Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

...no u mnie tylne tarcze wraz z klockami poszly do wymiany i jak reka odjal, po zimie zacisk od recznego (ten wysiegnik do ktoreego jest przypieta linka) zapiekl sie i pieknie tarcze wytarlo od wewn., o dziwo klocek nie byl az tak bardzo zmaltretowany, za to tarcza od temp skrzywila sie i powodowala bicie przy hamowaniu, odczuwalne czasem nawet na kierownicy...

 

teraz wszystko pieknie smiga i hamuje jak zyleta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

 

Dołączę się do tematu, mimo, że po części problem był już poruszany w różnych wątkach, ale wydaje mi się że u mnie to coś bardziej złożonego...

 

Do rzeczy:

W czerwcu rozsypał mi się klocek hamulcowy lewego koła - zrobił z tarczy płaskorzeźbę - w efekcie musiałem wymienic komplet (tarcze + klocki). Niestety - nie miałem akurat zbyt wiele pieniędzy, toteż zamontowano jakieś włoskie tarcze (nie pamietam marki), niewentylowane. Przez 4 miesiące nie było problemów - hamowały całkiem nieźle.

W międzyczasie, w sierpniu po napływie gotówki postanowiłem zrobić mały remont przedniego zawieszenia, żeby zlikwidować stukanie - powymieniano:

tuleje wahaczy z przodu, tuleje końcowe stabilizatora, sworznie, drążki kierownicze, i przy okazji łożyska kół z tyłu (Ruville) bo też się już odezwały. Autko jeździło jak nowe - żadnych stuków, chrobotów, drgań itp. Po ok 2 miesiącach zauważyłem że w trakcie hamowania zaczęła drżeć kierownica - przy zimnych tarczach prawie niezauważalnie, przy rozgrzanych dużo wyraźniej. Akurat przyszła pora wymiany opon na zimowe (w tym samym serwisie). Zwróciłem uwagę na drgania kierownicy. Powiedziano mi, że może to być wina opon (fakt - moje stare letnie były już na granicy zużycia) i jeśli po wymianie opon problem nie zniknie, mam znowu przyjechać (tarcze są wciąż na gwarancji). Wymieniłem opony na nowiutkie zimowe dębice, ponownie ustawiono geometrię i rzeczywiście problem zniknął. Ale niestety tylko na jakis tydzień - dwa.

Teraz nie dość, że znowu trzęsie kierownicą tak samo jak przed wymianą opon, to jeszcze zaczęło coś buczeć przy prędkości 70-80 km/h - znowu jakby łożysko (choć wydaje mi się, że słychać raczej z przodu i niezależnie czy jadę na wprost czy skręcam).

 

Odnoszę wrażenie że zamontowali mi jakieś lipne tarcze, które w wyniku fadingu w jakiś dziwny sposób stopniowo negatywnie wpływają na geometrię kół (mimo to nie ściąga auta w żadną stronę w trakcie jazdy - jedynie może w trakcie hamowania przy rozgrzanych tarczach - b. delikatnie, ale na tyle, że może mi się wydawać)

Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym na tyle dokładnie żeby trzymać się i bronić swojej tezy, ale to jedyne co przychodzi mi do głowy. Dlatego piszę, może ktoś obeznany w temacie mi pomoże i podpowie o co tu właściwie chodzi, i czy możliwe jest, że to buczenie to przednie łożyska?) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich,

 

Ja mam Megane 99 rok. Podobnie jak wielu w tym poście mam problem z drganiem kierownicy. Zjawisko najbardziej odczuwalne przy lekkich naciśnięciu hamulca przy prędkości 120 km/h i powyżej. Najpierw wyważyłem koła (najtańszy zabieg). Po wyważeniu bez zmian. Wtedy wywnioskowałem, że muszą to być tarcze. Założyłem nowe tarcze i klocki. Nic się nie zmieniło. Następnie zamieniłem przednie kola z tylnymi. Dalej to samo. Zawieszenie jest w porządku, nie ma luzów na końcówkach drążków kierowniczysz, zbieżność ok, nie drze kapci.

Widać, że wielu użytkowników renek ma z tym problemy.

Może to jakaś ukryta wada reni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj znaleść zakład wyważający koła na samochodzie jezeli to nie pomoże to moźe kwestia sprawdzenia tarcz to znaczy moze kiepskiej jakości w tym przypadku krótkotrwały efekt jest po przetoczeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam przejechałem na kole zapasowym 15 km do wulkanizacji koło zapasowe jest orginalne nie używane praktycznie 215-65-16 jest wyrażnie wyższe od zimówki 215-65-16 w której pękł zaworek. Po naprawie zaworka i założeniu letnich opon 205-65-16 4szt. były wibracje na tylnym prawym kole nasilały się przy skręcie w prawo. Koło jeszcze raz wyważyli i to samo.

Zamieniliśmy tył ze sobą trochę słabiej i po kolejnych kilkuset metrach wszystko wróciło do normy . Chciałbym zapytać czy komuś sie coś podobnego zdażyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!