Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tuning silnka w megi - benz.


m-c-ool

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanie czy jaki kolwiek tuning pod względem mechanicznym silnik benzynowego w megi ma jaki kolwiek sens? na przykładzie moje np. czy silnik 1.4 16V ma sens wogóle co kolwiek z nim robić ? bo jak tak poczytam na necie to swap silnika to jest koszt około 2500-3000zł turbo to koło 6000-8000zł więc to jak dla mnie to ceny kosmiczne a z tego co wyczytałem to chip tuning nie ma sensu bez turba , a sam stożek (lub ogólnie filtr) nic nie da , co wy o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ? i jaki jest przelicznik mocy do ceny , usunięcie katalizatora to naj mniejszy wydatek tylko co zrobić z tą sondą za katalizatorem bo wydaje mi się że będzie szfankować chyba że się mylę , co do przepustnica z mocniejszego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać kolego że chcesz dłubać ale nie chcesz wydawać pieniędzy. W tym wypadku "podnoszenie mocy " nie ma dla ciebie sensu. Bo kazdy 1KM w wolnossaku to wydatek sporej kasiory. Jesli nie chcesz wydać pieniążków to w ogole sie nie zabieraj.

Jakbyś uważnie śledził fora to zauważył byś że jest w polsce MIph2 1.4 16v turbo - moc 136 koni

na forum coupe było 1.6 co miało 136(139??) koni.

Uwierz mi przeróbki tych aut nie kosztowały 200 zł.

Tutaj na forum pewexiusz miał 1.6 turbo -180koni.

Walka o każdego konia jest naprawdę trudna i nie ma gwarancji, że dana modyfikacjia przyniesie np+5KM a nie -8.

Sam wiem jak modziłem swojego - wynik całkiem całkiem 87km jak na 1.4 8v.

A co jest do zrobienia to naprawdę dużo:

1.Dolot - stożek + najlepiej rura od ciapciaka

2.Wydech - albo na dobrych markowych tłumikach, albo nierdzewka + kolektor wydechowy

3. Można pobawić się w obróbke głowicy, polerowanie kanałów

4. Wymiana wałka

5. Remap komputera

6. Turbo // Swap

Nie ma co ukrywać, swap jest najbardziej rozwojowy. Nie dość, że startujemy z silnikiem F4R / F7R to nawet do nich jest dużo gotowych akcesoriów, w porównianiu do innych silników renault;)). Sama moc wyjściowa tych silników to 140-147 bądź 172+ jesli zastosujemy silnik z Clio Sport. Modyfikując 1.4 nie wiem czy dasz radę zbilżyć się do wspomnianych 140 koni - chyba że turbo .

 

Tuning nie jest tani. Kwestia twojego przywiązania do auta, jeśli jest ono ci obojętne to zmień na mocniejszy samochod.

 

Tyle ode mnie, jak coś to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak jestem bardzo przywiązany do mojego auta i nie chce innego <ok> nie mówię że nie chce wydać kasy, tylko bądźmy szczerzy moje auto jest warte jakieś 10k zł mniej więcej , a uturbienie silnika to jest koszt spokojnie przekraczający 5000zł czyli 50% wartości samochodu o to mi chodzi , a co do swap-u to utrudnia mi go trochę LPG bo niewiem jak jest potem z montażem tej instalacji w innym silniku albo czy musi odejść wniepamięć . ma sens zmieniać z 1.4 na 1.6? bo te silniki są bardzo podobne z tego co mi wiadomo a zawsze to te 15km więcej jak się nie mylę (95 i 110 co nie ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to tylko że jak się ma klime włączoną to na wyższych biegach autko zamula niestety ,a co do tego ma LPG? ja mam tak wyregulowaną instalacje że różnica benzyna / gaz jest praktycznie nie odczuwalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!