 10.

Wymiana zajmuje parę minut. Trzeba odłączyć akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem ze sklepu ten czujnik aby podłączyć go na chwilę i sprawdzić czy może polepszy się praca silnika. Zanim jednak go podłączę mam pytanie:

Trzeba odłączyć akumulator.
Dlaczego? Co się stanie jak go nie odłączę? Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na delikatne szarpanie na biegu jałowym?

 

[ Dodano: 2007-06-22, 21:10 ]

Próba zmiany na nowy ten czujnik niestety nieudana! Nic to nie zmieniło! A szkoda. Przy okazji rozebrałem silniczek krokowy. I tam nic nie ma. Nawet po rozkręceniu go na pół jest mało elementów. Przeczyściłem to wszystko rozpuszczalnikiem, wydmuchałem kompresorem i to również nie dało nic. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie jest komputer, więc istnieje obawa ze coś się spierniczy w momencie przepinania wtyczek. Tak to sobie tłumaczę ..

Nie mniej we wszystkich dostępnych mi dokumentach jakie posiadam praktycznie pierwszym punktem procedury jest odłączyć akumulator.

Pisze to nawet w procedurach w Dialogysie, czyli dostępnych dla ASO.

Ja tam wole dmuchać na zimne i generalnie jak coś tam robię z elektryką to odłączam akumulator.

 

Czujnik mogłeś sprawdzić bez wizyty w sklepie, za pomocą omomierza oporność powinna wynosić od 200-270Ohm.

Możesz to sprawdzić na gniazdku czujnika lub na złączu wtykowym dochodzącym do komputera.

 

Zrób jeszcze jeden test.

Zdejmij rurę powietrza i tłumik szumów przed filtrem. Niech Ci druga osoba "zakręci"

Zobaczysz czy czasem nie dmuch z filtra, jeżeli tak jest to problem może leżeć w rozrządzie :-(

Mam nadzieję, że jednak u Ciebie tak nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn mam ściągnąć wszystkie rury przed filtrem i żeby ktoś zakręcił silnikiem ?? I wtedy sprawdzić czy nie dmucha powietrzem z filtra? A jeśli tak to jaki to jest problem z rozrządem? Przeszukałem właśnie forum. I wywnioskowałem po tym co przeczytałem i co już zrobiłem w samochodzie że nierówne wolne obroty w mojej Megi mogą wynikać z: uszkodzonej cewki, przestawionego rozrządu, uszkodzonego czujnika temp. zasysanego powietrza, uszkodzonej sondy lamba. Ahhhh. Dużo przede mną !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1 - dokładnie, jak dmucha w filtr to coś jest nie tak z rozrządem - ale chyba nie dotyczy to Twojego przypadku, choć zawsze można to sprawdzić.

AD2 - jeszcze mogą by świece.

Co do cewek to je wyjmij i sprawdź oporność, nie wiem jaka powinna być prawidłowa, ale jeżeli wszystkie maja jednakową to raczej przynajmniej to możesz wyeliminować.

Jak cewki będziesz miał na wierzchu to je dokładnie oglądnij być może któraś ma przebicie, będzie to widoczne w postaci ciemnego wypalenia na obudowie, na forum był link do strony jak je "naprawić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam pytanie w manulalu piszą, że wartość tego czujnika powinna wynosić około 240 omów. Sprawdzałem dzisiaj u siebie miernik pokazuje dokładnie 194 omy. Czy to normalne ?

Mam problem z obrotami wiec sprawdzam co sie da. Silnik krokowy jest nowy, pozostałe czujniki są pomierzone i też ok. Regulacja zaworów trochę pomogła z tymi obrotami ale dalej problem szczególnie po jeździe np na autostradzie gdzie się jedzie na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!