Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z turbiną - raz działa a raz nie.


magir

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1.5 dci 2007 rok przebieg 140 kkm. Po kupnie w styczniu wymieniane wszystkie materiały eksploatacyjne plus kompletny rozrząd bez filtra paliwa.Od paru dni mam problemy z turbosprężarką - raz działa a raz nie. Charakterystyczny objaw że jej "nie ma" brak mocy no i jej nie słychać. EGR wymontowany był i jest czysty. I od czasu do czasu zapala się SERVICE i komunikat "sprawdź wtrysk". Za samochodem nie ciągnęła się nigdy smuga dymu że palony jest olej z układu smarowania, nie kopci na czarno. Czy takie efekty może dawać filtr paliwa ? Po kupnie samochodu tylko jego jeszcze nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Co do tego to nie dyskutuje bo wyjąłem i wymyłem. Czy odpięcie EGR w tym modelu silnika powoduje wywalenie od razu błędu że jest z nim coś nie tak ? A że tak na koniec zadam pytanie - silnik traci moc gdy EGR pozostaje w pozycji nie zamkniętej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak zrobię - najpierw się przejadę na odłączonym EGR ( nie wiem tylko czy wypięcie wtyczki nie powoduje przejście pracy silnika w stan serwisowy ) co do pozostałych sugestii to niestety już tylko serwis, bo bez Clipa to się da raczej nic wielkiego wymyślić. Jutro dam znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magir, nie serwis tylko odepnij wtyczkę z przepływki i spróbuj się przejechać. Nie pokaże ci się błąd, jedynie zapisze się w pamięci. jeśli nic nie pomoże masz jeden temat wykluczony. Co do czujnika, to można albo po podpięciu do kompa sprawdzić albo jeśli masz kogoś z takim silnikiem można na chwilę podmienić. Ja tak właśnie sprawdzałem u siebie. Jeśli nie będziesz uruchamiał samochodu bez czujnika, też nic się nie wyświetli.

To tak na początek, zanim do ASO ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........ to co teraz napiszę będzie brzmiało jakbym jeszcze nie wytrzeźwiał po niedzieli - otóż przed paroma minutami po podjechaniu pod dom nacisnąłem parę razy pedał hamulca do dechy w podłogę i QRNA słyszę że turbina działa ! ! ! ! , działa bo zaraz to się czuje na mocy silnika jak nawet się rusza - można zgłupieć nie ? Analizując na szybko to wiem że obok siebie są przewody podciśnieniowe do serwa hamulca i do sterowania siłownikiem wydajności turbiny. Ale kurcze jaki to ma ze sobą związek ????? Sprawdzałem zawór elektryczny który blokuje pracę turbiny po np. rozruchu silnika - jest drożny, inaczej mówiąc otwarty w momencie kiedy ma pracować turbina. Czyżby więc serwo wprowadzało taki zamęt ? Jakieś sugestie ?

 

[ Dodano: 2010-06-24, 19:59 ]

No i już po krzyku ! Samochód sprawny ,silnik ciągnie jak rakieta. Ale po kolei. Po wizycie w ASO niestety samochód dalej z czkawką turbiny. Jak wspomniałem wcześniej po naciśnięciu pedału hamulca czasem turbina zaczynała pracować normalnie ( węże podciśnienia do serwa hamulca i do sterowania siłownika turbosprężarki są obok siebie). Idąc w tym kierunku pojeździłem trochę z takim szalonym układem pomiarowym - a mianowicie z miernikiem ciśnienia w obwodzie wysterowania siłownika turbosprężarki. I się okazało że podciśnienia więcej nie było jak miało być. Okazało się że wadliwie pracuje elektrozawór pracy turbosprężarki - po prostu wiesza się i nie otwiera się w momencie gdy turbosprężarka powinna pracować z max wydajnością. Po wymianie na nowy ( koszt ASO 220 zł ) silnik powrócił do formy i wszystko działa bez zarzutu od prawie tygodnia. Dla zainteresowanych dodatkowa informacja - absolutnie nigdy nie bocznikujcie pracy tego zaworu przez jakąś złączkę !!!!! Mierząc ciśnienie w obwodzie siłownika turbosprężarki podczas jazdy przy prędkości 140km/h spada wartość podciśnienia czyli steruje on wydajnością turbiny, brak możliwości sterowania turbiną przez komputer silnika może doprowadzić do uszkodzenia układu doładowania. Poza tym zawór ten zabezpiecza turbosprężarkę po rozruchu silnika żeby nie wchodziła na wysokie obroty zanim ciśnienie oleju nie osiągnie wartości właściwej a olej dojdzie do elementów turbosprężarki. I to by było na tyle. NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!