Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 16V Nie schodzi z obrotów.


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

U mnie po nagrzaniu się silnika jest około 750 obr na luzie. Na ssaniu około 1000.

 

Jak na razie pokręciłem pancerzem linki, przesmarowałem tymczasowo WD40, nic innego nie miałem a miałem trasę 1200km. Na razie jest Ok.

 

Proszę podpowiedzcie czym ją przesmarować - tzn. linkę ?

Aby się nie zapiekła i nie odparował smar.

 

Dzięki,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Również miałem problemy z obrotami w Renault Megane 1,6 16v z 2001r. (po liftingu). Na zimnym silniku były w granicach 2-3 tysięcy, po jakimś czasie opadały (nie zawsze), wymieniłem sondę Lambde (tą pod samochodem) niby pomogło na chwile potem to samo, wymiana czujnika temperatury, lepiej ale nadal wysokie obroty. Dzisiaj już wcale nie chciał schodzić z obrotów cały czas trzymał 2tys. (mimo że gorący) i po wielu próbach, szukaniu okazało się, że uszczelka między przepustnicą a kolektorem była spróchniała, w ogóle jej nie było i silnik pobierał wciąż "obce" powietrze. Tak więc sprawdzajcie w swoich czy nie ma nigdzie nieszczelności.

A wszystkim szukającym przyczyny wariowania obrotów życzę powodzenia i myślę że mój post pomógł.

 

Podsumuję co może być nie tak:

-czujnik położenia przepustnicy

-czujniki temperatury

-przepustnica (wyjąć i umyć od nagaru oleju)

-sondy lambda

-uszczelki na przepustnicy i w kolektorze

-nieszczelność cewek (wchłanianie wody)

-przewód/czujnik podciśnienia koło przepustnicy

-

podobno pasuje od poloneza i kosztuje zamiast 350zł to 70zł no i przewód gumowy doprowadzający powietrze do przepustnicy, podobno jest za krótki i pęka od naprężeń

-wachania napięć

-wyregulowane zawory

 

Nie oznacza to że wszystko do wymiany, tylko po kolei sprawdzać (jak, to pisze na poprzednich stronach) aż do skutku :D

 

Pozdrawiam:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dopne sie do tematu, juz pytalem w watku o swiecach ale widze, ze to nie to.

 

Chcialem sie zapytac czy normalnym objawem jest, ze jak stoje (silnik goracy, 750 obrotow zgodnie z papierami silnika, na swiatlach, nawiew na 3, bez wl. klimy, radio gra 8-)) to czasem, np. po 10 - 20s w serii po kilka (2 - 6) silnik zmiejsza obroty do okolo 400 i lekko szarpie buda po czym obroty wracaja do prawidlowej wielkosci 750 (calosc trwa ze 2 s). Auto stoi na luzie, z wcisnietym hamulcem (wiec sie nie toczy).

 

Zauwazylem, ze jak stoje powiedzmy na parkingu z wl. silnikiem i wylacze swiatla a potem wlacze to dzieje sie tak samo (po ich wlaczeniu), jakby cos obciazalo silnik (oczywiscie sa to swiatla :)) a potem on wracal do prawidlowego "pracowania". Swiatla rozumiem, ze obciazaja ale jak stoje i uklad jest "stabilny"? Najgorsze jest to, ze nie pamietam czy tak mialem wczesniej ale chyba tak.

 

PS: przeczytalem uwagi bargar'a ale mnie jakos nie przekonaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że obroty lekko maleją po np. włączeniu świateł to chyba normalne :) przynajmniej tak jest u mnie ...chociaż mam wymieniony akumulator i jest on troszku za słaby :-? (o ile to ma jakiś wpływ) z własnego przykładu wiem też, że najbardziej (tak jak piszesz) obroty potrafią na chwile spaść do 400 na postoju ale tylko gdy załącza sie wiatrak chłodnicy :roll: a jeśli u Ciebie obroty spadają seriami to to juz nie jest chyba normalne :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak od kiedy nowy ..za słaby chyba akumulator :-? a jak jade przy włączonych światłach to np. otwieranie/zamykanie szyby sprawia ze lekko na ułamek sekundy przygasają. Tak samo jak włączę ogrzewanie tylnej szyby. Wiem ze tak nie było, chyba będę musiał uzbierać na porządny akumulator :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!