Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kopcenie, brak mocy, turbina


spiritnova

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post na tym forum,

 

Kupilem Megane Scenic '97 1.9dT jakies 2 miesiace temu,

sporo sie w miedzyczasie z nim dzialo, to co potrafilem powymienialem, auto jezdzi ale ...

No wlasnie : dymi z rury na czarno przy odpalaniu oraz przy wchodzeniu na wyzsze obroty... [turbina?].

 

Oddalem to do znajomego "mechanika". I to co mi powiedzial to az strach ...

 

Przeczyscil EGR i caly uklad podcisnienia, podobno wylal z wezy do InterCoolera 500ml, czegos olejo podobnego. Stwierdzil, ze turbina do regeneracji oraz ze wtryski leja.

 

Silnik odpala bezproblemowo, jak jest zimny to obroty mu faluja, ale jak sie nagrzeje to ogolnie bardzo ladnie pracuje.

 

Mierzyl tez cisnienie - podobno na garach jest od 14 do 17atm, co mnie bardzo zmartwilo.

Jest mulasty, ale myslalem ze 90KM na takie auto ma prawo byc mulaste.

 

Spalanie 6,85 na trasie do około 8l w miescie z wlaczona klima.

 

Jak myslicie ... czy mial racje? Turbina podobno zarzygana jest olejem.

 

Nie wiem czy pomiar cisnienia jest prawidlowy, ale czy moze byc az tak z tym silnikiem zle?

Co robic? W jakiej kolejnosci i na jakie koszty sie przygotowac?

 

Dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mi z kolei strasznie dymi przy wyższych obrotach (3 tys)... Przy odpaleniu nie ma dymu i chyba moc jest w porządku, chociaż nie wiem czy na pewno bo nie jeździłem inną meganką dti. Jak jest z tym dymieniem... od jakich obrotów auto może kopcić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdzilem autem na wysokich obrotach tzn. powyżej 3000.

Dla testow wyciagnalem filtr powietrza [wygladal na czysty] i na postoju przytrzymalem go na jakichs 5000. Juz nie puszczal czarnej chmury.

Kopci jak sie puszcza noge z gazu powyzej 3000.

 

Moc mi nie przeszkadza stosunkowo, bo i tak mam wrazenie ze 90KM na takie auto to troche za malo, a jezdzic tym autem szybko tez nie zamierzam szczegolnie.

 

Natomiast zalezy mi przede wszystkim na obnizeniu spalania, bo cos mi sie wydaje ze jest stosunkowo za duze.

 

Musze prawdopodobnie wyregulowac wtryski. Moze ktos wie jakie powinno byc na nich cisnienie? Dodam, ze chodzi o silnik 1.9dT na wtryskach chyba Lucas [napewno nie jest to BOSCH].

 

Dzieki, pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2010-07-19, 12:57 ]

Nie wiem czy mało kto ma problemy z tym silnikiem, czy nikt się nie interesuje tym tematem.

 

Wymieniłem końcówki wtrysków i została przeprowadzona regulacja, kopci mniej, ale dalej kopci. Wygląda na to jakby miał za mało powietrza / za dużo paliwa.

 

Trochę już mnie zaczyna irytować to auto. Spalanie w trasie bez klimy trochę zeszło, ale wynik wciąż niezadowalający - 6,1l. Trochę dużo przy minimalnym obciążeniu auta i jeździe z prędkością 90 - 100km / h.

 

Szczeniakowi ciężko idzie rozpędzanie się od 1500 - 2000 obrotów. Jak wejdzie na 2500 to idzie - może nie jak burza, ale idzie, jednak przy takim zakresie obrotów dymi na czarno.

 

Chyba wezmę się dzisiaj za czyszczenie IC [bo czarny w środku].

Nie wiem czy bać się tej turbiny? Wg mnie oleju nie ubywa, tylko co robi ten czarny osad na wężach i w IC?

 

Węże pęcznieją jak silnik wejdzie na obroty. Można je ścisnąć ręką, ale trzeba do tego użyć trochę siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!