Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fabryczne car audio - informacje


Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu na często powroty tego wątku postanowiłem opisać mniej więcej co jak i gdzie.

Zacznijmy od początku.

Występowały dwa rodzaje radia fabrycznego:

- z pilotem i osobnym wyświetlaczem na górze deski rozdzielczej

- bez pilota i wyświetlacza (megane 1)

Jeśli chcemy w miejsce fabrycznego radia zamontować inne, musimy się najpierw zastanowić nad tym gdyż nie będzie ono współgrało od razu z wyświetlaczem i pilotem.

Można to zmienić kupując potrzebny interfejs.

Są dwa rodzaje:

- obsługujący tylko fabrycznego pilota

- obsługujący wyświetlacz i pilota

Można je znaleźć min. na stronie http://www.bartex-caraudio.com.pl/

Przykładowe ceny interfejsów do radia w Megane 1

 

Interfejsy kopiujące informacje z wyświetlacza

radia na fabryczny wyświetlacz OEM ,oraz umożliwiające sterowaniem

radia z kierownicy Megane do:

1/ wybranych modeli radioodtw. SONY (cena 399,-)

2/ wybranych modeli radioodtw. ALPINE (cena 439,-)

3/ wybranych modeli radioodtw. PIONEER (cena 499,-)

 

Umożliwiające WYŁĄCZNIE sterowaniem z kierownicy do:

1/ wybranych modeli radioodtw. JVC (cena 250,-)

2/ wybranych modeli radioodtw. KENWOOD (cena 250,-)

3/ wybranych modeli radioodtw. SONY (cena 250,-)

4/ wybranych modeli radioodtw. PIONEER (cena 250,-)

 

Istnieje też możliwość podpięcia pilota fabrycznego do radia bez interfejsu i jest to troche tańsze (przeciętny koszt ok. 100-150zl)

Zajmują się tym różne specjalistyczne zakłady elektroniczne.

Tutaj link do strony zakładu z Wieliczki www.piloty.pl w którym można zamówić i zamontować owy układ.

Więcej informacji na temat fabrycznych radiów i wyświetlaczy możecie znaleźć na stronie tudio24.prv.pl/"]http://[ciach]tudio24.prv.pl/

 

Informacje i linki pobrane z wątków użytkowników

Bronius, Driver, Olo (KCMP)

Opracował: MrTea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że jeśli chcemy zamontować sobie radio sony a jesteśmy posiadaczem Megane 1 ph1 (radio to Philips 22DC461, fotka ponizej)

Renault%20Megane%20DC461.jpg

to będzie potrzebny nam interfejs firmy Connects2, o nazwie modelu CTDRNS001

Link do strony producenta poniżej:

http://www.connects2.com/c2searchresults.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanko do kolegów. Jeżeli kupię (chodzi mi o oryginał taki co w serwisie kosztuje ok. 1800 pln) np. na allegro oddzielnie wyświetlacz , pilota i radio ale niby z tego samego wypustu auta czyli 99-02 czy wszystko razem będzie współgrało?? Bo mam małe wątpliwości czytając o radyjkach i współdziałaniu podzespołów kupowanych oddzielnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam banalne pytanie, chcę by w mojej megance zagościł radioodtwarzacz, chcę by obsługiwał wbudowany wświtlacz (tam gdzie jest zegar) no i tego pilota przy kierownicy. Ile muszę wydać na taki sprzęt ma być najtaniej i spełniać te funkcje prosiłbym o linki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kod potwierdza sie dlugim przycisnieciem tego samego guzika, ktorym sie zmienia pozycje wpisywanej liczby.

 

1. pokretlem na pilocie wybrac odpowiednia liczbe

2. przyciskiem "pod" pilotem przejsc do nastepnej pozycji

3. powtarzac pkt 1. i 2. do wpisania calego poprawnego kodu

4. potwierdzic kod dlugim wcisnieciem guzika "pod" pilotem, az uslyszy sie dzwiek i radio sie odblokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z radiem w renault Scenic z 97 roku. Kupiłam je miesiące temu i zauwazylam, ze po jakiś 15 min jazdy się samo wyłancza tak samo jak auto stoi. Nie działa mi róznież zegarek bo chyba żaróweczka wysiadła ale jak słońce świeci to sie podświetla ale nie można regulować godziny. Czy to może być błedny kod radia? Może sprzedający nie znal dokładnie kodu i skąś go ściągnął a on nie do końca pasuje?

Jeżeli możecie odpiszcie, będę wdzięczna :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz ale szczerze mówiąc zasmuciłes mnie tym, ze radio może być walnięte. A nie wiez może czy można tam inne włożyć, żeby współgralo z pilotem w kierownicy? CHcialabym CD z radiem ale nie wiem czy wtedy te sterowanie w kierownicy zadziała czy ono tylko współgra z orginalnym radiem renault?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć w temacie "Fabryczne car audio - informacje" Jest spory brak bo nie ma tam informacji na temat głośników, a że ktoś go zamknął pytam w nowym temacie.

 

Jak wygląda instalacja głośnikowa w Megane 1 coupe? Składa się z 2 głośników wysokotonowych, 2 w drzwiach oraz 2 na półce. Prawdę mówiąc gra to bardzo źle i chce coś z tym zrobić.

 

Czy głośniki wysokotonowe posiadają zwrotnice gdzieś pod plastikami? oraz czy pozostałe głośniki też są sterowane zwrotnicą. Pytam bo nie wiem czy korzystać z oryginalnej instalacji kablowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Właśnie kupiłem Megane Libetre z komisu. Jest to mój pierwszy samochód i tu się pojawił właśnie problem :evil: CODE do radia. Niestety, w komisie rozłożyli ręce radź sobie chłopie sam. Poszperałem w necie i wiem, że istnieją kalkulatory czy coś w tym rodzaju. Proszę o pomoc.

 

Na forum jest wątek poświęcony zagadnieniu zdobycia kodu do radia. Wystarczy poczytać choć tytuły wątków. Lewy

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!