Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaintersowany założeniem LPG Megi 1.4 Eco


olech90

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Drodzy Koledzy i Koleżanki :P

Mam pytanko odnosnie instalacji gazowej, doszedłem do wniosku ze moją megi będe jeździł jeszcze trochę wiec chciałbym założyć instalacje LPG w okolicach Szczecina. Pytanko 1 znacie może dobry warsztat gdzie to zakładają ? Pytanko 2 jaka instalacja do mojego autka dodam iż jest to Meganka z 96r. 1.4 Eco bez bajerów i gadzetów :P Czytałem troszkę w internecie ale nie wiem jaką dobrać instalację a może jaśniej poprostu nie znam sie na silniku meganki i nie wiem. Bardzo byłbym wdzięczyny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam i wybaczcie ze przeskadzam w okresie urlopowym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką samą megankę w rodzinie (ojciec jeździ) i spokojnie możesz zakładać II gen. bo silnik jest na monowtrysku BOSHa (16v miały plasitkowy kolektor i montowało się sekwencje). Jak nie chcesz mieć problemu to polecam BRC - trochę droższe ale nie do zdarcia (mam ja w Lanosie - praktycznie bez obsługowa), sterownik np. Bingo - sprawdzony, bez rewelacji ale daje radę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie co się pytam znajomych to polecają do mojej Reni tą II generacji, a szwagier ma założoną I generacji do Opla Corsy i jeździ od roku czasu i nie narzeka, to teraz pozostaje mi znaleść dobry warsztat w okolicach Szczecina i założyć |:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olech90, zadaj sobie pytanie raczej czy to ma sens. Co to znaczy że auto jeszcze troche potrzymasz?

14 letni pojazd ma 135kkm czyli średnio 10kkm rocznie, choć nie wiem ile Ty nią robisz.

Przy silniku 1,4 Eco zwrot inwestycji to jakieś 800 -1000 zł na każde 10.000km.

Instalacja za 2500PLN to od 25 do 30kkm, a nie liczę niesforności wiekowego auta.

 

Pozdrawiam, użytkownik LPG w 1.4 16V :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zależy ile jeździ, bo instalka II gen. która średnio kosztuje ok. 1500-1600 zł zwróci się po jakichś 20k km. Oczywiście pamiętajmy, że PB też lać trzeba... choć na mono-wtrysku nie trzeba tak często jeździć jak choćby na wspominanym 1.4 16v z wielopunktem :mrgreen:

 

Jak zamierzasz jeszcze 2 lata pojeździć i robisz ok. 20k km rocznie to bierz śmiało II gen. (nawet łatwiej później sprzedać staruszka z LPG) jak robisz mniej i będziesz krócej jeździł to nie inwestuj, bo się nie zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po rozmowie ze szwagrem i powiedział mi to samo ze jesli nie jeżdze dużo to nie ma sensu. Dodam że jestem studentem zaocznym wiec w ciagu miesiąca pokonuję razem trase do szkoły 1500 km. Tak jak wspomniał kolega trybik ze pózniej lepiej staruszka sprzedać. Szwagier wspominał również ze moga wystąpić problemy z instalacją i mowi że chyba w moim przypadku zakładanie instalacji będzie zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik dobrze znosi gaz.

Instalację na Stagu 50 założysz za jakieś 1500zł.

Moja Meganka pali średnio 8l gazu na 100km (1,4e na monowtrysku, instalacja na Stagu).

Przy takich przebiegach jak robisz (zakładając spalanie jak wyżej) instalacja zwróci Ci się po około 7-8 miesiącach.

Podstawa to dobry gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zakładał LPG przy przebiegach ok. 1500 km / msc . Dość szybko się zwróci a i radość po tankowaniu - bezcenna (z zaoszczędzonych $ rzecz jasna).

Co do gazownika - trzeba pamiętać, że trzeba obrócić puchę filtra powietrza bo przy każdym większym podmuchu lubią falować obroty, np. zamykanie maski. Ponadto warto wzbogacić nieco mieszankę LPG, niech spali te 0,5l/100 więcej ale przynajmniej będzie w miarę szedł... Ojciec założył a jeździ bardzo mało (są 3 auta w rodzinie i on nie potrzebuje często jeździć, robi może 10k rocznie) i już instalka się zwróciła i teraz zarabia na siebie.

 

Ja bym zakładał... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ze przekonaliście mnie ale i sam sie przekonałem, bede zakładał teraz zostaje tylko odłożenie pieniędzy. Wiecie miałem małe zawahania co do założenia bo wiem jak kiedyś ojciec pare lat temu założył do omegi 2.0 i przez pół roku było dobrze a pózniej zaczeło sie wszystko sypać to troche byłem zniechęcony co do instalacji LPG ale teraz mamy już nowsze technologie :mrgreen: wiec chyba nie bedzie tak źle :)

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady, jak tylko założę odezwe sie i sie pochwale rzecz jasna :)

 

Pozdrawiam ! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem gazu trzeba doprowadzić auto do porządku.

Na początek zainwestować trzeba w układ zapłonowy (świece, kable, kopułka, palec) i wymienić filtr powietrza.

Jeżeli na tym nie oszczędzisz, to auto będzie dobrze chodziło na gazie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!