Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chcę LPG ale obawiam się typowego problemu


bialak666

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem już trzy auta na gaz, dwa na zwykłej instalacji, jedna sekwencja i w każdym ten sam problem. Po ok. 1-1,5 roku używania przy porannym zapalaniu szarpanie i przerywanie, silnik nie chcę się wkręcić. Przy zwykłej instalacji jak silnik wszedł na wyższe obroty to przełączył się na gaz i już pracował O.K. a przy sekwencji był problem bo nie dało się jechać. Na gazie było już ok tylko na BP taki problem z przerywaniem. Ten problem wynika chyba z tego że bardzo często jeździłem na krótkich odcinkach przy nie dogrzanym silniku.

Macie może tak ? Co zrobić aby tego uniknąć? Po mieście jeździć tylko na BP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na zapieczone wtryski. Wypadałoby co jakiś czas pojeździć trochę na PB. Dbałeś o to? Gaz jest "suchym" paliwem. Miałem ten problem z Pandą - auto było wyraźnie słabe podczas jazdy na PB, wystarczyło przekulać 100km i wszystko wracało do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bialak666, NIezależnie czy jest to IIgen. czy IV to jeśli ustawienia są niepoprawne, to mapa komputera benzynowego zostanie zmieniona. NIestety, będzie to powodowało problemy. Reset ECU lub pojeżdżenie na benzynie pomaga, ale to tylko półśrodek. Jeśli skład mieszanki instalacji jest ustawiony prawidłowo, co w "sekwencji" objawia się niezminnymi czasami wtrysku benzyny niezależnie od paliwa którym akurat silnik jest zasilany, to problemów na benzynie nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczone wtryski to przerabiałem, tak jak jazdę na BP i dodatki do paliwa - coś tam pomagało ale bez rewelacji.Bardzo możliwe że to właśnie to, tylko co w takiej sytuacji robić? Człowiek zakłada LPG aby uciec od BP a tu i tak trzeba jeździć na benzynie bo sie wtryski zapiekają. Sekwencje miałem w Mercedesie C180 i fakt, coś było nie tak z czasami wtrysków LPG ale wcześniej w BMW miałem zwykły mieszalnik i instalacja była ustawiona zaj....cie że aż koleś na przeglądzie powiedział że pierwszy raz widzi tak ustawiony silnik że BP i LPG jest ok. no i wszystkie szarpały rano. Teraz znowu myślę o LPG ale to szarpanie zwłaszcza przy sekwencji uniemożliwia rozgrzanie silnika aby przełączył się na LPG, no i co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nic nie doradzę. Zajeżdżam trzecie auto na LPG i nigdy się wtryski nie zapiekały, żadnego szarpania na PB tez nie doświadczyłem.

Albo założysz albo nie. To jedynie Twój wybór. Jeśli sam się nie przekonasz, to nikt Ci nie przekona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewy O.K ja rozumiem że na LPG można jeździć bez problemu i dzięki za posta. U mnie jest problem nie w samym gazie tylko w tym że używam auto na krótkich odcinkach, 1 km do przedszkola potem 2 km do pracy, auto nie zagrzane i to pewnie w tym problem. Jednocześnie latam regularnie do Wa-wy więc gaz potrzebny, po prostu potrzebuję sposobu na uniknięcie tego problemu z szarpaniem porannym ( bo to tylko po dłuższym postoju)

Może na tych krótkich odcinkach powinienem jeździć tylko na BP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozwiązanie, albo dłużej postać na rozruchu na PB. Szczerze, mam już 2 auto na gazie i nie miałem takich kłopotów jak Ty z szarpaniem. Ale prawdą jest, że trzeba czasem pośmigać na paliwku zamiast gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!