Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, że na wolnych obrotach silnik troszkę nierówno pracuje. Niby nic wielkiego ale mnie to wkurza. Byłem w serwisie. Wymieniłem wszystkie cewki na beru i problem pozostał. Oczywiście facet podłączył do kompa i szukał dalej. Wypiął pierwszą sondę lambda i silnik zaczął równo pracować (tryb awaryjny). Stwierdził więc, że sonda do wymiany. Koszt wymiany nie jest mały, ale nie o to już chodzi. Tylko jej wykręcenie może się skończyć wykręceniem razem z gwintem co ponoć dość często się zdarza. Czyli za chwilę mogę mieć następny problem z kolektorem co będzie jeszcze droższe i kłopotliwe w przypadku poszukiwania używanego. Co radzicie? Ruszać czy nie. Poza falującymi obrotami nie ma żadnych innych niedogodności. Zbiera się ładnie i pali poniżej 7l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam taką ciekawostkę odnośnie falowania i lambdy. Jak chyba wszyscy wiemy sonda ta sprawdza spalaną mieszankę i podaje napięcie 0-1V. Jak mamy tą sondę niesprawną to może dojść do dość regularnego falowania i gaśnięcia. Podpiąłem dzisiaj moją coupete pod kompa od gazu żeby go wyregulować bo falowały mi obroty. No i wyszło czemu falują, padła sonda. Pokazywała zbyt bogatą mieszankę i komp od gazu ją zubożał, wskutek tego obroty spadały i zaczynało nim telepać. To znowu podnosił obroty i dawał bogatą i tak w kółko co kilka sekund. Działo się tak na gazie i na benzynie, choć na benzynie trochę mniej. Dodatkowo komp od gazu wywalił błąd lambdy przy kalibracji. Dla testu ją odpiąłem i zaczął równo pracować. Tak, że silniczek krokowy to nie wszystko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżę sprawę, bo może komuś pomogę. Okazało się, że poprzedni właściciel wymieniając pasek rozrządu (sam pasek) coś sknocił.

Ja po zakupie postanowiłem zrobić cały rozrząd. Mechanik wymieniając rozrząd sprawdził jego ustawienie specjalnym przyrządem i okazało się, że jest przestawiony. Ustawił tak jak trzeba i problem zniknął. Dodam, że naprawdę silnik nie toleruje praktycznie żadnej niedokładności przy ustawieniu. Przyrząd musi wejść idealnie i lekko. Wtedy pracuje jak pszczółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja troche może z innej beczki, ale nawiąże do pytania.

Ja u siebie mam taki problem, że od czasu do czasu na biegu jalowym obroty troche falowaly, ale luz, nie denerwowalo mnie to jakoś strasznie, bo nie bylo tak strasznie, ale od kilku dni zaczal mi się inny problem, tj przy zatrzymywaniu się i wciskaniu sprzegla, autko tak jakby gaslo, obroty spadaly do zera, ale lekko gazu się dodawalo i bylo ok, aż do wczoraj, podczas jazdy oznaki te same, przyczym autko gaslo i już nie odpalilo. jak próbuje odpalić, to tylko rozrusznik kręci i nic, nie zaskakuje, więc moje pytanie, w czym może tkwić problem? pomocy, blagam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W niedziele wymieniałem silik na inny (stary padł) odpalam auto wszystko łądnie pracuje ale po dodaniu gazu wychodziły tak siwe spaliny z rury wydechowej że aż się przestraszyłem, po dokładniejszych oględzinach zauważyłem odpiętą sondę lambda, po podpięciu przewodu auto przestało kopcić, prosze mi powiedzieć czy jak pojadę do mechanika i podłączę samochód pod kompa to jest możliwość sprawdzenia w jakim trybie chodzi mi ECU ? (awaryjny itp.)

 

Dodano: 24 paź 2011 - 22:19

i jeszcze jedno szukałem sondy lambda w internecie i wszędzie pisze że sonda jest montowana przed katalizatorem, wchodzę w instrukcję megane i to samo sonda jest montowana przed katalizatorem ? więc moje pytanie, czemu ja mam sondę lambda za katalizatorem a w kolektorze wydechowym mam wkręconą zwykłą śrubę ? i czy to coś daje jak sonda jest za czy przed katalizatorem.

Edytowane przez SZYLO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!