Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z turbiną - raz działa a raz nie.


magir

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.5 dci 2007 rok przebieg 140 kkm. Po kupnie w styczniu wymieniane wszystkie materiały eksploatacyjne plus kompletny rozrząd bez filtra paliwa.Od paru dni mam problemy z turbosprężarką - raz działa a raz nie. Charakterystyczny objaw że jej "nie ma" brak mocy no i jej nie słychać. EGR wymontowany był i jest czysty. I od czasu do czasu zapala się SERVICE i komunikat "sprawdź wtrysk". Za samochodem nie ciągnęła się nigdy smuga dymu że palony jest olej z układu smarowania, nie kopci na czarno. Czy takie efekty może dawać filtr paliwa ? Po kupnie samochodu tylko jego jeszcze nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Co do tego to nie dyskutuje bo wyjąłem i wymyłem. Czy odpięcie EGR w tym modelu silnika powoduje wywalenie od razu błędu że jest z nim coś nie tak ? A że tak na koniec zadam pytanie - silnik traci moc gdy EGR pozostaje w pozycji nie zamkniętej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak zrobię - najpierw się przejadę na odłączonym EGR ( nie wiem tylko czy wypięcie wtyczki nie powoduje przejście pracy silnika w stan serwisowy ) co do pozostałych sugestii to niestety już tylko serwis, bo bez Clipa to się da raczej nic wielkiego wymyślić. Jutro dam znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magir, nie serwis tylko odepnij wtyczkę z przepływki i spróbuj się przejechać. Nie pokaże ci się błąd, jedynie zapisze się w pamięci. jeśli nic nie pomoże masz jeden temat wykluczony. Co do czujnika, to można albo po podpięciu do kompa sprawdzić albo jeśli masz kogoś z takim silnikiem można na chwilę podmienić. Ja tak właśnie sprawdzałem u siebie. Jeśli nie będziesz uruchamiał samochodu bez czujnika, też nic się nie wyświetli.

To tak na początek, zanim do ASO ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ to co teraz napiszę będzie brzmiało jakbym jeszcze nie wytrzeźwiał po niedzieli - otóż przed paroma minutami po podjechaniu pod dom nacisnąłem parę razy pedał hamulca do dechy w podłogę i QRNA słyszę że turbina działa ! ! ! ! , działa bo zaraz to się czuje na mocy silnika jak nawet się rusza - można zgłupieć nie ? Analizując na szybko to wiem że obok siebie są przewody podciśnieniowe do serwa hamulca i do sterowania siłownikiem wydajności turbiny. Ale kurcze jaki to ma ze sobą związek ????? Sprawdzałem zawór elektryczny który blokuje pracę turbiny po np. rozruchu silnika - jest drożny, inaczej mówiąc otwarty w momencie kiedy ma pracować turbina. Czyżby więc serwo wprowadzało taki zamęt ? Jakieś sugestie ?

 

[ Dodano: 2010-06-24, 19:59 ]

No i już po krzyku ! Samochód sprawny ,silnik ciągnie jak rakieta. Ale po kolei. Po wizycie w ASO niestety samochód dalej z czkawką turbiny. Jak wspomniałem wcześniej po naciśnięciu pedału hamulca czasem turbina zaczynała pracować normalnie ( węże podciśnienia do serwa hamulca i do sterowania siłownika turbosprężarki są obok siebie). Idąc w tym kierunku pojeździłem trochę z takim szalonym układem pomiarowym - a mianowicie z miernikiem ciśnienia w obwodzie wysterowania siłownika turbosprężarki. I się okazało że podciśnienia więcej nie było jak miało być. Okazało się że wadliwie pracuje elektrozawór pracy turbosprężarki - po prostu wiesza się i nie otwiera się w momencie gdy turbosprężarka powinna pracować z max wydajnością. Po wymianie na nowy ( koszt ASO 220 zł ) silnik powrócił do formy i wszystko działa bez zarzutu od prawie tygodnia. Dla zainteresowanych dodatkowa informacja - absolutnie nigdy nie bocznikujcie pracy tego zaworu przez jakąś złączkę !!!!! Mierząc ciśnienie w obwodzie siłownika turbosprężarki podczas jazdy przy prędkości 140km/h spada wartość podciśnienia czyli steruje on wydajnością turbiny, brak możliwości sterowania turbiną przez komputer silnika może doprowadzić do uszkodzenia układu doładowania. Poza tym zawór ten zabezpiecza turbosprężarkę po rozruchu silnika żeby nie wchodziła na wysokie obroty zanim ciśnienie oleju nie osiągnie wartości właściwej a olej dojdzie do elementów turbosprężarki. I to by było na tyle. NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!