Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyczyścić silniczek krokowy?


ziolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rozebrałem dziś silniczek krokowy w celu jego wyczyszczenia. Niestety tam jest pusto. Nie wiedziałem co mam konkretnie wyczyścić i jeszcze żeby nic nie popsuć. Chcę to zrobić ponieważ mam problem z wolnymi obrotami. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak udało Ci się rozebrać ten silniczek.

Kiedyś miałem jeden definitywnie padnięty, więc go postanowiłem rozbebeszyć. Podczas tej operacji urwałem cztery druciki uzwojeń. Były cienkie jak włos.

Oględzine wykazały, że jedyne ruchome elementy to pierścień obracający się wewn. dwóch cewek i sruba tłoczka. Wystarchy zatem wymyć delikatnie benzyną te elementy i nasmarować przed złożeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozebrałem go tak do końca jak myślisz. Wykręciłem spod maski a później rozkręciłem na dwie części i to wszystko. Kolega mi dzisiaj opowiadał że odwrócił ten silniczek do góry nogami, zalał WD-40 i zostawił na noc. Złożył na drugi dzień i ma spokój do dziś :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Nie rozebrałem go tak do końca jak myślisz. Wykręciłem spod maski a później rozkręciłem na dwie części i to wszystko.

 

Witam wszystkich. Przepraszam, że odgrzebuję stary wątek ale nigdzie nie mogę znależć odpowiedzi na ten temat. Jesli bylo to sorki. wskazcie tylko gdzie. Od tygodnia jestem właścicielem scenica1 ph1 2,0 8V i mam typowy jak się okazuje problem z obrotami.

Czy mozna rozebrac tą "mechaniczną" 2 połowę silniczka i wydłubać iglice na zewnątrz?

To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.

Dodam tylko, że F3R ma innego krokowca od pozostalych (u mnie jeszcze oryginał hitachi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli chcesz wyciągnąć ten ostry trzpień z karkasu silnika robisz tak:

 

Podłączasz silniczek do samochodu do jego wtyczki, nie wkładasz go oczywiście w jego miejsce tylko ustawiasz tak żeby złapać trzpieniek jak będzie się szybko wysuwał :)

 

Następnie ktoś siedzący w samochodzie przekręca kluczyk w pozycję 2gą czyli akcesoria i silniczek sam zacznie wyjeżdżać aż cały trzpieniek wyskoczy. Uwaga: wyskoczy energicznie! :P

Po jego wypadnięciu wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i cieszymy się trzpieniem, sprężynką i obudową silniczka :P

Mój kolega dostał tym trzpieniem w czoło jak tak robiliśmy :) Złożenie jest proste, po prostu wszystko razem składamy do kupy i już.

 

Mam nadzieje, że o to ci chodziło.

 

Ja tak robiłem. Swój silniczek krokowy myłem alkoholem w myjce ultradźwiękowej. Śmiga do tej pory czyli miesiąc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że o to ci chodziło.

 

No niestety nie, ale wielkie dzięki za chęci :)

 

W 2,0 8V jest inaczej: silniczek jest osobno i grzybek osobno w obudowie, która zakończona jest taką metalową zaślepką i nie wiem czy tą zaslepke da się zdjąć aby wyjąć iglice z grzybkiem??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!!!

mam problem w Renalut megane I 1998 roku 8V 1600cm3. Mianowicie nie równo chodzą wolne obroty. Jednak dzieje się to tak i na gazie i na benzynie. Problem polega na tym, że obroty są nie równe, a przy lekkim pyknięciu w pedał gazu obroty tak odskakują i podnoszą (mam nadzieje że wiadomo o co chodzi::)

Wczoraj przyjechałem od elektryka który nic nie znalazł, o dziwo bo jest to na prawdę bardzo wykwalifikowany człowiek.

W każdym bądź razie od początku podejżewałem silnik krokowy, teraz mam prośbę:

1. Czy może mi ktoś zrobić zdjęcie, gdzie znajduje się ten silnik krokowy, bo nie mogę go znaleźć.

2. Ewentualnie co może być przyczyną jeszcze takich objawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!