Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wolne obroty Megane 1,6i 97r.


Red_Jack

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

Witam

Mój problem z obrotami wyglada następująco.Problem zaczyna się już po dłuższym postoju gdyż autko ma problem z odpaleniem.Gdy już odpale autko wszystko wygląda ok 1100 obr.Impreza zaczyna sie po nagrzaniu silnika.Wygląda to tak jakby za każdym razem silniczek krokowy musiał się "uczyć" od nowa.Dopiero po przejechaniu ok 10km i zatrzymaniu się obroty wracają do normy natomiast gdy przejadę te 10km bez zatrzymywania się i wcisnę sprzegło to obroty się zacinają na ok 2500 .Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze przygasanie auta na biegu jałowym.Teraz co zrobiłem.Wyczyściłem przepustnice , wymieniłem uszczelkę przepustnicy na nową , wymieniłem już dwa silniki krokowe , świece , cewki , filtry i przewody też mam nowe , czujniki temp. posprawdzane sonda i gumowy przewód do MAP sensora też.Wielkie dzięki za jakąs pomoc bo walcze z tym już prawie rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już mi to wskazywało zacinający sie silnik krokowy, ale skoro wymieniałeś to raczej nie w tym rzecz. Ja też troche czasu walczyłem w tymi obrotami, było pozmieniane co trzeba i bez zmian, a na gazie strzelało, więc dałem sobie spokój na jakich (przyzwyczaiłem się, bo nie było aż tak źle) - i przez przypadek u kolegi okazało się, że ktoś mi tak załatwił świece (nowe), że ledwo zipały, po wymianie zero jakichkolwiek problemów.

Może ci gdzieś zasysa powietrze lewe, albo masz gdzieś nieszczelność w dolocie.. Aha, może to głupie ale u mnie przy wymianie silnika na nowy, okazało się, że nowa uszczelka jest zbyt gruba i trzyma wysoko obroty, więc jeżdżę na stare i jest ok..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ci wskazywało na ten silniczek :).Kupiłem oryginał bo ta chinska tandeta powinna być zakazana :).Wszystko prawie gra :).Tylko że podczas hamowania i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają za nisko i samochód przygasa ale wyczytałem gdzieś na forum że może to być coś z układem hamulcowym więc posprawdzam.Dzięki!

 

[ Dodano: 2010-10-04, 12:47 ]

Więc posprawdzałem :).Odpaliłem autko i wcisnąłem 3x pedał hamulca i przytrzymałem wtedy oborty zaczęły rosnąć , ale gdy wcisnąłem pedał 3x przytrzymałem i po chwili puściłem to obroty drastycznie spadły , a raz to autko nawet zgasło.Teraz już nie wiem czy problem tkwi w układzie hamulcowym czy ewentualnie szukać gdzie indziej przyczyny.Dzieki za kolejne sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam

Od kilku dni mam problem z wolnymi obrotami. Pisałem wcześniej że po rozgrzaniu silnik trzyma mi 500 obrotów. Chyba ten typ tak ma. Lecz ostatnio w czasie jazdy gdy puszczam na "luz" obroty zaczynają kołysać 700-100, a czasem nawet silnik gaśnie. Po zatrzymaniu samochodu wracają do 500. Proszę o pomoc.

Red_Jack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do: boban666

 

witajcie, ja też mam problem z tymi obrotami (jestem na innym wątku). Na ten moment wiele rzeczy wymienionych (kable zapłonu, silnik krokowy, wężyk podciśnienia, wężyk ciśnienia, sonda lambda, świece, płyny, cewki na Beru) ale na początku lutego auto padło całkiem.

 

W moim przypadku wypiło mi prawie cały płyn chłodniczy. Idiota mechanik (Zielona Góra, dane tylko na priv) źle założył mi uszczelkę 4 lata temu i zaczeło przebijać z głównego kanały wodnego do pierwszego cylindra patrząc z miejsca kierpwcy (w Automotivie nazywa się to Left Hand Side LSH). Kopcąc jak lokomotywa dojechałem do mechanika i okazało się żę właśnie uszczelka mi totalnie padła.

 

Podczas rozbiórki okazało się że 2 szpilki głowicy na LHS są słabiej dokręcone niż pozostałe. To mogło być przyczyną że zaczeło puszczać. Dodatkowo mechanik pokazał mi że sama uszczelka w obrębie metalowych pierścieni przy cylindrach jest uszkodzona mechanicznie (podejżewam że zakładali krzywo i podważyli śrubokrętem aby położyć jeszcze raz).

 

Dodatkowo mam wżery na bloku i głowicy ale nie umiem ocenić jak to się ma do przepuszczania i uszkodzenia uszczelki. Jeżeli chcecie towrzucę zdjęcia na imageshack czy coś tam.

 

Aha, ja mam Renault Megane 1.6e BA0F K7M 702 8 zaworowy, benzyna.

 

pomyślałem ż ei tak powiecie żeby wrzucić te zdjęcia więc pod spodem link do galerii zdjęć na imageshack.us (mają po 2-3MB dlatego nie wrzucam na serwer forumowy):

 

http://imageshack.us/g/717/img0048yr.jpg

 

Proponuję skorzystać z dostępnej na Forum galerii, przynajmniej będzie pewne, że za chwilę zdjęcia nie znikną.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!