Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Garaż/Wiata na samochód i drewno


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje wybudować na podwórku garaż na samochód i drewutnie w jednym. Szukam praktycznie wszystkiego co mi potrzebne padło na drewno bo garaż blaszany nie jest zbyt atrakcyjny wyglądem.

 

Wymiar jaki planuje to około 7x5 m auto ma wymiary 1.7x4.2 m no i plus miejsce aby wysiąść i zrobić coś w wolnym czasie przy samochodzie.

 

Waszej pomocy oczekuje w dobraniu materiałów mi. grubości słupków i tego jak zadaszyć górę aby wyszło jak najtaniej.

 

Mój plan to blacha trapezowa na dach, belki na kotwach w betonowych stopach tylko dach chciałbym dwuspadowy.

 

Czy możecie mi polecić coś może jakieś dokładniejsze informacje i pomysły.

Ja wyobrażam Sobie to mniej więcej tak :

wiata_min.jpg

62_16_min.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach zrób prosty wtedy wyjdzie taniej, z dwuspadowym wiadomo, więcej roboty i kasy:-) słupki powinny wystarczyć 90 x 90mm ewentualnie 110 x 110mm. Z czasem pomyśl o obiciu ścian płytami OSB i ociepleniu na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziambel, tu nie można tylko na koszta budowy zaglądać. Ja tylko altankę na 4 słupach nośnych stawiałem , krytą dachem z "gutanitu" to coś takiego jak ondulina ale powlekana. Tam w karcie produktu było wyraźnie zaznaczone jakie dach powinien spełniać normy odnośnie nachylenia i odstępu łat, oraz ich przekroju w stosunku do miejsca budowy. Chodziło o potencjalne opady śniegu zimą i grubość jego zalegania na dachu. Dach to musi wytrzymać z odpowiednim współczynnikiem bezpieczeństwa. Im bardziej płaski dach tym to obciążenie większe a co za tym idzie droższa konstrukcja pod tym dachem. To trzeba policzyć a nie patrzeć, że niby taniej. Tu mój projekt, który według tych danych dla mojej szerokości geograficznej spełnia te normy i stoi już bez szwanku ponad 5 lat.

http://megane.com.pl/album_pic.htm?pic_id=2790

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo gojgien, że musi wszytko być solidne, bezpieczeństwo przedewszystkim ;) ale

jak zadaszyć górę aby wyszło jak najtaniej
i wydaje mi się, że jednak jedno spadowy wyjdzie taniej. Wystarczy zrobić większy skos :->
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 2 spadowy jest dużo ładniejszy i śnieg spada raczej równomiernie . Na taką konstrukcję dał bym słupki 12 jak nie 14...do tego krokwy 7x14. Wszystko wcześniej wyheblował, pomalował DREWKORNEM (zawiera teflon i wg mojej opinii jest lepszy od popularnego DREWNOCHRONU (cena taka sama). Na dach blacha wyszła by Ci chyba najtaniej bo nie musiał byś deskować tylko łaty dać. A i co do kosztów....To co sobie wyliczysz pomnóż x2 ;) To będziesz pewny, że coś z tego może Ci zostać ;)

 

gojgien, mogę wiedzieć ile Cie wyniosła taka altanka?(Tylko materiał bo obstawiam, że sam montowałeś) Jakie są jej wymiary i jaka grubość słupków? Nie chcę papugowac bo sam robiłem altankę u siebie tylko z grubszego drewna i za sam materiał wyszło nie całe 3000 zł. Może być na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ja będę stawiał komórkę 2x3 z dachem dwu spadzistym i obiete płytami OSB i wyliczyłem ok 2500zł

 

pamiętaj również że jeśli przytwierdzisz to do podłoża to musisz mieć pozwolenie na budowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napeno??? Nawet jak jest na pierwszym zdjęciu??? Tylko kotwy są wbetonowane a cała konstrukcja do nich przykręcana i w razie co można szybko odkręcić to też??? A i po wyheblowaniu desek radził bym na galop wszystko skręcić w przeciwnym wypadku zobaczysz jak się drewno skręca i pęka ;) Chociaż i tak ci potem będzie pękać ale różne wymiary tego samego elementu przeszkadzają w montażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!