Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Teddi Bear

Wskaźnik paliwa - czy komputer wyłączy silnik?

Recommended Posts

Witam,

 

założyłem już instalację STAG300 do mojej Megi II, silnik 1.6, rok 2004. No i mam małe pytanko. Komputer olewa wskazania pływaka i sam steruje wskaźnikiem ilości paliwa. Wiadomo - jak się troszkę pojeździ to pomimo iż mam prawie pół baku paliwa strzałka wpada na pole rezerwy i zapala się kontrolka rezerwy. Dwa razy (nie wiem jak i dlaczego) przy uruchamianiu komputer był łaskaw sprawdzić pozycję pływaka i zaktualizować dane. Ale wczoraj znowu zapaliła się rezerwa a dziś rano kumputer dalej swoje czyli upiera sie ze jeżdżę na oparach. Moje zasadnicze pytanie brzmi: czy może mnie spotkać taka frajda jak np. posiadaczy 307, że komputer dojdzie do wniosku iż nie mam już paliwa i że wyłączy silnik??

 

Zamówiłem już emulator aby rozwiązać ten problem ale muszę na niego jeszcze troszkę poczekać ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam LPG Diego już 2 lata i jeszcze nic takiego mi sie nie przytrafiło, pomimo iż niejednokrotnie jadę "niby" na rezerwie nawet 300km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem już emulator aby rozwiązać ten problem

Zdradzisz mi gdzie, jaki i za ile ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GazMajster

Taki objaw to nic nowego. Nie martw się. Komp nie wyłączy Ci silnika. Będziesz jeździł na rezerwie, aż komp se pomyśli, że coś mu się pop. we łbie i wskazania są zupełnie inne, więc wróci do prawidłowych wskazań. Po pewnym czasie znów właczy rezerwę i tak wkoło. Wystarczy tylko aby na sekundę odłączyć akumulator i znów będą prawidłowe wskazania. Możesz także zatankować nawet 1 litr benzynki i znów będzie ładnie pokazywał.

Przyczyną jest fakt, że wskaźnik nie słucha pływaka lecz kompa, a ten oblicza sobie poziom paliwa. To jest temat stary jak świat w reniawkach. Pierwszym tego przykładem jest Twingo.

Dlatego też opracowałem reseter wskazań dla żaby i to działa. Nie myślałem nad innymi reniawkami, ale napewno jest to do zrobienia.

U mnie w Sceniku prawie zawsze jeżżę na oparach. Poprostu nie myślę o tym i jeżdżę.

Pozdrówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do zamontowania w firmie AutoMidaGaz w Dąbrowie Górniczej - koszt 200 zeta .... olałem osobiście temat i jestem happy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem tak wykonanie emulatora proste jak barszcz :) Wczoraj wykonałem go w swojej :) działa pierwsza klasa. Teraz pracuje nad bardziej zaawansowanym emulatorem którego podpina się w 3min i działa zawodowo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GazMajster, można odłączyć akumulator ale po co. W swojej megi masz komputer, przy wyłączonym silniku naciskasz przycisk komputera w prawej manetce i trzymając go przekręcasz kluczyk do pozycji w której włączają sie liczniki (odpala sie wtedy test wszystkich wskażników) przyciskasz przycisk kasowania stanu liczników i już po problemie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jestem przekonany czy to to samo. Z tego co pamiętam to np. nie kasowało mi błędu sondy lambda i chyba też błędu usterki pompy paliwa, którą kiedyś odpiąłem przy włączonym zapłonie. Komputer wtrysku po odpięciu akumulatora przyucza się na nowo, a przy resecie z przycisku zachowuje swoje ustawienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Danielossss, ja pisze tylko jak skasować zapaloną kontrolkę rezerwy paliwa kiedy w baku towar jeszcze jest i w tym wypadku działa w 100% co do innych usterek to nigdy tego nie sprawdzałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GazMajster

Błędy pokazywane na wyświetaczu to tylko kilka pozycji i wszystkiego nie wykasujesz. Także i rezerwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GazMajster, w takim razie mów mi Harry Poter :), u mnie kasownanie rezerwy w ten sposób działa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Teddi Bear mam taką samą Megankę oraz także STAG 300 i powiem Ci że PIOK ma rację, robię to samo tylko, że w Megance II wciska sie po prawej stronie przycisk kompa pedał hamulca i guzik START i pokazuje Ci sie cały test, który skasuje błąd odczytu wskaźnika paliwa a test wyłączasz przyciskiem po lewej stronie na zegarach gdzie jest prędkościomierz. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teddi Bear, Daj znać jak będziesz miał emulator.

Jak ci się sprawuje i czy jesteś zadowolony.

 

Mam identyczną instalacje w swojej megi i podobne zachowania choć instalator poinformował aby się tym nie przejmować (ale pamiętac ile jest paliwka w baczku) :)

 

pozdrowienia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GazMajster

Halo HARRY POTER :)

No uwierz mi. U mnie ten sposób nie działa. Nie każ mi tylko sprawdzać czy jest towar w zbiornku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze kilka dni na LPG (+STAG300 ) i uskutecznił sie "problem" wskaźnika paliwa. Pooglądałem inne wpisy i chciałbym poddać pod obserwację Szacowne Grono uzytkowników MII problem z automatycznym poprawianiem poziomu paliwa wskazywanego na tablicy zegarów. Dlaczego ? . Nie zainstalowałem emulatora kasowania, nie tankowałem paliwa od uruchomienia instalacji, nie przechodziłem przez cykl testowy z przyciskiem w prawej manetce. Ktoś zapyta to po cholerę zawracam głowę ?. Właśnie- ponieważ komputer Meggi oblicza stan paliwa w baku w oparciu o wtryski (czyli na LPG tez będzie go ubywać - ale wg kompa) to aby wynik nie rozjechał się zbytnio i RENAULT nie dał plamy ;) prawdopodobnie istnieje automatyczny cykl korekty w oparciu o sygnał z potencjometru czujnika połozenia pływaka w baku. Sygnał ten wykorzystywany jest zarówno przez obwodzik kontroli rezerwy jak i samo wskazanie ( schematy : 833 cz. poziomu, 199 tablica zegarów, 247 rezerwa ). Nie wykonałem czynności o których wspomniałem wyżej a zanim wskaźnik doszedł poniżej stanu minimum coś go zresetowało i znowu odlicza od poprzedniego poziomu benzyny. Czyżby istniała jakaś nieudokumentowana opcja korekty ?. Wszystkie czynności wykonywałem jak zwykle przy starcie silnika jak i po . Wydaje mi się że skasowanie nastąpiło po wyłączeniu silnika metodą bez karty ( 2 x start) :roll: Ale wystąpiło i to bez utraty stanów pośrednich wyświetlacza.

PS Prośba do Motyla i Teddy'ego Beara : pochwalcie się zasadą pracy emulatora plizzz.

 

Najprawdopodobniej tym czymś jest róznica pomiędzy średnią wartością obliczaną za pomocą komputera z czujnika pływaka a wartością w stanie statycznym ( np powiększa się ona jak najedzie się lewymi kołami na górkę ). Komp wykrywa róznicę ( właśnie stąd pytanie jaka ? ) i uaktualnia wskazanie. Inicjuje się ten proces 2 x wyłącz bez karty ?. Jak będę miał karnister 5 ltr spróbuję dolewając po 0,5 ltr zmusić komp do zaktualizowania wskazania i to będzie ta poszukiwana informacja. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Punkty kontrolne (do korekty wskazania) w baku (załącznik).

post-924-1191173446_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zastosowałem bardzo skomplikowaną :roll: technikę aktualizowania wskaźnika poziomu benzyny. Nie chcę kasować stanów pośrednich liczników z komputera (np przejechany dystans pośredni) !

Stan rzeczywisty benzyny to ok 1/2 baku. Stan wskazywany przy parkowaniu dziś rano - wskazówka wchodzi na rezerwę.

 

1. Silnik zimny

2. otworzyłem drzwi, wrzuciłem kurtkę na siedzenie pasażera

3. nacisnąłem mocno rękoma na próg od strony kierowcy aby zakołysać autem 2-3 razy

4. wsiadłem, włożyłem kartę, zamknąłem drzwi i odpaliłem Meggi

Stan wskaźnika zaktualizował się ponieważ pokazał ok 1/2 baku .

UFF. ;-)

Za 3-4 dni ponowię próbę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli widać, że pływak się "zawiesił" ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie , to nie pływak. Wskazania są aktualizowane w oparciu o wtryśniętą porcję paliwa (czas działania wtryskiwaczy ). Dlatego poziom paliwa w baku pokazywany przez wskaźnik nie reaguje na podskoki, kołysanie itd. Poziom jest wyliczany i to z dużą dokładnością. Ale komp nie wie że przez wtryskiwacz nie leci PB (bo przez inny płynie "LPG"). I daje się oszukać niestety. ;)

W zagazowanych II-kach montuje się tzw "emulator benzyny" (200-250zetów) który uruchamiany jest tylko jeden raz podczas rozruchu, który powoduje 'w skrócie ' wymuszenie rezystancji czujnika sprzężonego z pływakiem równej lub nieco większej niż 20 Ohms.

To powoduje że komp stwierdza zaistnienie tankowania a więc wymuszenie w kompie procedury ustalenia rzeczywistego poziomu w baku. Stąd kiedyś miałem pytanie jaki to musi być przyrost poziomu benzyny na stojącym pojeżdzie (czyli poziom nie powinien się wtedy huśtać - a jeśli większy niż przed chwilą tzn chyba tankujemy ;) ). Tankowanie 5 ltr też aktualizuje poziom - sprawdziłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponad 1/2 baku aktualizuje na bieżąco. Poniżej już nie. W serwisie renault powiedzieli, że wystarczy jak złapie 2 punkty kontrolne - to wystarczy to ustalenia poziomu benzyny. Sprawdzałem, to się zgadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zastosowałem bardzo skomplikowaną :roll: technikę aktualizowania wskaźnika poziomu benzyny. Nie chcę kasować stanów pośrednich liczników z komputera (np przejechany dystans pośredni) !

...

Ja u siebie mam dwa liczniki czesciowe (nie wspominajac o liczniku glownym)- licznik trasy i licznik od tankowania.

Kiedy ja kasuje metoda wyjscia z trybu testowego licznik cześciowy kilometrow trasy mi sie nie kasuje - tylko przy tankowaniu go zeruje dzieki czemu przy nastepnym tankowaniu wiem ile przejechalem na zbiorniku (kasuja mi sie pozostale tj: srednie spalanie, zuzyte litry od tankowania, kilometry od stacji).

Ale z ciekawosci sprawdze czy zadziala metoda z bujaniem jak tylko mi sie rezerwa zaswieci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe rozwiązanie podaje Kocuper na http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5179.

 

Oglądając schemat blokowy działania systemu sprawdzania poziomu benzyny oraz schemat 3-187 w Visu , biorąc pod uwagę wczesniejsze doswiadczenia z hustaniem bakiem (autem) zamontowałem testowy układ poziomowania. Polega on na dołączaniu za pomocą wyłacznika niestabilnego (takiego podobnego do wyłącznika z myszki komputerowej) opornika o wartości 100 Ohms/ 2W.

Rezystor dołączany jest równolegle do rezystancji czujnika poziomu paliwa ale tylko wtedy gdy celowo nacisnę na przycisk. Jeśli zostanie to wykonane w momencie naciskania na "START" silnika następuje wprowadzenie do komputera informacji - zatankowano ! - i już.

100 Omów wystarcza na pokazanie 2/3 baku przy poprzednio wskazywanej rezerwie. To działa. Koszt : 1zł rezystor 100Ohms/2W 3-5m przewodu (wykorzystałem 2x0,75mm ze starych słuchawek, przycisk niestabilny. Podłączyłem się przez dolutowanie do dwóch białych przewodów z 4-ro przewodowej wiązki wychodzącej z pokrywy nad bakiem pod tylnym prawym siedzeniem. Dla wygody montazu potrzebowałem zdemontować aluminiową osłonę wiązki (klucz Torx 20) . Przycisk przylepiłem taśmą do rączki hamulca z prawej. Trwają prace nad ulepszeniem i automatyzacją :?:

Potwierdza się również info o automatycznej korekcie jesli poziom przekroczył 1/2 baku ! (po ok 15 sekundach) Procedura korygowania musi być poprzedzona wyjęciem karty. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że ktoś spróbował rozwiązania z opornikiem. Ja mam jeszcze gwarancje i bałem się wpadki, ale wiem że działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem zastosowałem przekaźnik czasowy generujący impuls o ustalonej długości z chwilą podania zasilania. Przekaźnik został zasilony ze złącza pompy paliwowej - generuje impulsik o długości 1,5 sek z chwilą załaczenia pompy. Wbudowany wewnątrz przekaźniczek zwiera na te właśnie 1,5 sek przewody czujnika paliwa rezystorem ok 19 Ohms 15W .

Wartość ta dobrana została po doświadczeniach z jazdą na 1/4 baku benzyny (rzeczywisty poziom). Z chwilą rozruchu wskażnik paliwa przyjmuje wartość ponad 3/4 baku by po ok 20 sekundach przyjąć stan rzeczywisty tj ok 1/4 baku. Początkowe próby z 120 , 100, 47 Ohms mimo wyrażnego "przyrostu" poziomu nie wymuszają (przy 1/4 rzeczywistego) przejścia do przejscia do stanu rzeczywistego. Stąd mój wniosek że procedura urzeczywistnienia poziomu startuje napewno gdy "nowy" poziom przez chwilę przejdzie przez dwa punkty kontrolne . Dla mnie jest to "poziom" ponad 3/4. Poprzednie ręczne rozwiązanie zostało zastąpione automatycznym. Podczas uzupełniania paliwa będę starał się nie przekraczać dotankowania ponad 1/4 baku. I tyle ;-)

Aby nie męczyć się z rozlutowywaniem wstawiłem pomiędzy wiązkę baku a przekaźnik czasowy złącze z instalacji głośnikowej ISO (8 styków 2 rzędy po 4) - 4 styki wykorzystałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzechub, możesz zapodać mały poradnik, oczywiście ze schematem. Zakładam, że korzystający będą Ci wdzięczni po wieczne czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×