Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik paliwa - czy komputer wyłączy silnik?


Teddi Bear

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

założyłem już instalację STAG300 do mojej Megi II, silnik 1.6, rok 2004. No i mam małe pytanko. Komputer olewa wskazania pływaka i sam steruje wskaźnikiem ilości paliwa. Wiadomo - jak się troszkę pojeździ to pomimo iż mam prawie pół baku paliwa strzałka wpada na pole rezerwy i zapala się kontrolka rezerwy. Dwa razy (nie wiem jak i dlaczego) przy uruchamianiu komputer był łaskaw sprawdzić pozycję pływaka i zaktualizować dane. Ale wczoraj znowu zapaliła się rezerwa a dziś rano kumputer dalej swoje czyli upiera sie ze jeżdżę na oparach. Moje zasadnicze pytanie brzmi: czy może mnie spotkać taka frajda jak np. posiadaczy 307, że komputer dojdzie do wniosku iż nie mam już paliwa i że wyłączy silnik??

 

Zamówiłem już emulator aby rozwiązać ten problem ale muszę na niego jeszcze troszkę poczekać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość GazMajster

Taki objaw to nic nowego. Nie martw się. Komp nie wyłączy Ci silnika. Będziesz jeździł na rezerwie, aż komp se pomyśli, że coś mu się pop. we łbie i wskazania są zupełnie inne, więc wróci do prawidłowych wskazań. Po pewnym czasie znów właczy rezerwę i tak wkoło. Wystarczy tylko aby na sekundę odłączyć akumulator i znów będą prawidłowe wskazania. Możesz także zatankować nawet 1 litr benzynki i znów będzie ładnie pokazywał.

Przyczyną jest fakt, że wskaźnik nie słucha pływaka lecz kompa, a ten oblicza sobie poziom paliwa. To jest temat stary jak świat w reniawkach. Pierwszym tego przykładem jest Twingo.

Dlatego też opracowałem reseter wskazań dla żaby i to działa. Nie myślałem nad innymi reniawkami, ale napewno jest to do zrobienia.

U mnie w Sceniku prawie zawsze jeżżę na oparach. Poprostu nie myślę o tym i jeżdżę.

Pozdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak wykonanie emulatora proste jak barszcz :) Wczoraj wykonałem go w swojej :) działa pierwsza klasa. Teraz pracuje nad bardziej zaawansowanym emulatorem którego podpina się w 3min i działa zawodowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

GazMajster, można odłączyć akumulator ale po co. W swojej megi masz komputer, przy wyłączonym silniku naciskasz przycisk komputera w prawej manetce i trzymając go przekręcasz kluczyk do pozycji w której włączają sie liczniki (odpala sie wtedy test wszystkich wskażników) przyciskasz przycisk kasowania stanu liczników i już po problemie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jestem przekonany czy to to samo. Z tego co pamiętam to np. nie kasowało mi błędu sondy lambda i chyba też błędu usterki pompy paliwa, którą kiedyś odpiąłem przy włączonym zapłonie. Komputer wtrysku po odpięciu akumulatora przyucza się na nowo, a przy resecie z przycisku zachowuje swoje ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Teddi Bear mam taką samą Megankę oraz także STAG 300 i powiem Ci że PIOK ma rację, robię to samo tylko, że w Megance II wciska sie po prawej stronie przycisk kompa pedał hamulca i guzik START i pokazuje Ci sie cały test, który skasuje błąd odczytu wskaźnika paliwa a test wyłączasz przyciskiem po lewej stronie na zegarach gdzie jest prędkościomierz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teddi Bear, Daj znać jak będziesz miał emulator.

Jak ci się sprawuje i czy jesteś zadowolony.

 

Mam identyczną instalacje w swojej megi i podobne zachowania choć instalator poinformował aby się tym nie przejmować (ale pamiętac ile jest paliwka w baczku) :)

 

pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pierwsze kilka dni na LPG (+STAG300 ) i uskutecznił sie "problem" wskaźnika paliwa. Pooglądałem inne wpisy i chciałbym poddać pod obserwację Szacowne Grono uzytkowników MII problem z automatycznym poprawianiem poziomu paliwa wskazywanego na tablicy zegarów. Dlaczego ? . Nie zainstalowałem emulatora kasowania, nie tankowałem paliwa od uruchomienia instalacji, nie przechodziłem przez cykl testowy z przyciskiem w prawej manetce. Ktoś zapyta to po cholerę zawracam głowę ?. Właśnie- ponieważ komputer Meggi oblicza stan paliwa w baku w oparciu o wtryski (czyli na LPG tez będzie go ubywać - ale wg kompa) to aby wynik nie rozjechał się zbytnio i RENAULT nie dał plamy ;) prawdopodobnie istnieje automatyczny cykl korekty w oparciu o sygnał z potencjometru czujnika połozenia pływaka w baku. Sygnał ten wykorzystywany jest zarówno przez obwodzik kontroli rezerwy jak i samo wskazanie ( schematy : 833 cz. poziomu, 199 tablica zegarów, 247 rezerwa ). Nie wykonałem czynności o których wspomniałem wyżej a zanim wskaźnik doszedł poniżej stanu minimum coś go zresetowało i znowu odlicza od poprzedniego poziomu benzyny. Czyżby istniała jakaś nieudokumentowana opcja korekty ?. Wszystkie czynności wykonywałem jak zwykle przy starcie silnika jak i po . Wydaje mi się że skasowanie nastąpiło po wyłączeniu silnika metodą bez karty ( 2 x start) :roll: Ale wystąpiło i to bez utraty stanów pośrednich wyświetlacza.

PS Prośba do Motyla i Teddy'ego Beara : pochwalcie się zasadą pracy emulatora plizzz.

 

Najprawdopodobniej tym czymś jest róznica pomiędzy średnią wartością obliczaną za pomocą komputera z czujnika pływaka a wartością w stanie statycznym ( np powiększa się ona jak najedzie się lewymi kołami na górkę ). Komp wykrywa róznicę ( właśnie stąd pytanie jaka ? ) i uaktualnia wskazanie. Inicjuje się ten proces 2 x wyłącz bez karty ?. Jak będę miał karnister 5 ltr spróbuję dolewając po 0,5 ltr zmusić komp do zaktualizowania wskazania i to będzie ta poszukiwana informacja. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!