Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda ekonomiczna - pytania


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sprawdzam ekonomiczność swojej Meganki :-D i w związku z tym mam pare pytań :

1. Jakie są (według waszych obserwacji) najbardziej ekonomiczne zakresy prędkości na poszczególnych biegach

2. Czasami mam wrażenie że na niższym biegu mam mniejsze spalanie niż na na wyższym (dotyczy małych prędkości obrotowych), czy macie podobnie, czy tylko mi się wydaje.

3. Przy jakiej prędkości włącza się turbina i jaki ma wpływ na zużycie paliwa (tzn. lepiej jechać na niższym z turbiną czy na wyższym bez turbiny (pomijam kwestie dynamiki autka)

 

Czy ktoś posiada wykres charakterystyki silnika 1,5dCi 85KM (interesuje mnie krzywa mocy i momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoj silnik ogolnie pali bardzo malo wiec nie widze sensu jezdzic jak emeryt po 8-mym zawale

hamuj silnikiem o ile tego jeszcze nie robisz czyli np dojezdzajac do swiatel zdejmij noge z gazu i tocz sie na biegu, dopiero przed dwiatlami wrzuc na luz wtedy silnik lyka 0,0l/100km :-D to ma tez swoje wady bo turbina ma gorsze smarowanie przez mniejsze cisnienie oleju i sprzeglo szybciej sie zuzywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o to aby jeździć jak emeryt :-D

chciałem tylko sprawdzić jak nisko można zejść ze zużycie paliwa na mieście :)

no i powiedzmy że moja wrodzona ciekawość i dociekliwość podsuneła mi te kilka pytań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raz zszedlem na 5.3 dynamiczne przyspieszanie do 70 i puszczam gaz, potem pulsacyjnie utrzymuje, kazde swiatla dohamowanie silnikiem az do dolnej granicy dwojki. jednak ten silnik ma male roznice, jak zaczniesz zapierniczac jak dzika swinia to w KR Ci wyjdzie max 6.3... wiec caly 1L wiecej od minimalnego, na ktore trzeba sie mocno starac. jezdzac normalnie, sensownie, 5.6-6 z klima na full (po nagrzaniu w sloneczku) na nieduzych odcinkach.

 

a co do stylu jazdy ekono to jest troche na forum, zarowno w temacie o tym ile spalaja nasze limuzyny, jak i ktos zadal bardzo podobne pyt. do Ciebie, jak jezdzic ekono. polecam lekture obu tematow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wlasnie wrocilem znad morza.Na jednym zbiorniku zrobiłem 1500 km.Srednia 3.5.Jazda przepisowa.Zreszta szybciej sie nie dalo bo za duze natezenie ruchu.Pewnie udaloby ni sie zejsc na 3.3 ale duzo jezdzilem po trojmiescie.Ostatnio obliczylem ze po 4 latach zaoszczedzilem 6 tys na paliwie wzgledem wersji 1.9.ktora spala 1.5 litra wiecej lub nawet wiecej.Nie mysle ile wiecej bym był w plecy kupujac 1.6 benzyne.Spokojnie 15 tys. albo wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srednia 3.5

"Prawda jednakże ja to między bajki włożę"

Czytałem że kompy pokazują wam zero spalania podczas hamowania silnikiem. Nie polemizuję z tym. Już w silnikach gaźnikowych to było możliwe i stosowane. Mam tylko pytanie czy przy LPG-wtrysk też następuje odcięcie gazu przy hamowaniu silnikiem? Czy lepiej dojeżdzać do świateł wybiegiem z hamulcem, czy hamować silnikiem? Czy ta metoda przynosi wymierne oszczędności paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policz na piechote ile spaliles bo w te 3,5 to chyba sam nie wierzysz:)
Policz na piechote.Jezeli umiesz to bedziesz wiedzial.Po zatankowaniu baku do pelna zrobilem prawie 1500 bez dotankowywania.(srednia 62,5)Zrobilem to po powrocie wracajac na oparach.Zreszta znajomemu z tym silnikiem clio spala jeszcze mniej w trasie.Wystarcza tylko umiejetnosci nic wiecej.I nie chodzi tu w moim przypadku na zaoszczedzenie paru groszy tylko o czysta satysfakcje z uzyskanego wyniku.Bo panowie,oszczednie jezdzic to trzeba umiec.Pozdrawiam wszystkich niedowiarkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarcza tylko umiejetnosci nic wiecej (srednia 62,5)

No i teraz rozumiemy skąd się to wzięło. Chociaż nie do końca. Czy czasem zbiornik nie ma pojemności około 60l? Jeśli tak to 60/15=4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to 60/15=4.
Zgadza sie snap ale wez pod uwage ze przejechałem 1500 km i jeszcze iles paliwa w baku miałem.Nie wiem ile bo komp przestaje pokazywac zasieg na rezerwie ale podejrzewam ze nie zostalo wiecej jak 3-4litry w baku.Biorac pod uwage to i to ze troche jezdziłem po trojmiescie w niemałych korkach trzeba uznac spalanie ponizej 4 litrow jako niewiarygodnie małe.Szacunek dla konstruktorow Renault,biorac pod uwage mase auta przekraczajaca 1.5 tony z obciazeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy LPG-wtrysk też następuje odcięcie gazu przy hamowaniu silnikiem?

identycznie jak przy zasilaniu benzyną, pod warunkiem , że to wtrysk sekwencyjny.

 

turbina ma gorsze smarowanie przez mniejsze cisnienie oleju i sprzeglo szybciej sie zuzywa

nie ma to nic ze sobą wspólnego. Smarowanie jest takie samo. Lecz przy naprawdę długim hamowaniu silnikiem (np. jazda w górach) spada troche temperatura silnika - wiadomo. Nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snap,

to w takim przypadku mam pytania:

1. Dlaczego miałoby być niższe ciśnienie oleju przy hamowaniu silnikiem?

2. W jaki sposób napędzana jest pompa oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!