Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.6 16V Dynamique


mayn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się małymi krokami do zakupu Megana III. Dziś testowałem jazdę próbną Meganki z silnikiem 1.6 16V 110 KM wiadomo z 6 biegową skrzynią. Proszę o użytkowników powyższych Meganek z silnikiem 1.6 16V 110 KM z 6 biegową skrzynią biegów o informacje ile obrotów ma silnik przy 100 km/h na 6 biegu. Jest to dla mnie istotne gdyż chcę auto w trasy, co ważne jest by było jak najmniej obrotów na najwyższym biegu....ze względu na poziom hałasu itp. Więc ile obrotów ma na 6 biegu przy 100 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasady cytowania na forum.

 

Wczoraj testowałem, w przedziale 3 tyś - 3,5 tyś obr było głośno na co wyraźnie zwróciłem uwagę. Myślałem że auto nowej generacji jak Megane to już powinien być absolutnie do minimum wyciszone. Pracownik salonu poinformował mnie iż silniki TCE są znacznie wyciszone od 1.6, pozostaje sprawdzić....

 

Co do skrzyni biegów nie podoba mi się to iż ma 6 biegów i około 3 tyś obr przy 100 km/h ( dokładnie 3 tyś obr przy 100 km/h mam w Clio 2 ph2) co generuje pogląd iż w tym przypadku 6 biegów to kłopot - więcej trzeba się omachać rękami. W takim razie ile obrotów ma Megane 1.6 16V 100 KM przy 5 biegowej skrzyni ? Kolega w Meganie 2.0 TCE przy prędkości 115 km/h ma 2500 obrotów na 6 biegu....i to mi się podoba - cicho przy większych prędkościach....

 

:-)od meganecoupe02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki samochodzik. Ma jedną okropną wadę: podczs hamowania słychać łomot pedału hamulca - jest to koszmarne przy jeździe w korku. Co gorsza słychac to na zewnątrz i zamiast szpanować fajnym coupe to się wstydzę jak bym jeździła jakimś gruchotem. W serwisie powiedziano mi, że trzeba się do tego przyzwyczaić. Renault Polska stwierdziło, że układ hamulcowy jest sprawny i się wypieło. Na jeździe próbnej dostałam samochód z silnikiem diesla, a tam jest ponoć inny układ hamulcowy i było cicho. Czy jeżdżąc testowym samochodem nie słyszałeś łomotu pedału hamulca? Są to dźwięki takie jak by się on o coś obijał. :-( :-( :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżdżąc testowym samochodem nie słyszałeś łomotu pedału hamulca? Są to dźwięki takie jak by się on o coś obijał. :-( :-( :-(

 

Nic nie słyszałem. Zmień ASO, jeśli podtrzymują opinię iż to w normie może skontaktuj się z jakimś rzeczoznawcą czy biegłym... póki auto jest na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Ci na tym żeby było w samochodzie cicho to zdecydowanie zastanowiłbym się nad silnikami TCe czy to 1,4 czy 2,0. Już pomijam elastyczność i dynamikę jazdy w stosunku do silnika 1,6. Sam mam 1,4 i właściwie silnika nie słychać podczas jazdy jedyne co się słyszy to opony i szum opływającego powietrza. Wcześniej jeździłem MII właśnie z silnikiem 1,6 i powyżej 100 km/h silnik stawał się głośny, tu absolutnie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile macie Panowie obrotów w 1.4 TCE przy 100 km/h na 6 biegu orientujecie się ? Silnik 1.4 TCE nie posiada turbo dziury ? Clio 1.2 TCE tak pięknie opisywali w publikacjach iż turbina "juz pracuje od 1500 obr"... po mojej przejażdżce raczej kiepsko, zbiera się dopiero od 2500 obr, i nie tak jak sobie wyobrażałem benzynę turbo (wg wykresu od 2000 obr do 4500 obr ma 145 Nm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umów się na jazdę próbną 1.4

1.6 i 1.4 tce to dwie różne bajki. w TCE turbo dziura nie występuje, przy spokojnym przyspieszaniu silnika prawie nie słychać oraz co ważne 3k obrotów w obu silnikach to zupełnie inny poziom hałasu.

W jakimś teście ktoś napisał że poziom wyciszenia 1.4 w jego subiektywnej opinii jest z klasy wyższej, ja się z tym zgadzam a mam na tym punkcie fioła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram przedmówce - kilka lat jeździłem MII z tym silnikiem (+ jazda próbna) i jak wsiadlem do MIII z 1.4TCE to pierwszych 2 minutach jazdy wiedzialem że dokładam bez dwóch zdan do tego silnika. Elastycznosc, kultura pracy oraz hałas generowany przez ten silnik sa zdecydowanie na plus w stosunku do 1,6 (nie wspominając o parmatertrach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile macie Panowie obrotów w 1.4 TCE przy 100 km/h na 6 biegu orientujecie się ? .

 

Okolo 2700 jesli dobrze patrzyłem a odcinek drogi byl plaski :-) Tak jak radzili przedmowcy - weź sobie 1.4 TCE na jazdę próbna (i poszukaj wątków o 1.4 TCE bo było ich troche)

 

Moja jedyna wada 1.4 TCE (bardzo subiketywna) to trcohę przykrótka 1 , ale 2 i wyzej kompensuje to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu testowałem nową Astrę IV, odnoszę wrażenie że ciut lepiej się prowadzi od Megana, wnętrze zdecydowanie lepszej jakości pod kątem materiałów jak i ergonomii (bardzo podobne wnętrze do Insignii która dziś jest królem jeśli chodzi o wzór wnętrza), cena wersji Cosmo z silnikiem 1.6 115 KM to aż 71 tyś zł. Za 72 tyś wolałbym już uczyć rozumu wszystkich amatorów diesla Meganem 2.0 TCE :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 72 tyś wolałbym już uczyć rozumu wszystkich amatorów diesla Meganem 2.0 TCE
nie przesadzaj kolego.Jak na razie 175konny klekot daje jeszcze radę :mrgreen: Satysfakcja pod dystrybutorm gwarantowana.
(bardzo podobne wnętrze do Insignii która dziś jest królem jeśli chodzi o wzór wnętrza
owszem jest ladne ale do mnie osobiście np Audi bardziej przemawia.Skąd ten król...czyżby Auto Świat? 8-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!