Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Boss_wnd

Czujnik położenia wału korbowego

Recommended Posts

Witam mam pytanie ?

 

Czy wadliwy czujnik położenia wału korbowego orpucz trudności w odpaleniu ma jakiś wpływ na silnik: brak mocy , słabe wkręcanie się w obroty czy coś podobnego co coze zmienić moc w silnku i jego osiągi ???????????????????

Nie piszemy z caps lockiem - Krzychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na zbyciu do silnika K4M700 (1,6 /16V)

VEMO 46-72-0015

Kupiłem ale okazało się, że to jednak nie to jest uwalone.

W związku z powyższym chętnie odzyskałbym pieniądze

Pudełko

7ff30f452d0398c5.jpg

 

A tak wygląda czujnik - ten jest mój stary ale oczywiście do sprzedania jest nowy

0bb8b1dd27b8dae9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz silnik. Jak inny niż oferuje Ci Przemo to ja mogę załatwić taniej nowy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy do jakiego silnika, akurat ten kosztował 100 zł, ale są i za 200 zł :shock:

Cena zależy od silnika bodaj 60 zł kosztuje do K7M (o ile nie pomyliłem silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik mam 1.6 16v megane clasic rok 2001 .

Z góry dziękuje za propozycje odsprzedania czujnika , mam dobre dojście do części chodziło mi tylko o informacje pytania które zadałem.

 

ps. nie wiem czy mam silnik K4M700 czy inny bo nie wiem gdzie to sprawdzić ale to tak na marginesie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisze na tabliczce z numerem silnika, a tabliczka znajduje się na bloku pod kolektorem i listwą zasilania paliwem.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak

K4M 7xxxx

DBxxxxxx

 

Wiersz pierwszy to typ silnika

wiersz poniżej to nr seryjny

 

Sprawdź sobie typ silnika, bo nie ma gwarancji, że w międzyczasie Renault nie zmienił czujnika, mogli np zmienić sposób mocowania.

Ja stawiam, że masz K4M7xx i Twój czujnik powinien wyglądać tak samo jak na zdjęciu powyżej.

 

Jednak jakby co propozycja nadal jest aktualna. :-D

 

 

Czujnik znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, z prawej strony, trzeba jednak odsunąć przewody układu chłodzenia i będzie doskonale widoczny.

Przykręcony jest dwoma śrubkami na klucz 10.

Wymiana zajmuje parę minut. Trzeba odłączyć akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Dzięki tobie wiem więcej niż piszą w książkach ;-) a co do czujnika to będe o twej propozycji pamiętał ;-) :-D

 

[ Dodano: 2007-06-21, 10:53 ]

AAA Danielossss zapomniałem ci podziękować za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem ze sklepu ten czujnik aby podłączyć go na chwilę i sprawdzić czy może polepszy się praca silnika. Zanim jednak go podłączę mam pytanie:

Trzeba odłączyć akumulator.
Dlaczego? Co się stanie jak go nie odłączę? Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na delikatne szarpanie na biegu jałowym?

 

[ Dodano: 2007-06-22, 21:10 ]

Próba zmiany na nowy ten czujnik niestety nieudana! Nic to nie zmieniło! A szkoda. Przy okazji rozebrałem silniczek krokowy. I tam nic nie ma. Nawet po rozkręceniu go na pół jest mało elementów. Przeczyściłem to wszystko rozpuszczalnikiem, wydmuchałem kompresorem i to również nie dało nic. :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie jest komputer, więc istnieje obawa ze coś się spierniczy w momencie przepinania wtyczek. Tak to sobie tłumaczę ..

Nie mniej we wszystkich dostępnych mi dokumentach jakie posiadam praktycznie pierwszym punktem procedury jest odłączyć akumulator.

Pisze to nawet w procedurach w Dialogysie, czyli dostępnych dla ASO.

Ja tam wole dmuchać na zimne i generalnie jak coś tam robię z elektryką to odłączam akumulator.

 

Czujnik mogłeś sprawdzić bez wizyty w sklepie, za pomocą omomierza oporność powinna wynosić od 200-270Ohm.

Możesz to sprawdzić na gniazdku czujnika lub na złączu wtykowym dochodzącym do komputera.

 

Zrób jeszcze jeden test.

Zdejmij rurę powietrza i tłumik szumów przed filtrem. Niech Ci druga osoba "zakręci"

Zobaczysz czy czasem nie dmuch z filtra, jeżeli tak jest to problem może leżeć w rozrządzie :-(

Mam nadzieję, że jednak u Ciebie tak nie będzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn mam ściągnąć wszystkie rury przed filtrem i żeby ktoś zakręcił silnikiem ?? I wtedy sprawdzić czy nie dmucha powietrzem z filtra? A jeśli tak to jaki to jest problem z rozrządem? Przeszukałem właśnie forum. I wywnioskowałem po tym co przeczytałem i co już zrobiłem w samochodzie że nierówne wolne obroty w mojej Megi mogą wynikać z: uszkodzonej cewki, przestawionego rozrządu, uszkodzonego czujnika temp. zasysanego powietrza, uszkodzonej sondy lamba. Ahhhh. Dużo przede mną !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AD1 - dokładnie, jak dmucha w filtr to coś jest nie tak z rozrządem - ale chyba nie dotyczy to Twojego przypadku, choć zawsze można to sprawdzić.

AD2 - jeszcze mogą by świece.

Co do cewek to je wyjmij i sprawdź oporność, nie wiem jaka powinna być prawidłowa, ale jeżeli wszystkie maja jednakową to raczej przynajmniej to możesz wyeliminować.

Jak cewki będziesz miał na wierzchu to je dokładnie oglądnij być może któraś ma przebicie, będzie to widoczne w postaci ciemnego wypalenia na obudowie, na forum był link do strony jak je "naprawić"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece i kable zapłonowe kupiłem nowe! Czy Ty masz ten link? Bo nie mogę znaleźć :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w manulalu piszą, że wartość tego czujnika powinna wynosić około 240 omów. Sprawdzałem dzisiaj u siebie miernik pokazuje dokładnie 194 omy. Czy to normalne ?

Mam problem z obrotami wiec sprawdzam co sie da. Silnik krokowy jest nowy, pozostałe czujniki są pomierzone i też ok. Regulacja zaworów trochę pomogła z tymi obrotami ale dalej problem szczególnie po jeździe np na autostradzie gdzie się jedzie na wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś mógł "wypożyczyć" czujnik ze sklepu, założyć i sprawdzić co się zmieni.

Inaczej zostaniesz jak ja z czujnikiem.

Sprawdź też czy masz dobrą baterię w omomierzu. Niestety ja nie sprawdziłem i dlatego kupiłem, mnie pokazywał wartość 160-190 Ohm. Na innym mierniku pokazał 260 Ohm, tak samo jak nowy. :-?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałem dzisiaj u siebie miernik pokazuje dokładnie 194 omy. Czy to normalne ?

 

Wsadź do miernika nowe baterie i spróbuj jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście mieszkali bliżej to mógł bym wypożyczyć taki nowy czujnik ;) sam tak robiłem od swojej Megi. Ale wymiana nie pomogła i zwróciłem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowa batke, założyłem wskazanie było niewiele większe tym razem 201 omów.

Samochód ma już 11 lat czujnik nie był nigdy wymieniany, wiec ma prawo paść. Poza tym po regulacji zaworów przy zapalaniu samochód sie dławi.

Ziolo dzięki za zaoferowanie ;) na szczęście mam możliwość pożyczenia czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mart a wiesz jak taki czujnik jest zbudowany?

Tak w olbrzymim skrócie to po prostu magnes z nawiniętym na niego drutem.

Sam się kiedyś zastanawiałem czemu te czujniki padają? Ale nie doszedłem do żadnych wniosków. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem z odpalaniem znikł ;) ;) (sorki że tak późno odpisałem)

 

Z kolegą w warunkach ekstremalnych , wymontowaliśmy czujnik i szmatą go wyczyściliśmy wkręciliśmy spowrotem. Problem znikł jest wszystko ok ani razu mnie nie zawiódł od czasu czyszczenia hihihihihihi

 

I po co przepłacać ;) :-P

 

Tym razem to już przesada :evil: - Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

 

Mam pytanko, pewien problem. Przez ostatni tydzień 3 razy, a wczoraj 2 razy, miałem problem z zapaleniem samochodu. Kręcił, aż miło, ale niestety nie chciał zapalić. Spróbowałem wczoraj 2 razy zapalić i nic z tego. Ale spuściłem z ręcznego, wrzuciłem na luz i popchałem dosłownie 2/3 cm do przodu, spróbowałem i samochód zapalił od razu.

 

Moje pytanie w związku z tym - czy to nie palenie spowodowane może być przez brudny/psujący się czujnik położenia wału korbowego, czy to może być coś poważniejszego?

 

Prosiłbym o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cholera teraz pod uczelnią nie chciał zapalić znów, dopiero przy 3 próbie podejścia zapalił. Rozrusznik kręci, paliwo raczej dostaje (słychać po przekręceniu kluczyka pompkę paliwa). Więc chyba pozostaje ten czujnik? W czwartek do południa biorę się za jego czyszczenie, tylko czym najlepiej to czyścić (przy wtyczce od kompa wiem że kontaktem, a ten bolec dolny?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...